MasterS Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva synes folket om denne serien ? Hva vil man anbefale til litt snorkling og bruk ellers i litt smårøft terreng. Ser at komplett nå selger mju 790 sw til 1995,- Er dette godt nok til ovenforstående bruk ? Burde man heller velge mju 1030 med 10.1 Mpix ? Trenger litt råd her, dette blir et tillegskamera til Samsung GX-1L. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Om prisen ikke er så stor forskjell ville jeg gjort det ja! Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Så lenge du skal under overflaten og ikke vil svi av en formue på undervannshus er det vel ikke så mange alternativer til sw-serien. Å både kunne sope havbunnen og bruke det som sitteunderlag på tur krever sitt kamera. Men siden sw-serien ikke akkurat er kjent for bildekvalitet vill jeg iallfall holdt meg unna de med høyest oppløsning, det gjør stort sett kun vondt ennå verre. Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Prisforskjellen er stor synes nå jeg da.. 790 sw - 1995,- 850 sw - 2420,- 1030 - 3200,- Noen som har kjennskap til 790 og har lyst til å uttale seg litt ? Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ingen som kan hjelpe mer ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ingen som kan hjelpe mer ?Bildekvaliteten er helt grei, men ikke i toppklasse. Du har stort sett alle svakhetene samlet på ett sted (støy på høye ISO-verdier, litt uskarpe hjørner, CA, lite vidvinkel) - men den store styrken er jo vanntetningen og støtsikkerheten. Alt i alt - et kamera som tåler mye, og tar bilder de fleste er fornøyd med i de fleste situasjoner, selv om det finnes kameraer som tar bedre bilder. Du får jo likevel et kamera som kan ta bilder der nesten ingen andre kan - og det er det du betaler mest for. Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ja, det er vel bruksområdet som man betaler mest for. Skal til egypt neste uke for å dykke litt, tenke å bruke det litt under vann der. Driver med en del paragliding her hjemme, og temperaturen blir fort noen grader kaldere "der oppe", og samsungen blir for "frossen" og vil ikke ta bilder. Vil bildene fra mju 790 sw være gode nok for familiealbumet 10x15 ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Vil bildene fra mju 790 sw være gode nok for familiealbumet 10x15 ?Jada, det vil de. Du kan også korrigere utsnitt noe, og fremdeles få bra bilder, og støynivået på høye ISO-verdier er mye mindre fremtredende på print enn på skjerm. Jeg tør påstå at alle nye kompaktkameraer i dag leverer bilder som er gode nok til 10x15-print på ISO-verdier opptil ISO400, de aller fleste også på ISO800. Det er når de skal forstørres ganske mye (A4+), eller vises i 100% på skjerm at de får store problemer med kvaliteten. Kvaliteten på ISO400 på kompaktkameraer i dag er jevnt over bedre enn kvaliteten på ISO400-film når det gjelder korning/støy. De beste mobilkameraene er også på høyde med engangskameraer med film, og kan også levere gode 10x15-prints, dersom bildene er tatt i godt lys. Endret 13. februar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg gjør et forsøk, kan jo alltids selge det etterpå. Takker for fine tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg gjør et forsøk, kan jo alltids selge det etterpå.Takker for fine tilbakemeldinger. Sannsynligvis vil du bli positivt overrasket over 10x15-prints (eller 10x13 som er standard på dette kameraet), for papiret skjuler en del svakheter... Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 satser på at det skal skjule litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå