Sono Juventino Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Heisann. Skulle gjerne hatt litt kritikk på en skisse jeg har holdt på med nå nylig. Setter pris på både positiv og negativ kritikk. Endret 5. mars 2008 av Sono Utbedret emnetittelen. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Dårlig med kritikk idag? Endret 12. februar 2008 av Sono Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Dårlig med kritikk idag? Jepp! Liker designet, men er ikke helt overbevist om at du presenterer innholdet på en optimal måte. Dropp den "du velger"-stilen, og kjør på med en mer direkte tone. Folk vet hva de er ute etter, og blir bare distrahert av fyllet. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Mulig det. Ønsker jo på ingen måte flest mulig kunder, for skole/interesser/venner setter en grense for mye jeg kan gjøre av arbeid. Skal allikevel tenke litt på det. Prøve å gjøre siden personlig, men kan hende den ble litt for personlig. Takk for kritikk. Har endret på smått på designet nå. Blant annet gjort det det bredere for å få med hvordan en bakgrunn vil se ut. Har også flyttet litt på Recent Project for å få ting til å ligge mer på linje. Før så alt litt skevt ut. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Syntes den var litt for luftig jeg. Kontrasten mellom bakgrunnesfargen på headern og innholdet er veldig sterk. Syntes den nettsiden i "recent work" så enda bedre ut xD 1. Likte ikke de runde kantene på "Recent Work" bildet. 2. Ser litt merkelig ut ved borderen på overgangen fra header til innhold. 3. Den første linja i headern burde være på samme linje som teksten under.. 4. Hva mener du med gamle? - Bare noen synspunkter fra meg Endret 17. februar 2008 av Einar Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Takk for god kritikk, Einar. Har ikke sett på denne tråden på en stund, men har kommet med en oppdatering i mellomtiden. Her har jeg flyttet rundt på mye på siden, lagt flere ting på linje. 1. Er det at de runde kantene ser dårlig ut, eller mener du at runde kanter generelt ikke vil se så bra ut. Skal eksprimentere litt her. 2. Borderen kommer av at jeg ikke orket å finsnektre ting i PS helt i ettertid. I den kodede versjonen kommer dette til å være fikset. 3. Helt enig. Fikset på nå. 4. Nei, si det. Tenkte mest på i forhold til kontaktskjemaet, men det er jo faktisk mail det også. Skal fikses. Takk for nydelig kritikk, Einar. Håper på kritikk på den nye også. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 1. Syntes de du hadde der var litt rare ja.. aner ikke hvordan du laget dem, men ser jo litt missformet ut. Kan se på den nye når jeg får tid, men noe jeg ser nå med en gang, er den "pst: look..." pila, peker nedover mellom My recent work og yout choice ^^ ...og du burde absolutt ha en submit knapp for kontaktskjemaet Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) De runde kantene har sikkert blitt dårlig pga. av at du har antagelig har strukket på elementet i photoshop etter at du lagde den. Den runde kanten er ikke lenger rund, og den har blitt missformet og utydelig. Du bør reparere disse. Kim... Endret 18. februar 2008 av Kim T Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Svar på kritikk: - Det stemmer. Ting er endret litt i størrelse, så kantene er litt misformet. Kantene ser veldig dratt ut nå og har ikke naturlige proposjoner. Skal fikses. - En submitbutton er selvsagt nødvendig. Aner ikke hvorfor jeg har glemt det. - Den Pst.look-greia virker malplasseret ut fordi tekstene er redigert flere ganger allerede. Vurderer om jeg bare skal fjerne hele greia, for er usikker på om det egentlig passer inn. Muligens erstatte det med noe form for grafikk, for det er egentlig ment for å gjøre ting mindre kjedelig. Setter pris på andre forslag, kritikk også folkens. Takk for kritikken så langt. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Gav egentlig ikke så mye kritikk til siden ser jeg. Men kan legge til at jeg synes du har valgt fine farger og fargekombinasjon. Blir spennende å se det ferdige resultatet på dette. Er ikke alltid like enkelt å beholde designet like fullt ut. En annen ting. Jeg likte ikke at den streken i "My recent work" boksen er så tykk som den er. Vet ikke om det er en idé å gjøre den smalere og eventuelt legge til en lysere strek ved siden av som skaper en viss dybde. Kim... Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei Sono! Det første jeg legger merke til er at det er for mange kolonner som skaper mye rot. Sånn bortsett fra det, så er det siste utkastet ditt mye bedre.. litt mye whitespace her og der samt hjørnene på "My Recent work" er forferdelige.. keep up the good work Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Er det bare meg eller roper dette designet "ADOBE". Jeg opplever likhet med tidligere arbeider fra Adobe som farlig likt det du benytter, særlig fargevalg. Jeg tenker her på hvordan Adobe har fremstilt seg selv, ikke maler fra programmene deres. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er det bare meg eller roper dette designet "ADOBE". Jeg opplever likhet med tidligere arbeider fra Adobe som farlig likt det du benytter, særlig fargevalg. Jeg tenker her på hvordan Adobe har fremstilt seg selv, ikke maler fra programmene deres. Tror nokk det bare er deg, ser ikke noen likheter Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det bare meg eller roper dette designet "ADOBE". Jeg opplever likhet med tidligere arbeider fra Adobe som farlig likt det du benytter, særlig fargevalg. Jeg tenker her på hvordan Adobe har fremstilt seg selv, ikke maler fra programmene deres. Tror nokk det bare er deg, ser ikke noen likheter Du ser ikke likheter med Adobe sine tidligere arbeider? Intuitivt tenker jeg Adobe når jeg ser designet hans. Er fullstendig klar over at Adobe har skiftet design. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Er det bare meg eller roper dette designet "ADOBE". Jeg opplever likhet med tidligere arbeider fra Adobe som farlig likt det du benytter, særlig fargevalg. Jeg tenker her på hvordan Adobe har fremstilt seg selv, ikke maler fra programmene deres. Tror nokk det bare er deg, ser ikke noen likheter Du ser ikke likheter med Adobe sine tidligere arbeider? Intuitivt tenker jeg Adobe når jeg ser designet hans. Er fullstendig klar over at Adobe har skiftet design. 2001 - http://web.archive.org/web/20010104010500/.../www.adobe.com/ 2002 - http://web.archive.org/web/20020124180805/.../www.adobe.com/ 2003 - http://web.archive.org/web/20030202191345/.../www.adobe.com/ 2004 - http://web.archive.org/web/20040202110054/.../www.adobe.com/ 2005 - http://web.archive.org/web/20050102042139/.../www.adobe.com/ 2006 - http://web.archive.org/web/20060117001752/.../www.adobe.com/ Bortsett fra Sort/Rød palleten, så ser jeg ingen verdens ting.. Endret 26. februar 2008 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hehe. Veit ikke helt hva jeg skal si. Har aldri sett disse sidene til Adobe og det er helt klart ikke en inspirasjonskilde for min del. Klart, det er mulig å se likheter, men jeg kan liste opp 20 sider som nok ligner mye mer. Fargene kan nok være delvis like på noen av sidene, men synes allikevel sammenligningen blir veldig feil. Du har ikke uendelige muligheter i webdesign, så når man designer en så standard side som jeg har gjort, så må det naturligvis finnes likheter. Vil også legge til min siste oppdatering: Endret 27. februar 2008 av Sono Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 spørs om jeg ikke slenger meg på RSS feed'en din/deres. Er pent dette. Kim... Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Synes det første var mye bedre, det siste ble alt for firkantete og kjedelig.. bygg heller videre på det første Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hehe. Veit ikke helt hva jeg skal si. Har aldri sett disse sidene til Adobe og det er helt klart ikke en inspirasjonskilde for min del. Klart, det er mulig å se likheter, men jeg kan liste opp 20 sider som nok ligner mye mer. Fargene kan nok være delvis like på noen av sidene, men synes allikevel sammenligningen blir veldig feil. Du har ikke uendelige muligheter i webdesign, så når man designer en så standard side som jeg har gjort, så må det naturligvis finnes likheter. Vil også legge til min siste oppdatering: Jeg liker det jeg ser, men dette utkastet er en helt annen side enn den første du jobbet med. Siste utkastet ser mye mer stilfullt, og forseggjort ut. Men jeg syntes fremdeles det første var interessant, og potensialet ligger der. Ser at du har vært hos nDesign-Studio, og hentet litt inspirasjon når det gjelder footer! Uansett, jeg syntes du bør bygge videre på begge. Den siste passer dog bedre til dette, ihvertfall slik den ser ut nå! Uansett, bra jobba! Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hehe. Veit ikke helt hva jeg skal si. Har aldri sett disse sidene til Adobe og det er helt klart ikke en inspirasjonskilde for min del. Klart, det er mulig å se likheter, men jeg kan liste opp 20 sider som nok ligner mye mer. Fargene kan nok være delvis like på noen av sidene, men synes allikevel sammenligningen blir veldig feil. Du har ikke uendelige muligheter i webdesign, så når man designer en så standard side som jeg har gjort, så må det naturligvis finnes likheter. ... Det finnes en lang rekke likheter med Adobe i det første utkastet ditt, men dette er ikke like tydelig i det siste utkastet ditt. Da jeg ikke opplever dette som ett problem lenger, ser jeg ikke behovet for å utdype dette mer, med mindre du ønsker det. Når det gjelder utkastet du har laget, hvem er målgruppen for denne siden? Layout er til de grader tradisjonelt, med unntak av kolonnene i bunn. Hvorfor vertikal og horisontal navigering? Hvorfor er den horisontale navigeringen dempet? Hvorfor midtstilling av innhold? Hvorfor kommer innholdet i andre kolonne? Kombinasjonen av sort bakgrunn og hvit bakgrunn blir fort slitsom. Dette setter ekstreme krav til innholdet, da disse må ha høy fargemetning og stor kontrast. Det blir ubehagelig å lese. Du har valgt sort, hvit, rød, og grå som hovedfarger. Jeg forstod ikke hvorfor du da har blå overskrift og regnbue på valideringssjekkene nederst? En annen ting er at siden neppe blir kul med en grønn eller gul bil, ei heller med ett bilde med lav metning eller kontrast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå