kristianv Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei! Har tenkt å søke et sivilingeniørstudie på NTNU, altså Master i Teknologi, men er usikker på hvilket studie jeg skal velge. Har sett litt på produktutvikling og produksjon, som er litt oppfinneraktig, noe jeg liker, men jeg er redd det er litt for mye mekanikk i det. Jeg er mer interessert i mobiltelefoner og teknisk utstyr enn biler og sånn. Har også sett litt på Industriell design, men der virker det som det er litt for mye design. Er ikke så god til å tegne. Dessuten mangler jeg ett studiepoeng for å komme inn der. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Mekatronikk hadde kanskje vært tingen for deg. UiA har et eget studie for akuratt dette. Ser at det også inngår i produksjonsteknikk på NTNU men du kan sikkert få noen av de aktuelle fagene om man velger elktronikk. Husk at et studie er mye valgfag og linjefag som du velger selv. Skjekk fagplanene til studiene og skjekk hvilke fag man må ta og hva man kan velge. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Mekatronikk så ganske interessant ut. Er det mulig å kombinere dette med produktutvikling på en eller annen måte? Ønsker mulighet for jobb i for eksempel Asono, Nokia eller liknende. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 kanskje elektronikk eller kommunikasjonsteknologi kunne vært noe? alle sivingstudiene er jo forsåvidt "oppfinnerlinjer", en går jo fem år på skole for å tilegne seg kunnskaper til å lage nye ting. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Begynn på komtek. Endret 14. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Hvorfor er komtek så bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå