christdi Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei. Jeg savner DAB radio på mobiler. Er det ingen produsenter som prioriterer dette ? Syns FM radioen som mange mobiler selges med nå har alt for dårlig mottak. Det er bare støy og susing når man beveger seg, så denne funksjonen kunne de i praksis bare droppe slik kvaliteten er i dag. En annen ting som forundrer meg er at produsentene ikke kan integrere radio antennen i selve mobilen, så man slipper å "styre" med handsfri ledninger som floker og krøller seg fullstendig. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Da kan du bare kutte av ledningen på et gammelt headsett, og sette pluggen nedi :!: Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg savner DAB radio på mobiler.De eneste mobiltelefonene med DAB-radio jeg har sett er telefoner med mobil-TV-teknologien DMB. Den teknologien taper kampen mot DVB som støttes av blant andre Nokia og Sony Ericsson. Derfor er det veldig få DMB-telefoner som kommer til Europa (jeg har sett en...), og enda færre med DAB-radio. En annen ting som forundrer meg er at produsentene ikke kan integrere radio antennen i selve mobilen, så man slipper å "styre" med handsfri ledninger som floker og krøller seg fullstendig. Sony Ericsson W980i (lansert på søndag) er mulig den første mobiltelefonen med innbygd FM-antenne. Den har også innebygd FM-sender. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Jøss. Gode nyheter. Takk for svar. Godt at noen følger med bedre enn meg. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jøss. Gode nyheter. Takk for svar. Godt at noen følger med bedre enn meg. Nokia N8 har støtte for DVB-H og DMB. Betyr dette at den kan få inn DAB radio signaler? Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jøss. Gode nyheter. Takk for svar. Godt at noen følger med bedre enn meg. Nokia N8 har støtte for DVB-H og DMB. Betyr dette at den kan få inn DAB radio signaler? ser ikke sånn ut: specs her: ProduktinfoUtvidet infoTesterProdusentlinkerTips en venn Generelt Produkttype Smartphone Telefondesign Candy bar Integrerte deler Digitalkamera, 2. kamera, FM-radio, digital spiller, GPS-mottaker Antenne Intern Bredde 59 mm Dybde 13 mm Høyde 114 mm Vekt 135 g Farge Grønn Mobil Teknologi WCDMA (UMTS) / GSM Bånd WCDMA (UMTS) / GSM 850/900/1800/1900 3G-mobiltelefonsbredbånd Ja Serviceleverandør Ikke-spesifisert Operativsystem Symbian^3 Støttede programvareplattformer Java MIDP 2.1, CLDC 1.1, J2ME, Java Applikasjonsprogramvare ActiveSync Inngangsenhet(er) Berøringsskjerm Beskjeder og internett Mobiltelefonbeskjedstjenester MMS, SMS Snarbeskjedstjenester AOL Instant Messenger Service (AIM), Google Talk, Windows Live Messenger (MSN Messenger), Yahoo! Messenger, OVI Chat E-postklient for mobiltelefon Ja Støttede e-mailprotokoller POP3, IMAP4, SMTP Internett-leser Ja Støttet WAP-protokoll WAP 2.0 Melding / dataegenskaper XHTML-webleser, PDF-støtte, Macromedia Flash-støtte, Zip Manager-støtte, Microsoft Word-støtte, Microsoft Excel-støtte, Microsoft PowerPoint-støtte, RSS-matinger 3G-tjenester Video Call, YouTube, Ovi Store, Ovi Files, Ovi Music Kommunikasjoner GPRS (General Packet Radio Service) Ja - Class 33 EDGE (Enhanced Data Rates For Global Evolution) Ja - Class 33 HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) Ja - Kategori 9 HSUPA (High Speed Uplink Packet Access) Ja Trådløst grensesnitt IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, Bluetooth 3.0, IEEE 802.11n Bluetooth-profiler Dial-up Networking Profile (DUN), File Transfer Profile (FTP), Hands Free Profile (HFP), Headset Profile (HSP), Object Push Profile (OPP), Serial Port Profile (SPP), Generic Access Profile (GAP), Generic Object Exchange Profile (GOEP), Advanced Audio Distribution Profile (A2DP), Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP), SIM-adgangsprofil (SAP), General Audio/Video Distribution Profile (GAVDP), Basic Imaging Profile (BIP), Phonebook Access Profile (PBAP) Telefonfunksjoner Høyttalertelefon Ja Stemmekontroll Ja Taleoppringning Ja Tidtaker for samtale Ja Taleopptaker Ja Telefonkonferansefunksjon Ja Flyvningsmodus Ja Polyfonisk ringelyd Ja Ringetoneformater MP3, AMR, AAC, WMA Vibrerende alarm Ja Sensorer Akselerasjonsmåler, omgivelseslyssensor, nærhetssensor Tilleggsfunksjoner Bilderedigerer, integrert digitalkompass, Radio Data Service (RDS), programvareoppdateringer FOTA (Firmware Over The Air), programvareoppdateringer FOTI (Firmware Over The Internet), TV-utgang via HDMI, OpenGL 2.0 support, TV-utgang via kompositt Planlegger Kalkulator Ja , grunnleggende Varslingsur Ja Kalender / hendelsesvarsler Ja Påminner Ja Synkronisation med PC Ja Synkronisation med MS Outlook, MS Exchange, SyncML, Lotus Domino Digitalspiller (opptaker) Støttede digitale lydstandarder WMA, AAC, AMR, MP3, beskyttet WMA (DRM), eAAC+ Støttede digitalvideostandarder RM, MPEG-4, H.264 Prosessor Type ARM ARM11 680 MHz Grafikksystem Grafikkakselerator Broadcom BCM2727 Minne RAM 256 MB - SDRAM ROM 512 MB - Flash Brukerminne 16 GB - delt Støttede flashminnekort microSDHC, microSD - opp til 32 GB Digitalkamera Bildepunkter/oppløsning 12 megapiksel Type optisk føler CMOS Stillbildeoppløsninger 4000 x 3000 Stillbildeformater JPEG, EXIF Linseåpning F/2.8 Fokusjustering Automatisk Digital zoom 3 Selvutløserforsinkelse Ja Eksponeringsmoduser Automatisk Kameralyskilde Flash Videoopptakeroppløsninger 1280 x 720 (720p) Digitalvideoformater MPEG-4, H.263, H.264 Funksjoner PictBridge-støtte, videoopptak, Geo-merking, Carl Zeiss-optikk, reduksjon av røde øyne GPS-system GPS-navigering A-GPS Inkludert GPS-programvare Ovi Maps 3.0 Skjerm Type OLED display - farge Diagonal størrelse 3.5" Displayoppløsning 640 x 360 piksler Fargedybde 16,7 millioner farger Flerspråklig meny Ja Koblinger Kontakttype 1 x Mikro-USB 1 x hodetelefon / AV-komposittutgang - minijack 3,5 mm 1 x HDMI Batteri Teknologi Litiumion Kapasitet 1200 mAh Kjøretidsdetaljer Snakke - inntil 720 minutter Standby - inntil 400 timer Diverse Kompatibel med Windows 7 "Kompatibel med Windows 7" software og enheter er en forsikring fra Microsoft om at disse produktene har bestått prøver mht kompatibilitet og driftssikkerhet med 32-bits og 64-bits Windows 7. Kabler inkludert HDMI-kabel USB-kabel Tilleggsutstyr inkludert Strømadapter , stereohodemikrotelefon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå