Nedward Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei. Jeg plages litt med en instalasjon av Fedora 8 på en datamaskin. Det som skjer er at når jeg starter opp så tar det urimelig lang tid (ca. 5 minutter) før prosessen "sendmail" og "sm-client" har startet slik at oppstarten kan fortsette. jeg har søkt litt rundt, men jeg kan ikke påstå at jeg er blitt noe klokere. Har jeg bruk for disse prosessene på en arbeidsstasjon?. Eller er de kun for servere?. Uansett, hvordan kan jeg få det til å gå fortere?. Hvis det er relevant, så står maskinen i et nettverk, og det virker som alt annet fungerer som det skal(internett etc.). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Høres veldig ut som det et problem med DNS og hostname på maskina. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kan muligens stemme, men jeg vet ikke helt hvordan jeg får det til å bli rett. Det skal vist være noe man kan ordne i /etc/hosts. Men hvordan det skal skrives for at det blir rett vet jeg ikke. Har prøvd å fulgt en oppskrift, men det hjalp ikke så mye. Så jeg lurer egentlig på hvor/hvordan jeg skal skrive domene navn, dns adresse osv. i den fila for å få det til å stemme. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har du den tilkoblet til et nett? Har opplevd at dette blir et problem når den ikke er plugget i noen steder.. Prøv å disable sendmail tjenesten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå