Cosmo med K Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei igjen.. Jeg har noen fler spørsmål angående psykologi, lurte da først og fremst på om det var noen med erfaring, helst noen som går/har gått årsstudiumet som kunne være behjelpelig med å svare på noen få spørsmål. Har nå planer om å søke opptak til Universitetet i Tromsø, ettersom jeg ikke har konkurransepoeng nok til å tas opp på NTNU, UiB eller direkteopptaket til UiO. Ringte dem tidligere i dag og fikk opplyst at de i fjor tok inn 350 studenter, hvorav 24 av disse går videre til profesjonstudiet, under det årlige opptaket. - Hvor hardt er årsstudiumet? - Hvor mange av alle disse studentene tar studiene så seriøst at de oppnår bare A'er? Altså hvor hard er konkurransen, ettersom kravet tross alt er kun A'er, eventuelt én B. - Årsstudiumet på UiT tar FIL-0700 (Examen Philosoficum), EXF-0710 (Examen Facultatum), PSY-1000, PSY-1001 og PSY-1002. Er det noen spesiell prioritering som burde overveies her? Eller er alt like viktig? (Vil tro PSY-1000 er viktigere enn 1001/1002 ettersom det er innføring i generell psykologi, men greit å spørre for å være sikker.) -- Vil også bekrefte/avkrefte rykter jeg har hørt om kliniske utdannelser i utlandet, mer spesifikt Danmark. Jeg har hørt at man kan ta norsk Bachelor, dermed klinisk Master i Danmark. Jeg har også hørt at man tar norsk Bachelor og Master, dermed 2-årig klinisk i Danmark. Altså for å oppnå Cand. Psychol slik at man kan praktisere som psykolog. - Hvilke muligheter finnes forutenom profesjonstudiet i Norge for å oppnå tittelen Cand. Psychol? - Har noen her tatt en slik utdannelse, dersom noen her har det, kunne du/dere være vennlig å skrive litt om det? ;P På forhånd, tusen takk - Fremtidig ivrig psykologi student Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 - Hvilke muligheter finnes forutenom profesjonstudiet i Norge for å oppnå tittelen Cand. Psychol? Ingen andre muligheter enn profesjonsstudiet i Norge. Da må du til utlandet (som sikkert noen andre kan fortelle deg mer om). Lenke til kommentar
Cosmo med K Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 - Hvilke muligheter finnes forutenom profesjonstudiet i Norge for å oppnå tittelen Cand. Psychol? Ingen andre muligheter enn profesjonsstudiet i Norge. Da må du til utlandet (som sikkert noen andre kan fortelle deg mer om). Hehe, takk. Vet det, var muligheter i utlandet jeg refererte til. ;P - Hvilke muligheter finnes det i utlandet for å oppnå tittelen Cand. Psychol? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 http://www.safh.no/yrkesgrupper/psykolog.html Lenke til kommentar
Cosmo med K Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 http://www.safh.no/yrkesgrupper/psykolog.html Kjempe bra swanky! Tusen takk! ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå