Daron Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Skal oppgradere min gode gamle kompis ved siden av meg her.. Han er gammel, så det meste må nok byttes ut.. Det som blir igjen er disker og dvd spillere, og selvfølgelig kabinett og vannkjølingen Har sett litt rundt på forum og prisguiden en stund nå og har satt sammen noe jeg tror kan bli bra.. Det jeg er mest skeptisk til er hovedkortet.. Trenger et som trives med vannkjøling.. Kommer vel også til å forsøke meg på litt lett overklokking etterhvert.. Vel, her er listen: Shoppingliste på Hardware.no prisguide. 1 x Asus Maximus Extreme 2148,- 1 x Intel Core 2 Duo E8400 1358,- 1 x MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC 2280,- 2 x Mushkin XP2-8000 4096 MB Extreme Performance (2 x 2048) 1085,- 1 x Thermaltake Toughpower 750W 928,- edit: trykkleif Endret 13. februar 2008 av Daron Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Vell det første du kan gjøre er å bytte hovedkortet, det støtter ddr3, og du har valgt (Klokt) ddr2... 500 Gb samsung spinpoint, er billigst, og en av de bedre 500 GB diskene... Vell det første du kan gjøre er å bytte hovedkortet, det støtter ddr3, og du har valgt (Klokt) ddr2...500 Gb samsung spinpoint, er billigst, og en av de bedre 500 GB diskene... Når det kommer til DVD/Optisk, ikke velg den beste og kraftigste, den støyer også mest! Jeg valgt en Plextor til 500 spenn, og den bråker som F (har dog støydempet over der så det er mye bedre nå ) Samsung har noen gode alternativer...nå må dog ha SATA... Lenke til kommentar
Daron Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har disk og dvd spiller.. er vel mest hovedkort og minne jeg lurer på. trenger noe som funker bra med vannkjøling, er nemelig ikke alle hovedkort som liker dette på grunn av mindre luftflyt rundt prosessor.. Er litt usikker på minne også, skal sikkert overklokke litt med tiden hvis jeg finner ut av det.. Noen inspill på handlelisten min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå