Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på skisse til 2Dropsdesign.com

Anbefalte innlegg

1. Når det gjelder utkastet du har laget, hvem er målgruppen for denne siden?

2. Hvorfor vertikal og horisontal navigering?

3. Hvorfor er den horisontale navigeringen dempet?

4. Hvorfor midtstilling av innhold?

5. Hvorfor kommer innholdet i andre kolonne?

6. Kombinasjonen av sort bakgrunn og hvit bakgrunn blir fort slitsom.

7. Du har valgt sort, hvit, rød, og grå som hovedfarger. Jeg forstod ikke hvorfor du da har blå overskrift og regnbue på valideringssjekkene nederst?

8. En annen ting er at siden neppe blir kul med en grønn eller gul bil.

Takk for kritikk, Frode. Nummererte teksten din så det blir lettere å kommentere.

1. Målgruppen er stort sett alle som trenger webdesign. Om jeg faktisk får "kunder" er egentlig ikke så viktig. Jeg er skoleelev og har ikke evigheter med tid til utvikling.

2. Det er bare horisontal navigering. Den vertikale er blogkategorier, altså temaene jeg skriver om i bloggen min.

3. Den har kanskje litt for liten kontrast, ja. Den lå på en helsort bakgrunn før og har egentlig glemt å justere den.

4. Midtstilling av siden eller innholdet? Det er kort og godt marginer til sidene for lettere lesbarhet.

5. Godt spørsmål. Dette er bare en skisse, så det er først og fremst eksprementering.

6. Tja. Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg der. Bakgrunnen er off-white, altså ikke helt hvit. Kanskje en litt mørkere nyanse.

7. Den blå overskriften ligger igjen etter forrige skisse - og skulle derfor vært rød. Bare snakk om en bom fra min side, men takk for at du minte meg på det.

8. Det stemmer, men dette er ikke et bilde jeg kommer til å bruke i fremtiden. Det er rett og slett for å få et eksempel på hvordan ting blir med et bilde der. Det trodde jeg folk skjønte.

Igjen. Takk for kritikken, Frode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Når det gjelder utkastet du har laget, hvem er målgruppen for denne siden?

2. Hvorfor vertikal og horisontal navigering?

3. Hvorfor er den horisontale navigeringen dempet?

4. Hvorfor midtstilling av innhold?

5. Hvorfor kommer innholdet i andre kolonne?

6. Kombinasjonen av sort bakgrunn og hvit bakgrunn blir fort slitsom.

7. Du har valgt sort, hvit, rød, og grå som hovedfarger. Jeg forstod ikke hvorfor du da har blå overskrift og regnbue på valideringssjekkene nederst?

8. En annen ting er at siden neppe blir kul med en grønn eller gul bil.

Takk for kritikk, Frode. Nummererte teksten din så det blir lettere å kommentere.

1. Målgruppen er stort sett alle som trenger webdesign. Om jeg faktisk får "kunder" er egentlig ikke så viktig. Jeg er skoleelev og har ikke evigheter med tid til utvikling.

2. Det er bare horisontal navigering. Den vertikale er blogkategorier, altså temaene jeg skriver om i bloggen min.

3. Den har kanskje litt for liten kontrast, ja. Den lå på en helsort bakgrunn før og har egentlig glemt å justere den.

4. Midtstilling av siden eller innholdet? Det er kort og godt marginer til sidene for lettere lesbarhet.

5. Godt spørsmål. Dette er bare en skisse, så det er først og fremst eksprementering.

6. Tja. Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg der. Bakgrunnen er off-white, altså ikke helt hvit. Kanskje en litt mørkere nyanse.

7. Den blå overskriften ligger igjen etter forrige skisse - og skulle derfor vært rød. Bare snakk om en bom fra min side, men takk for at du minte meg på det.

8. Det stemmer, men dette er ikke et bilde jeg kommer til å bruke i fremtiden. Det er rett og slett for å få et eksempel på hvordan ting blir med et bilde der. Det trodde jeg folk skjønte.

Igjen. Takk for kritikken, Frode.

Jeg mister deg litt underveis her.

Ta dette med navigering: Du har jo vertikal navigering hvis man kan navigere i blog kategorier, og dette gjøres i en vertikal konlonne. Hvis du kun har horisontal navigering, så er all navigering horisontal. Det er vel ikke tilfellet her?

Du har laget en skisse med høy kontrast og metning, men jeg ser ikke helt at du forstår effekten av ett slikt design. Hvis det ikke er noe krav om å benytte akkurat den paletten du har brukt, ville jeg byttet den ut med noe litt mer dempet, da dette vil gjøre siden mer fleksibel og passe til flere typer innhold.

Dette om en annen farge på bilen, er ment å illustrere at designet ditt ikke passer til bilder med gul tone. Ikke grønn tone heller. Med ett dempet grunndesign ville en gul bil passe.

Det går sport i å midstille innholdet på egne sider på dette forumet, men hvorfor har jeg enda ikke fått en god forklaring på.

I ditt tilfelle gir ikke midtstilling noe bedre leslighet. Margen blir enorm på en stor skjerm, og du får marg til venstre for en navigeringsmeny, ikke innhold. Det avviker også fra hva som er normen på nett.

Lenke til kommentar

- Greia med blogkategorier er at det skal være mulig å filtere ut de postene man ønsker å lese. Det er selvsagt mulig å trykke seg igjennom alle postene med "Older posts", men jeg tipper at de fleste ikke ønsker å gjøre det. Det er per definisjon ingen navigasjon, men heller et filter for hva man ønsker å lese.

- "Du forstår ikke effekten av et slikt design". Jaha. Jeg, en 17 år gammel hobbydesigner, ønsker å lage en personlig side. Hva er poenget med en effekt? Jeg designer ikke for fuckings Apple her.

- Virker som du helt har feiltolket bildet med bilen. Det skal ikke være noe bilde av en bil på den endelige siden, så å kommentere det er egentlig unødvendig. Som tidligere påpekt, så er dette kun for å sette av plass.

- Hvorfor skal du få en forklaring på hvorfor det er hensiktsmessig å midtstille sider? Om siden min er midtstilt eller 50px fra venstre er vel egentlig rivende likegyldig. Om jeg følger normer og regler er derrimot en annen sak, men jeg velger nå å gjøre det sånn.

Det er fint med kritikk, men nå føler jeg at du egentlig bare, av en eller annen grunn, har tatt denne Adobesaken personlig. Hadde satt pris på om du nå kunne dropper videre kritikk, for den er faktisk ikke ønsket. Jeg tåler helt klart kritikk, både på mitt arbeid og til dels på hvordan jeg velger å gjøre ting, men noe av dette blir for teit FrodeNilsen.

Lenke til kommentar
Det går sport i å midstille innholdet på egne sider på dette forumet, men hvorfor har jeg enda ikke fått en god forklaring på.

Nå vet jeg ikke om vi snakker om det samme, men, å midtstille siden er bra fordi

1. Siden blir tilnærmet lik på de fleste skjermoppløsningene

2. Mer behagelig å lese (Dersom et venstre justert design er laget med god typografi er ikke dette et problem)

4. Bedre flyt og renere layout (Med tanke på whitespace)

Dersom du skal midtstille en side, bør minimum bredden være rundt 900px

Det er få som enda bruker 800x640

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om vi snakker om det samme, men, å midtstille siden er bra fordi

1. Siden blir tilnærmet lik på de fleste skjermoppløsningene

2. Mer behagelig å lese (Dersom et venstre justert design er laget med god typografi er ikke dette et problem)

4. Bedre flyt og renere layout (Med tanke på whitespace)

Dersom du skal midtstille en side, bør minimum bredden være rundt 900px

Det er få som enda bruker 800x640

Jeg har litt problemer med å se at midtstilling gir tilmærmet lik visning ved forskjellig skjermoppløsning. Hva er argumentet her?

På en 24" skjerm blir det ufattelig mye tomrom rundt innholdet, og da leseretningen går fra venstre mot høyre blir margen til venstre fort altfor stor.

Layout blir også litt underlig, da margen blir særdeles variabel i henhold til skjermstørrelse. Ved venstrejustering er det lettere å skape en følelse av hvor siden ender til høyre, slik at forhold mellom kolonner blir mer naturlig. Denne problematikken blir spesielt tydelig hvis du benytter en annen bakgrunnsfarge enn hvit og benytter midtstilling.

Jeg er helt enig at endel dårlige sider blir lettere å lese å lese med midtstilling, men det kreves fremdeles god typografi for at siden skal bli lettlest.

Ett annet problem med midtstilling er at hvis det må være en minstemarg på både venstre og høyre side, så er blir dette bredere enn en godt designet venstrejustert side. Hvis en midtstilt side skalerer slik at den får liten eller ingen sidemarg, så må den også kunne venstre-justeres. Se http://www.hardware.no

Det er styrker og svakheter med alt, men midtstilling av innhold dominerer på utkastene som legges ut her på forumet. Hvorfor ender praktisk talt alle som er ferske innen webdesign med midtstilling?

Lenke til kommentar

Si meg, er du bare her for å provosere?

Dersom det blir mye tomrom på sidene med din 24", hvordan blir det da om siden er venstre justert?! Da får du dobbelt så mye tomrom på høyresiden. DERFOR blir siden penere midtstilt.

Du snakker mye om "din erfaring" etc.. kan vi kanskje få se noe av din erfaring da?

Lenke til kommentar
Si meg, er du bare her for å provosere?

Dersom det blir mye tomrom på sidene med din 24", hvordan blir det da om siden er venstre justert?! Da får du dobbelt så mye tomrom på høyresiden. DERFOR blir siden penere midtstilt.

Du snakker mye om "din erfaring" etc.. kan vi kanskje få se noe av din erfaring da?

Jeg kan ikke se at jeg har snakket om "min erfaring" i denne tråden? Hva viser du til?

Jeg gidder ikke vise til arbeider når du tar den tonen du gjør, men vi kan ta utgangspunkt i nåværende design på dette forumet.

Dette forumet er midtstilt. Innholdet har to kolonner, en til navigering, og en til innhold.

Når innholdet blir vertikalt høyere enn navigeringen, noe det nesten alltid gjør, blir ikke innholdet lenger midtstilt. Det trekkes kraftig mot høyre.

Det er helt vanlig å ha en form for meny i nettleseren til venstre for innholdet. Det gjør midtstillingen enda værre. Margen til høyre er for bred, og ting er ikke midt på siden, og i hvert fall ikke midt på skjermen, når man scroller siden.

Dette er eksempler på svakheter ved midtstilling. Dette forumet kunne med fordel vært venstrejustert, men det passer ikke med designvalget for resten av nettverket.

Det er ingen automatikk i at midtstilte sider er penere, snarer motsatt. Justering må tilpasses designet som helhet, og det er direkte tøv å si at midtstilling kategorisk er penere enn venstrejustering.

Jeg akkurat gitt ett eksempel på at midtstilling ikke kategorisk alltid er penest. Det utsagnet er drept. Jeg har også gitt en mulig begrunnelse på at midtstilling likevel blir valgt, da det passer bedre i en større sammenheng.

Det finnes ett hav av flere eksempler. Men å hendvise til disse i denne tråden fører til at man blir stemplet som provokatør, og det sier en del om nivået her.

Lenke til kommentar

Ikke for å ta parti med noen her så skal jeg komme med mine meninger rundt dette. I de fleste tilfeller jeg har sett venstrejustert design synes jeg at det overhodet ikke har passet. Men kan ikke huske en eneste gang jeg synes en midtstilt side burde ha vært høyre/venstre justert. Vi får større og større skjermer nå for tiden og når vi ser på en skjerm så trekkes synet mot midten automatisk. Det er mer slitsomt for øyet å se til venstre eller høyre enn rett fram. Konk

usjonen min og som da blir min påstand er at i 99% av tilfellene bør en side midstilles.  

Kim...

Endret av Kim T
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva begge mener. Frode har helt klart et lite poeng. Allikevel vil jeg nok si at de fleste sider helt klart gjør seg best midtstilt. (Subjektiv mening selvagt)

Det er spesielt eksempelet med forumet jeg er helt enig i. Det føles litt "feil" at forumet heller mot høyre, men det er egentlig en så godt innarbeidet vane at jeg ikke har tenkt over det på en stund.

Takk for det Frode. Skal teste meg litt frem.

Lenke til kommentar
Ikke for å ta parti med noen her så skal jeg komme med mine meninger rundt dette. I de fleste tilfeller jeg har sett venstrejustert design synes jeg at det overhodet ikke har passet. Men kan ikke huske en eneste gang jeg synes en midtstilt side burde ha vært høyre/venstre justert. Vi får større og større skjermer nå for tiden og når vi ser på en skjerm så trekkes synet mot midten automatisk. Det er mer slitsomt for øyet å se til venstre eller høyre enn rett fram. Konk

usjonen min og som da blir min påstand er at i 99% av tilfellene bør en side midstilles.  

Kim...

Ett av hovedproblemet til mange små nettsteder er at de har lite innhold. Slike sider opplever jeg ofte får en gigantisk marg, og at de ved å venstrejustere siden ville få en naturlig marg til høyre, uten å offre lesbarhet.

Ett eksempel på enorm marg finnes i her:

http://www.julepils.com/portfolio/

Fra denne tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919802&hl=

Det er ganske krevende å lage ett godt venstrejustert nettsted, men det går ann å lage sider med lite innhold uten at dette gir unaturlig marg eller at de oppleves som sider med litt snaut med innhold.

Ett eksempel som fungerer med både lite og mye innhold:

http://alistapart.com/

Det er også mulig å lage sider som er så rene at de blir lettleste uavhengig av justering:

http://alistapart.com/d/settingtypeontheweb/example.html

De færreste designer vel så rent.

En lang rekke sider som midtstilles kan ikke gjøre krav på å være lettleste, så argumentet for å midtstille kan neppe være lettleslighet da de tydelig er tungleste.

På den andre siden blir disse sidene mer lettleste ved midtstilling, så jeg tar poenget til Kim T.

Jeg velger å oppsummere slik:

-Tydelig marg på begge sidene av teksten gir økt leslighet.

-Om margen er lik på høyre og venstre side merkes ikke alltid, jeg tror ikke mange forumbrukere er klar over skjevheten før den påpekes.

-Midtstilling er sjelden midtstilt på skjermen.

-Midtstilling kan være slem med sider med lite innhold.

-Det er krevende å venstrejustere å beholde god leslighet.

-Venstrejustering gir en naturlig marg til høyre

-Justering bør velges utifra en helhetlig vurdering av nettstedet.

-Diskusjonen rundt justering blir lett en diskusjon om leslighet, men det finnes flere aspekter enn det ved design.

Nå før vi vel forsøke å spore denne diskusjonen tilbake til Sono sine utkast.

I det siste utkastet vil du oppnå bedre leslighet hvis du plasserer innholdet til venstre, slik alistapart har gjort.

Du vil oppnå bedre navigering hvis du klarer å samle dette på en plass, Dagbladet argumenterte for ikke så lenge siden om at horisontal navigering gir flere treff og kunne visst dokumentere dette. Jeg skal se om jeg kan lage ett generelt utkast for å illustrere hvordan dette kan gjøres.

Håper dette ikke starter en ny brann:

Bildet av denne berømmelige bilen ser ut som om det er 100% bredt, men den etterfølgende teksten står ikke på linje med bildet sin venstre kant. Teksten virker indentert. Det lille bildet i teksten står på linje med det store bildet til høyre. Overskriften, den blå, og kategoribaren står på linje med det store bildet. Teksten i kategoribaren og den blå overskriften står ikke på linje.

Dette kan løses ved å indentere den blå overskriften og indentere det lille bildet (ski greia i blått) tilsvarende fra høyre.

Du har tre kolonner i bunn disse burde være like brede (litt vanskelig å se om de er det nå). Hvis du velger å beholde to kolonner til innhold, burde disse passe vertikalt på linje med kolonnene i bunn. Det skulle gi 2/1 i forhold. Hvis du klarer det samme med header, så blir siden vesentlig strammere.

Hvis du ikke indenterer filterene for blogg visningen, så blir det trolig strammere også.

Lenke til kommentar
- Greia med blogkategorier er at det skal være mulig å filtere ut de postene man ønsker å lese. Det er selvsagt mulig å trykke seg igjennom alle postene med "Older posts", men jeg tipper at de fleste ikke ønsker å gjøre det. Det er per definisjon ingen navigasjon, men heller et filter for hva man ønsker å lese.

- "Du forstår ikke effekten av et slikt design". Jaha. Jeg, en 17 år gammel hobbydesigner, ønsker å lage en personlig side. Hva er poenget med en effekt? Jeg designer ikke for fuckings Apple her.

- Virker som du helt har feiltolket bildet med bilen. Det skal ikke være noe bilde av en bil på den endelige siden, så å kommentere det er egentlig unødvendig. Som tidligere påpekt, så er dette kun for å sette av plass.

- Hvorfor skal du få en forklaring på hvorfor det er hensiktsmessig å midtstille sider? Om siden min er midtstilt eller 50px fra venstre er vel egentlig rivende likegyldig. Om jeg følger normer og regler er derrimot en annen sak, men jeg velger nå å gjøre det sånn.

Det er fint med kritikk, men nå føler jeg at du egentlig bare, av en eller annen grunn, har tatt denne Adobesaken personlig. Hadde satt pris på om du nå kunne dropper videre kritikk, for den er faktisk ikke ønsket. Jeg tåler helt klart kritikk, både på mitt arbeid og til dels på hvordan jeg velger å gjøre ting, men noe av dette blir for teit FrodeNilsen.

Frode gir veldig god og konstruktiv kritikk, det virker som du stopper ved at du ser det er negativt, og prøver å finne måter han tar feil på.

Kommentaren din med "designer ikke for fuckings Apple" er vel heller unødvendig. Når du poster her og ber om feedback på en websideskisse tar jo folk utgangspunkt i at du vil at siden din skal bli så bra som mulig. Da er det vel heller barnslig å rakke ned på folk som pirker på småting?

Det virker heller som du har misforstått talemåten han brukte i den første kommentaren angående bilen, og har hengt deg opp i det. Poenget er at designet ser bra ut, fordi bilen er rød. Hadde du satt en gul, grønn eller rosa bil der hadde det sett ut som designvoldtekt fordi du bruker gjennomgående rød/svart ellers i designet. Grunnen til at han dermed foreslår at du bør dempe designet litt på grunn av dette, er fordi dersom du skulle ha lyst til å bruke et bilde som har andre farger enn rød og svarte toner i seg ville ikke dette sett halvparten så bra ut som nå.

Det han vil gjøre er vel heller at du skal reflektere over hvorfor du har valgt å midtstille siden, som jo er et godt spørsmål. På en PC med 1650x1080-oppløsning hvor websiden er 1000 pixler bred, vil du ha 650 pixler blikkfang på hver side du ikke tok med i utregningen når du designet siden i første omgang.

Forøvrig synes jeg siden ser vannvittig mye bedre ut en førsteutkastet - nice nice. ;) Ellers slenger jeg meg på Frodes forslag om å dempe fargene litt med mindre du vil gå for en stram stil med kun rødtoner i bildet du bruker.

- mrHenrik

Lenke til kommentar
Frode gir veldig god og konstruktiv kritikk, det virker som du stopper ved at du ser det er negativt, og prøver å finne måter han tar feil på.

Da er det vel heller barnslig å rakke ned på folk som pirker på småting?

Forøvrig synes jeg siden ser vannvittig mye bedre ut en førsteutkastet - nice nice. ;

- mrHenrik

Nå føler jeg at jeg "justerte" min instilling ovenfor Frodes kritikk i min forrige post, men jeg kan godt gjøre det enda klarere. Takk Frode. Kritikken rundt midtstilling fikk meg til å tenke litt og jeg føler at det du sier stemmer bra. Dette er noe jeg egentlig aldri har tenkt på.

Mulig det var litt barnslig av meg å "rakke ned" på pirkingen, men jeg følte at Frode i større grad var ivrig etter å kritisere uvesentligheter enn det faktiske designet. Etter videre posting har jeg nå skjønt at det ikke var tilfellet.

Takk så mye for det. Det finnes alltid forbedringspotensiale, som også er grunnen til at jeg ønsker kritikk fra dere. Kommer muligens med en oppdatering i løpet av dagen. Har flere ting jeg føler er klare forbedringer på layouten.

Håper på flere kommentarer når neste utkast blir lagt ut. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg eksprimentert endel utifra kritikken fra FrodeNilsen. Lurer på hva dere synes om dette. Er mange endringer her nå, har blant annet endret hele layouten, så håper det er en forbedring.

Ps. Legg merke til at dette skal være blog-utgaven av siden.

Endringer:

- Menyen lagt under headeren

- Lagt til contact-drop-down-seksjon i headeren.

- Endret layout med store og små nyheter og lagt til mest populære poster, og siste kommentarer i sidekolonen. Satser på at dette virker mer oversiktelig selv om jeg muligens kommer til å endre det en smule.

- Footer gjort mindre. Uten all informasjonen ble det litt unødvendig med så stor høyde.

- Endret bakgrunnsfarger.

5.png

Håper på mer kritikk folkens. :)

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Jeg opplever dette som mye mer moderne. Dette var ett skikkelig løft!

Jeg har ikke så god tid akkurat nå, men jeg opplever ikke at det passet å la header og footer, dvs. de sorte barene, dekke hele skjermbredden. For meg er det mer naturlig om de ender samme sted som innholdet, det var det enesete jeg stusset på sånn umiddelbart.

Igjen, dette var mye bedre.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt mulig å endre på. Sitter ikke på pc-en med photoshop i øyeblikket, men skal komme med en oppdatering i morgen. Regner også med å gjøre noen mer nøyaktige endringer som å gjøre alle bilder unike o.l, men tenkte jeg kunne vente med det til jeg fikk en tilbakemelding på at dette var et skritt i riktig retning.

Håper fortsatt på mer kritikk folkens. :)

Lenke til kommentar

Jeg opplever det som litt slitsomt at overskriftene i kolonne to og tre fra venstre har røde overskrifter, mens innholdet, dvs. kolonne en, har sorte overskrifter.

Rød er en farge jeg er forsiktig med å benytte, men jeg tror det fint kan funke på dette oppsettet hvis du er mer konsekvent. Jeg opplever valget du har gjort nå som litt underlig, da det er litt slitsom å fokusere på innholdet, da de røde overskriftene krever så mye oppmerksomhet.

Jeg ville gjort alle overskrifter røde.

Jeg opplever også at søk ble litt rart plassert, jeg tror jeg ville forsøkt å senke den ned på linje med bildene.

Jeg tror at jeg ville benyttet like stor marg mellom kolonnene som ytterste marg. Sagt på en annen måte, jeg ville hatt like mye marg på begge sidene av innholdet og mellom alle kolonner.

Jeg ville også venstrejustert teksten i footer.

Trenger du å ha annen bakgrunnsfarge til høyre?

Header ble kanskje en smule tom? Har du forsøkt å trekke navigering under logo? Da kan du også senke Contact, og sette den på linje med navigeringen.

Denne layouttypen har svakheter. Jeg opplever at det største problemet er at kolonne to og tre får lite oppmerksomhet. alistapart har en navigeringsmeny i en av disse kolonnene, men jeg har aldri benyttet den.

Dagbladet har en horisontal navigeringsmeny med underkategorier, som er ett alternativ.

Hvis du ender opp med denne layouten, kan du benytte både venstre justering og midtstilling. Jeg håper du forsøker med begge deler og velger det du synes blir best. Det har ikke vært min hensikt å påtvinge deg venstrejustering. Personlig ville jeg venstrejustert denne siden.

Du har noen for meg litt rare linjer rett under bildene i andre innholdskolonne. Jeg tror at jeg ville forsøkt å dempe disse linjene litt.

Igjen, dette er ett godt design. Med litt finpuss blir det svært godt. Det jeg har skrevet her reflekterer mer min smak, og er ikke noen fasit.

Lenke til kommentar

Mulig du har rett i overskriftene. Kanskje det ville virket mindre slitsomt med en rundere font eller hvis jeg hadde gjort dem bold. Skal teste litt, men skjønner helt klart hva du mener. Har tidligere vurdert sorte overskrifter, men da synes jeg det blir litt lite farger.

Søkets plassering tror jeg er en vanesak, men det er kanskje noe jeg har blitt fortrolig med selv. Skal prøve det du sier, men tror kanskje jeg velger å ha det sånn. Etter min mening gjør det alt litt luftigere samtidig som det også skaper balanse med menyen.

Begge sider skal ha like stor marg, men på grunn av at bildene legges med noe hvit mellomrom på toppen og til venstre for bildet, så virker det feil. Bildet i seg selv har like store marger på hver side.

Jeg føler bakgrunnsfargen til høyre bidrar til å skape en mer definert layout. Det gir klarere intrykk av hvor layouten begynner og forsvinner og er med på å gjøre at siden føles fastere. Tror ikke jeg endrer dette med det første.

Layouten kan godt ha noen svakheter, men jeg veit egentlig ikke hvor viktige disse svakhetene er. Det er innholdet til venstre som er nøkkelinformasjonen og andre og tredje kolonne er bare med på å gjøre ting mer spennende, gi alternativer som blogkategorier, samt vise frem mest leste/site kommentarer/annet jeg velger å putte der. Det er derfor noe av meningen.

Underalternativer på menyen èr en mulighet, men jeg veit ikke hvor viktig det egentlig er. Dette blir min personlige blog, samt portefølje som kommer til å være lagt opp en smule annerledes.

Tja. Headeren er muligens tom, men jeg føler det bare styrker identiteten jeg prøver å skape. Mercedes viser f. eks ikke bilens motorvolum og klasse ved siden av logoen.

Angående midtstilling, så har du absolutt åpnet øynene mine for flere alternativer. Takk for det, så får jeg prøve det jeg synes passer best.

Takk for det. :)

Savner litt finpuss jeg også. Skal se om det er mulig å finne enkelte ikoner som hadde passer inn, ellers, så føler jeg at dette er den første utgaven jeg virkelig kan si meg fornøyd med. Det har alltid vært småting på de tidligere utgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...