HulkHaugen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har nettopp bestillt en Dell laptop, og da følger det med Vista HPx86, men jeg får PCen med 4GB Ram Har hørt fra to kilder faktisk at jeg kan takke nei til å aktivere den medfølgende vistaen i EULA, og kan faktisk kreve pengene tilbake fra MS. I så fall kan jeg jo kjøpe meg x64 for pengene jeg får tilbake... Eller kan det være at produktnøkkelen fungerer på x64 hvis den aldri har vært brukt på x86 versjonen tidligere? Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 tror det er snakk om 300-400kr. Men ring og hør med Dell om de tillater det. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 tror det er snakk om 300-400kr. Men ring og hør med Dell om de tillater det. Hva her dell med det å gjøre da? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du kan bruke lisenskoden til 64bit på 32bit, så regner med at det går andre veien også. Broren min kjøpte ny pc med Home Premium 64bit, men Netshop installerte 32bit av en eller annen grunn. Så det funker... Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor ikke bare prøve å selge den 64 bits versjonen av vista som du har fra før? det er vel mer å tjene på det? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Tror ikke det er så stort marked for å kjøpe en dell-vista 32bits privat, ihvertfall ikke lokalt. jeg vil ha 64bit, og ikke 32bit for dere som misforstod det. Virker veldig spesiellt om det går an å bruke den samme koden på 32 og 64bit oem. da er det ihvertfall ingen grunn til å kjøpe retail fremfor oem dersom man er oppegående nok til å kunne formatere en pc og bruke google. (Det eneste som er forskjell på oem og retail er kundeservice og fri oppgradering/nedgradering mellom 32 og 64bit vista, er det microsoft selv sier.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå