Gå til innhold

E-mail form med Check Boxes i flash?

Anbefalte innlegg

Denne tror jeg er en nøtt for mange, men jeg trenger hjelp forde :dontgetit:

det er som posten sier, jeg lurer på hvordan man lager E-mail form med Check Boxes i flash?

jeg er designer, ikke programerer, derfor sliter jeg litt. men jeg ser for meg at jeg har 8 Check Boxes og en navn/TLF/adresse input også en "send knapp"

noen som kan hjelpe?

dette er vel det jeg har hitill

actionscrip på "send" knappen

on (release) {

form.loadVariables("email.php", "POST");

}

PHP koden

<?php

$sendTo = "min [email protected]";

$subject = "post fra min side";

$headers = "From: " . $_POST["firstName"] ." ". $_POST["lastname"] . "<" . $_POST["email"] .">\r\n";

$headers .= "Reply-To: " . $_POST["email"] . "\r\n";

$headers .= "Return-path: " . $_POST["email"];

$message = $_POST["message"];

mail($sendTo, $subject, $message, $headers);

?>

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens et dårlig svar fra min side, men ville heller rådet deg til å lage dette skjemaet på ordinært vis. Flash er dårlig skikket til bruk for annet enn spill, bannere og reklame. Men måten du eventuelt kan få det til på, er å sette deg inn i actionscripting (i Flash).

Lenke til kommentar
Muligens et dårlig svar fra min side, men ville heller rådet deg til å lage dette skjemaet på ordinært vis. Flash er dårlig skikket til bruk for annet enn spill, bannere og reklame. Men måten du eventuelt kan få det til på, er å sette deg inn i actionscripting (i Flash).

men det skal jo ikke være så mye vannskeligere, det er jo 30% AS og 70% PHP. og PHP kommer du ikke utenom uansett om du gjør det vandelig eller i flash.

Lenke til kommentar
<?php

$sendTo = "min [email protected]";

$subject = "post fra min side";

$headers = "From: " . $_POST["firstName"] ." ". $_POST["lastname"] . "<" . $_POST["email"] .">\r\n";

$headers .= "Reply-To: " . $_POST["email"] . "\r\n";

$headers .= "Return-path: " . $_POST["email"];

$message = $_POST["message"];

mail($sendTo, $subject, $message, $headers);

?>

Dette bør jo i teorien holde i PHP, men du har begått en svært skummel feil ved å ikke sikre dataene som ligger i $_POST[]. Dette gjør at hvem som helst kan kjøre script på serveren du leier, og i praksis kan gjøre hva de vil med den. Måten du sikrer slike data på, er f.eks. htmlentities(), som gjør om alle forekomstar av eksempelvis "<" til "<".

Dermed; Sikre hver variabel før du benytter den i et script som dette.

$firstName = htmlentities($_POST["firstName"]);

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...