Gå til innhold

Tullete ex leieboer

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg en SMS:

"Hej! Tror jag har glömt 2 jacker hos dere, 1 svart, 1 brons/grön. Har dere sett disse? Mvh ..." (Hva faen betyr brons? Bronse kanskje? Innrømmer at jeg er faktisk elendig på en del svenske ord.)

Det ville ikke vært noe rart hvis han sendte den meldingen etter 1-2 dager etter utflytting - men han flytta ut FØR JUL! Det har gått 2 måneder og plutselig kommer han på jakkene sine? WTF. I tillegg bor han i Sverige nå, så om jeg så fant jakkene hans innebærer det at jeg må punge ut for portoen fordi han er en dust som ikke husker sine egne saker når han skal flytte ut.

Problemet nå er at jeg har en ny leieboer. Han har også mørke jakker. Så jeg må høre med ham hvilke jakker som ikke tilhører noen av oss begge. Men jeg syns det er veldig dustete av ex-leieboeren å komme tilbake slik 2 måneder etter innflytting. Føler veldig for å drite i det han sier.

Uansett, hva ville dere gjort?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville bare svart han med at det han ikke husker før 2 månder etter flytting får han sikkert ikke bruk for heller. Og hvis han absolutt må ha de jakken får han komme og hente de selv.

Ja særlig. Hadde du likt at noen hadde svart deg med dette, hvis du savnet jakken din??

Lenke til kommentar
Jeg ville sett om jeg fant dem. Hvis jeg gjorde det ville jeg sendt dem mot at han betaler frakt.

Men på den andre siden så kan han ikke savne dem så mye når han først spør om dem 2 måneder senere.

Hva om det var en jakke han kunne tenke seg å bruke nå som det blir varmere, en slags sommerjakke..?

Selv om jeg synes det høres rimelig merkelig ut, jeg og.

Lenke til kommentar

Om du finner jakkene. Ta deg turen bort til postkontoret og post jakkene i postoppkrav hvor mottaker betaler for frakten. Da må du punge ut penger midlertidig, men de får du tilbake så snart fyren mottar jakkene sine og betaler for frakten. Da har du gjort en god gjerning, og fyren får tilbake jakkene sine. :-)

Lenke til kommentar

Har sjekka Posten og det virker som oppkrav ikke funker så lett utenlands (selv om det bare er Sverige).

Igår snudde jeg gangen opp ned for å finne jakkene og jeg fant dem. De var godt bortgjemt (gudene veit åssen det skjedde). Så jeg sendte melding om at han kan forhåndsbetale meg 350 NOK (viktig med NOK så han ikke sniker seg unna og gir meg SEK) så kan jeg sende dem som pakke til ham. CarryOn Cash heter den pakkeløsningen. Men han har ikke svart meg enda.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Har sjekka Posten og det virker som oppkrav ikke funker så lett utenlands (selv om det bare er Sverige).

Igår snudde jeg gangen opp ned for å finne jakkene og jeg fant dem. De var godt bortgjemt (gudene veit åssen det skjedde). Så jeg sendte melding om at han kan forhåndsbetale meg 350 NOK (viktig med NOK så han ikke sniker seg unna og gir meg SEK) så kan jeg sende dem som pakke til ham. CarryOn Cash heter den pakkeløsningen. Men han har ikke svart meg enda.

Bestilte noen bildeler fra england, Ble levert som COD(Cash on Delivery?) betalte på posten og gikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Er frakten kanskje så dyr at han vil ofre jakkene sine? (de er ikke merkevarer akkurat)

Det spør du nå bare om postkontoret, de vet nok sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...