BjørnÅgeS Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er vel en av mange som har kjøpt en 30D i den siste tiden. Kameraet virker supert på alle måter, men det er en liten detalj jeg ikke finner noe godt svar på i manualen. Det er to hakk på On-knappen og jeg finner ikke noe god forklaring på dette i manualen. Det som står der er at i on er kameraet operativt og i hakket over er også kameraet operativt men med komandohjul. På meg virker jo kommandohjulet i begge posisjoner. Har noen en grei forklaring på forskjellen? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tommelhjulet kan brukes til f.eks eksponeringskomensasjon når den står i øverste pos. I det mellomste stille får du ikke gjort dette (f.eks ved et uhell, som vel er eneste grunn til å ikke la bryteren stå konstanst i øverste stille, spør du meg) Lenke til kommentar
Totto Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Får håpe jeg husker riktig nå.. Hvis du setter kameraet i M modus, så stiller man lukkertid med hjulet ved utløseren, og blender med hjulet bak. Såvidt jeg kan huske... Hvis "på" bryteren ikke står helt opp, så fungerer ikke det store hjulet til å stille blender med.. Ikke at jeg helt skjønner bruken, men det viser hvordan det fungerer ihvertfall.. -t Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er vel bare for å tilfredstille den hærskaren av bollekinnfotografer som finns. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er vel bare for å tilfredstille den hærskaren av bollekinnfotografer som finns. Hehe... Noe galt med bollekinn kanskje? Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for raske svar, oppklarte mysteriet for meg:) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tja. Bra at det er sånn spør du meg. Hvis ein blar raskt i menyane er det fort gjort å endre ein blendar eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå