Gå til innhold

HD videofilmer på PS3

Tallyho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøper de på Blu-Ray :p

ellers så blir det vel egentlig bare streaming gjennom wmp, tversity, twonkymedia, alt etter hva folk bruker. Men blir som regel mye plukk med å konvertere til ett format ps3 kan lese, så for min egen del så gidder eg ikke stresse med det noe særlig, klarer meg med å streame musikk stort sett.

Lenke til kommentar
Streamer uten problemer 720p divx i værtfall. Ligger på rundt om 1-3,5 mbits per sekund og 5.1 lyd som ligger rundt 500 kbit/s. Krever ikke all verden av båndbredde det. Problemet er vel vist at PC-en må transcode 1080p materiale, det kan bli tungt.

Får du 3,5 mbs over trådløst eller tråd? uansett så er jo 3,5 langt unna hd kvalitet som folk her prøvde å streame

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
det er denne oppdelingen jeg håpet å slippe. Synd det der.

For å løyse dette problemet, bestillte eg meg denne:

ph_a-100.jpg

Testa den hos ein kompis med siste firmware. Og streama alt som var av HD materiale.

Me køyrde filmar i alle tenkelege format og konteinerar i både 720p og 1080p. Dette er pr idag absolutt beste løysninga for meg.

Features:

A-100

Popcorn Hour lar deg spille av digital video, audio samt vise foto fra mengder av ulike kilder direkte på din TV.

For avspilling kan du bruke benytte PC, NAS, digital kamera, USB mass storage produkter (flashminne/HDD/DVD-spiller), intern HDD og direkte via Media Service Portal.

Den kan også annvendes som NAS, Bitorrent tracker og nedlasting, dette uten å ha din PC igang

Popcorn Hour A-100 støtter også de seneste formatene (MPEG2 MP@HL, H.264 [email protected],

VC-1 AP@L3 i TS på minst 40Mbps) for å levere 1080p high-definition video.

A-100 støtter også peer-to-peer Internett TV streaming fra SayaTV samt YouTube, Google Video og Metacafe Service Portal Popcorn Hour A-100:s firmware er oppgraderbar for å muliggjøre en flyt av nye funksjoner og kompatibilitet.

Specification :

Connectivity:

Bonjour

UPnP SSDP

DLNA

Windows Media Connect

Windows Media Player NSS

SMB

NFS

HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal BitTorrent P2P NAS access : SMB, NFS, FTP Web services

Video :YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News, Jamendo Photo : Flickr, Picasa RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.

Peer-to-peer TV : SayaTV

Internet Radio : Shoutcast

Media files supported

Video containers:

MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)

MPEG1/2 PS (M2P, MPG)

MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS) VOB AVI, ASF, WMV Matroska (MKV) MOV (H.264), MP4, RMP4 Video codecs:

XVID SD/HD

MPEG-1, MPEG-2, MPHL, MPEG-4.2, ASP@L5, 720p, 1-point GMC, WMV9, MP@HL, H.264

BP@L3

[email protected]

[email protected]

[email protected]

VC-1

AP@L3

Audio containers:

AAC, M4A, MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA), WAV, WMA

Audio codecs:

WMA, WMA Pro, AAC, MP1, MP2, MP3, LPCM

Audio pass through : DTS, AC3

Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF

Other formats: ISO, IFO

Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, DRM

Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset:

Sigma Designs SMP8635

Memory:

256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

HDMI v1.1 (up to 1080p)

Component Video (up to 1080i)

S-Video

Composite Video

Stereo Analog Audio

S/PDIF Coax Digital Audio

Interface

2x USB 2.0 host

Parallel ATA

Network

Ethernet 10/100

Power

12V DC, 3A

Dimension

Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm) Weight

2.2 lbs (1Kg)

Package Content

NMT A-100 (HDD not included)

100~240V Power Adapter and EU-cord

1.5M length HDMI cable

Remote Control with 2 "AAA" batteries

Quick start guide

Så fram til eg får min eigne, 'bur' eg hos kompisen min, og ser alle TV seriane mine i HD, utan å måtte styre med dette faenskapet av ei konvertering (som også medfører VESENTLEG kvalitetstap!) EG NYT DENNE BOKSEN!!!!!

Kosta ikkje mykje heller. Bestillte frå Norek. Men Komplett har dei også.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915

Lenke til kommentar

når det snakkes om å se seriene i hd.. er det virkelig så mangen som gjør det ?

en prison break episode er jo pikade meg på 4,4 Gigabyte!

Litt vel mye å laste for en 45 minutters episode på tv skjermen for meg hvertfall

Er stor forskjell på å laste sendinger i skikkelig HD og det å laste en rippet HD sending på 700-1400megabyte per episode.

Blir det samme som å kalle xvid filmer på 700mb for DVD filmer..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

takk petlek. Jeg skal teste det programmet der. når det gjelder streameboksen som du viste Gaz west så virke den veldig nyttig og jeg skal anbefale den til en kamerat som sliter med akkuratt det den løser. Jeg for min del hadde håpet å slippe å kjøpe en ny boks etter å ha brukt endel tusenlapper på ny ps3....

Lenke til kommentar
Såg nettopp Sin City på vanlig dvd, der var den 8mb/s, blu-ray er vel mye mye mer ? da tenker jeg et trødløst nettverk skal få slite..

Så litt på Black Hawk Down. Mener å huske at den lå på ca 25mb/s. Så om man skal streame en full BD film så tror jeg man sliter litt ja!

Selv så ser jeg på en del serier som er "rippet hd" på ps3'en min. Veldig fornøyd med det. Men det er klart at om man ikkke har en stor linje og et bra sted å laste i fra, så skjønner jeg at det kan høres ut som en unødvendig stor fil.

Håper virkelig at (om det er mulig) det kommer en firmware som støtter ntfs en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...