oled40 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei alle fotoavhengige! Jeg skal en tur til Svalbard og vil fotografere hyppig der oppe... trenger et lett teleobjektiv i tilfelle en isbjørn, lundefugl, sel etc blir observert ( og må skytes(med kamera)). Ifølge lommeboken min kan jeg ikke legge ut mer enn 3-4000, og har vurdert nikkor 55-200mm af-s vr, og nikkor 70-300 af-s vr... Spørsmålet er hvor langt unna disse objektivene vil duge? det er snø og sol/skyer så jeg tror ikke lys vil bli et problem. Tenker også at et polarisasjonsfilter vil kunne gjøre god nytte for seg:) Takker for alle gode råd! Lenke til kommentar
SRD Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei alle fotoavhengige! Jeg skal en tur til Svalbard og vil fotografere hyppig der oppe... trenger et lett teleobjektiv i tilfelle en isbjørn, lundefugl, sel etc blir observert ( og må skytes(med kamera)). Ifølge lommeboken min kan jeg ikke legge ut mer enn 3-4000, og har vurdert nikkor 55-200mm af-s vr, og nikkor 70-300 af-s vr... Spørsmålet er hvor langt unna disse objektivene vil duge? det er snø og sol/skyer så jeg tror ikke lys vil bli et problem. Tenker også at et polarisasjonsfilter vil kunne gjøre god nytte for seg:) Takker for alle gode råd! Tror 70 - 300 har rasker AF enn 55 - 200. Ellers tror jeg begge objektivene gir mye for pengene, og de har begge VR, noe som er veldig greit når du bruker tele. Lenke til kommentar
a13x Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har netopp bestilt fra HKSupplies i Kina/Hongkong og de hadde en utrolig rask leveringstid til Norge. Bestilte 1. feb, mottok den 4. feb. Bestilte en 55-200mm VR (VR skjønner jeg ikke hva man skal med). Du kommer et stykke med den, men egner seg ikke på lang avstand til fuglefoto) Du kunne jo og kjøpt et fast objektiv som er mer lyssterkt. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei alle fotoavhengige! Jeg skal en tur til Svalbard og vil fotografere hyppig der oppe... trenger et lett teleobjektiv i tilfelle en isbjørn, lundefugl, sel etc blir observert ( og må skytes(med kamera)). Ifølge lommeboken min kan jeg ikke legge ut mer enn 3-4000, og har vurdert nikkor 55-200mm af-s vr, og nikkor 70-300 af-s vr... Spørsmålet er hvor langt unna disse objektivene vil duge? det er snø og sol/skyer så jeg tror ikke lys vil bli et problem. Tenker også at et polarisasjonsfilter vil kunne gjøre god nytte for seg:) Takker for alle gode råd! Kjøp et brukt 80-200 2.8. Kanskje ikke det letteste, men topp optikk og kraftig nok til å kunne slå isbjørnen i hodet om du blir angrepet. Du finner flere på ebay og keh.com. Pris litt avhengig av modell. I og med at du har d40 så må du ha denne for å få AutoFocus. litt over budsjettet, men et glimrende objektiv. Jeg skal i alle fall ha et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå