Gå til innhold

Mass Effect til nytt format

Anbefalte innlegg

Om 360 skal lykkes burde de vel gi seg med å gi ut alle storspillene på pc? Men, gode nyheter for de med pc som vil spille dette.. :)

Tror ikke 360 taper så veldig mye på det. De som har kraftige PC-er til å kjøre nye spill liker vanligvis å spille på PC mye bedre på konsoll og derfor kansje ikke har konsoll i det hele tatt. 360 må få mest eksluksive titler blant konsollene siden jeg ikke tror PC gjør så veldig stor trusell og i tillegg er det jo Microsoft som står bak både 360 og Windows. Hvis det hadde sluttet å komme noe særlig med spill til PC hadde vel flere brukere gått over til Mac eller Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm, kvifor vert eg ikkje overraska? :roll:

ville garantert kjøpt dette til 360. er et typisk sånn "kose seg med spill". Og sånne spill klarer i alle fall ikke jeg å spille på PC. Mye mere behagelig å sitte med en kontroll i sofa/stolen

Jeg takler ikke å spille på konsoll. Alt blir så langt unna og greier ikke å leve meg inn i det. I tillegg så takler jeg ikke å spille på en kontroll, må ha mus å tastatur.

Tror nok jeg skal kjøpe dette spillet. Hvis bare Bioware gjør en god jobb med å optimalisere spillet til PC og få kontrollene på plass så kan nok dette bli veldig bra :) .

Lenke til kommentar
Håper det kommer en uke eller to før Age of Conan, så jeg rekker å få spilt det litt :p

Vet at dette er gode nyheter for mange.. Har spillet til 360 selv, men hvis spillet er såpass godt optimalisert at jeg slipper framerate drops som på 360, så hadde jeg nok valgt å spille spillet på PC.

Hater framedrops så intenst :thumbdown:

Lenke til kommentar
Håper det kommer en uke eller to før Age of Conan, så jeg rekker å få spilt det litt :p

Vet at dette er gode nyheter for mange.. Har spillet til 360 selv, men hvis spillet er såpass godt optimalisert at jeg slipper framerate drops som på 360, så hadde jeg nok valgt å spille spillet på PC.

Hater framedrops så intenst :thumbdown:

Pussig det der. Har nettopp spillt igjennom ME selv og merket ikke noe til framedrops :) Noen sene texturer etter loading ja, men det har ikke noe å si for meg.

Forresten, ME er et fantastisk spill. Nesten like fantastisk som Daggerfall :love:

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke nekte på at jeg vil heller sitte med kontrollen med enn råskinn av ett souround anlegg og en 42" hd tv i sofaen, enn å sitte her i stolen med 19" pc skjerm. Men jeg ville fremdeles gått for PC. (vist jeg hadde hardware da. - som jeg ikke har.)

EDIT;

God nok hardware.

Er det bare jeg som kobler PCen til anllegget og TVen, og kobler håndkontrollere til PCen?

AtW

Hehe, du sliter fælt med å få folk til å forstå det der, AtW? Ser ikke ut til at de fleste skjønner at det er nøyaktig like enkelt å koble PC-en til et "råskinn av ett souround anlegg og en 42" hd tv" som det er å koble en spillkonsoll til det samme. Alt du trenger er én eller i verste fall to kabler. Jeg tipper mange blir skremt av det faktum at disse må kjøpes separat. Litt skumlere å selv finne ut hva man trenger enn å bare holde seg til standarden, til tross for at standarden ofte er av dårlig kvalitet og bygger på gammeldags teknologi. Ja, det skulle faktisk ikke forundre meg om en del lar seg lure av noe så misforstått som at PC-en står for langt unna TV-en.

Lenke til kommentar
Gode nyheter!

Nå håper jeg bare idiotene over på Lucas Arts kan ta til vett å gi ut The Force Unleashed på PC, og det samme skjer nok med GTA IV.

Ja, håper virkelig på en "The Foce Unleashed" PC-utgave! :D

Det skylder ærlig talt LucasArts oss, der er jo hele PC-plattformen som har fått LucasArts dit de er idag.

Og alt som har blitt sagt, og alle aksjonene i mot avgjørelsen de tok om å bare komme med spillet til "next-gen" konsoller beviser jo bare hvor mange som faktisk ønsker det spillet til PC ;)

Kan ikke fatte noe annet enn at de taper store penger på å ikke komme med en PC-versjon av spillet,

så håper på en "penere" PC-utgave av det spillet også kanskje innen 1år etter konsoll release? :)

Hva Grand Theft Auto angår, så har jo de tidligere titlene kommet til PC 1år etter konsoll release, så vil tro de fortsetter med det :)

Lenke til kommentar
PC-utgaven for vell sikkert bedre teksturer og litt bedre grafikk, samt kanskje også noen andre godsaker :)

Samtidig så har du nok støtte for høyere oppløsning på PC, samt anti-aliasing og anisotropic filtering og naturligvis er det jo langt flere piksler per mm på skjermen osv..

Jeg tviler på at dem byttet ut teksturer eller pusset opp grafikken nevneverdig på så kort tid. Dette er ikke trivielt og det er heller få som ville hatt glede av det. Men som nevnt, høyere oppløsning, AA/AF og raskere framerate vil dog være argumenter for dem som har PC til det.

Kan ikke fatte at du sitter her og ønsker at spill kun skal være tilgjengelig til ett format :roll:

Personlig ønsker jeg at spill skal til samtlige formater, så alle for kose seg med det!

Ja det er sånn sett vel og bra, men med et eksklusivt spill kan utvikleren fokusere og skreddersy spillet for en bestemt plattform. Ta f.eks forrige generasjon og Doom3 der stencil volumes var en så stor del av spillet at det ikke kunne ha bli gjordt på Gamecube eller PS2. Skulle du da ønske Doom3 var gjordt ganske anderleds for å ta høyde for alle plattformene eller at det ikke hadde kommet ut overhodet.

Personlig ville jeg likt å sett flere plattform eksklusive spill for å få mest mulig ut av hardwaren jeg har betalt for.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

JAAA! Lenge leve PC!! :fun: Helt fantastisk. Hahahah.

Forresten, hvor langt er Mass Effect? Tar det lang tid å klare?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...