Gå til innhold

Kontorrekvisita - blyanter fra USA (LØST)

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Staedtler Mars Lumograph HB blyant i lokal bokhandel. Kostet kr.18,- !!

Øvrige HB-blyanter rundt 15-16 kroner (pr.stk.) Såfremt det hadde vært mulig ville tilsvarende blyant hos Amazon kostet kr. 5,50,- pr stk. (frakt ikke medregnet). Amazon tillater imidlertid ingen blyantsalg utenfor USA's grenser.

Staedtler eller ikke, jeg er på jakt etter en web-basert kontorrekvisita butikk som selger HB-blyanter også til Norge.

Forslag til butikk ønskes!

Endret av TBSkippy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg en Staedtler Mars Lumograph HB blyant i lokal bokhandel. Kostet kr.18,- !!

Bestillte blyanter fra:

http://www.pencilthings.com/servlet/StoreFront

Regnestykke:

Frakten deles på samtlige varer, dvs. $ 11 / 26 stk = 0,423 $/stk

Staedtler blyant: 0,423 + (11,16 / 12) = $ 1,353 pr. blyant (kr. 8,- NOK pr. blyant)

Mongol blyant: 0,423 + (3,84 / 12) = $ 0.743 pr. blyant (kr. 4,- NOK pr. blyant)

(+ 2 duppedingser)

En Staedtler koster kr. 18,- i butikken - dvs 10 kr/blyant spart

Hvis Mongol viser seg å være bra: 12 kr/blyant spart, i forhold til Staedtler.

Dette sies om Staedtler Mars Lumograph Graphite:

Premium quality pencil for writing, drawing and sketching on paper and matte drafting film. Pencils glide smoothly over paper, are highly break resistant and easily erased.

Dette sies om Mongol 482 Woodclinched Yellow Pencil #2 HB Medium-Soft:

This is the pencil once the #1 best selling pencil in the world. No wonder. All three lead hardnesses write distinctly and smoothly. They sharpen well, stay sharper longer, and break less often because of the patented complastic lead. It was the signature pencil of the world famous Eberhard Faber Pencil Company. The yellow Mongol was the first pencil made with the now-ubiquitous yellow barrel -- which was then, and is now for Mongol pencils -- a reliable visual signal of a high quality writing pencil. Teachers once required the #2 HB Mongol, by name, to be in every school kid's pencil box. Eberhard Faber proudly proclaimed it to be "The Business Pencil of the World."

Det er forstemmende å se norske butikker (her: bokhandel) prise seg seg så aldeles ut av markedet.

Endret av TBSkippy
Lenke til kommentar

Takk for innsatsen. Kjenner til noen av overnevnte butikker. Handler forøvrig konskvent ikke butikker som umibbelbart ikke oppgir vareprisen. Her står norske butikker i en særklasse. Foretrekker heller en amerikansk butikk hvor jeg får levert varen raskere, mer ekspedite kundebehandlere samt at varen oftest selges til en langt lavere pris.

Endret av TBSkippy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...