Gå til innhold

Kommentarer : Dual PC case

Anbefalte innlegg

Noe jeg lurer sykt på er varmeutviklingen av alle hardiskene? har du sjekket dette, og om du sette på dekslet vil det vel bli håvelig varmt der for det er jo ca null luftgjennomstrømning der:)

Dekselet står på ved daglig bruk det, kabinettet holder romtemperatur innvendig =) husk at det sitter en 250mm i bunn og en 250mm rett over diskene samt en 250mm til ved radiatoren + 5 stk 120mm på siden av diskene. Hjelper også noe at diskene er skrudd fast i perforert stål, og ikke alu, da stål leder varme noe bedre, så er en ganske stor overflate med stål som blir kjølt ned. Skråmontering av diskene gjør også at varmen ikke blir liggende i mellom, men drar rett oppover

Fronten er også lagd med en 1cm åpning i mellom den røde og den sota plexi plate, så er god gjennomtrekk der også

Endret av grevaeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor har du kjøpt de "platene" du har brukt til å feste harddiskene?

Var litt interessert i det samme, og liner hullene opp med hardisk-festet om de hadde vært vanrette? Og hva med 5.25-enheter, er hullene tett nok til at dliner opp med det også?

AtW

Lenke til kommentar
akjønner ikke hvordan det ikke kunne bli tett egentlig, men sånn kan det gå.

Fett prosjekt!

Fikk ett tips om at det muligens var parafinen som hadde årsaken til lekkasjen i utgangspunktet, skal gi fronten ett nytt forsøk snart.... men denne gangen med trippel lexan, fresa spor til gummi pakninger , og masse skruer som orginalt skissert i workloggen, tror dette funker best =)

Har gitt deg creds for bildet nå dewil, sorry, trodde det var andre fyren som hadde tatt det =)

Woohoo :p hehe.. takk takk

parafinen har noe å si ja, den legger igjen olje... funker veldig fint til å vaske bilen med faktisk.

Rutelim som brukes til å lime bilruter kan også fungere ;) ville også forsøket å slipe området som skal limes og gjøre rent skikkelig, dette "gjør seg selv" hvis du skal frese et spor. Dessuten er Plexiglass ganske så rent når du drar av plasten.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Hvor har du kjøpt de "platene" du har brukt til å feste harddiskene?

Platene er vanlig perforert stål, husker ikke maske størrelsen i farten, men du får dem i alle mulige størrelser, så hvordan dere ønsker å line opp disker og annet stash er helt opp til dere, er ikke noe problem å få avstand til å sette disker vannrett =)

Kan kjøpes hos din lokale blikkenslager eller platearbeider

Endret av grevaeg
Lenke til kommentar
Noe jeg lurer sykt på er varmeutviklingen av alle hardiskene? har du sjekket dette, og om du sette på dekslet vil det vel bli håvelig varmt der for det er jo ca null luftgjennomstrømning der:)

noen 120mm vifter på 5v i forkant av diskene vil løse den biffen. Type Stacker løsning.

Dekselet står på ved daglig bruk det, kabinettet holder romtemperatur innvendig =) husk at det sitter en 250mm i bunn og en 250mm rett over diskene samt en 250mm til ved radiatoren + 5 stk 120mm på siden av diskene. Hjelper også noe at diskene er skrudd fast i perforert stål, og ikke alu, da stål leder varme noe bedre, så er en ganske stor overflate med stål som blir kjølt ned. Skråmontering av diskene gjør også at varmen ikke blir liggende i mellom, men drar rett oppover

Fronten er også lagd med en 1cm åpning i mellom den røde og den sota plexi plate, så er god gjennomtrekk der også

Der ga du meg en ypperlig forklaring på skråmonteringen :D Har lurt litt på den.

Lenke til kommentar
Får mest sansynlig en LSI 8308ELP sas kontroller i morgen, skal se om jeg skal begynne å få inn noe hardware etter det =)

Takk for kommentarer folkens, setter pris på dem :p

Hvor kjøpte du den kontrolleren og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Får mest sansynlig en LSI 8308ELP sas kontroller i morgen, skal se om jeg skal begynne å få inn noe hardware etter det =)

Takk for kommentarer folkens, setter pris på dem :p

Hvor kjøpte du den kontrolleren og til hvilken pris?

Betalte rundt 4000 for kontrolleren og en 400ish kroner for kabler over ebay, er til salgs med ett års garanti og kvitering hvis intresert =) ligger på rundt 8000kr i norge, kan godt selge den for 3500 med kabler, fikk en litt uhyggelig fartsbot her om dagen, så er litt i nød kan man si :p

MvH Cg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Betalte rundt 4000 for kontrolleren og en 400ish kroner for kabler over ebay, er til salgs med ett års garanti og kvitering hvis intresert =) ligger på rundt 8000kr i norge, kan godt selge den for 3500 med kabler, fikk en litt uhyggelig fartsbot her om dagen, så er litt i nød kan man si :p

MvH Cg

Hehe.

Brukte ebay også. Fant en Adaptec Serial ATA RAID 21610SA 16-port som kommer på 700 spenn

inkl. frakt. Holder for meg.

Noen grunn til at du velger WD disker isteden for andre merker?

Tenkte å kjøpe Seagate Barracuda 500gb disker.

Du spurte vel om å få beholde bildet? (hvis det var boksbot da :p)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Prisoverslag?

2stk sil 3114, PCI 4p sata

1stk ST labs, PCI 2p pata

2stk LSI 3045, PCI xpress 4x, 4p sas

1stk 8308ELP, PCI xpress 4x, 16p sas

Drøye 11500ish kr i kontrollere

26stk 500gb (750kr stk)19500,-

4stk 80gb sas (1800kr stk) 7200,-

6stk 750gb (1200kr stk)4500,-

Kontrollere 11500,-

3870x2 2900,-

8800gt 1800,-

2stk q6600 3600,-

ix38 Quad GT 1800,-

aw9dmax 1600,-

4gb ocz flex 2900,-

4gb ocz platinum 1600,-

sas kabler - 600,-

sata kabler - 350,-

KTM525 radiator 3000,-

vannblokkx2 1000,-

Slanger - 200,-

Invertere/katoder - 400,-

2 stk 1200w Thoughpower PSU - 5200kr

Kabinett

Plexi - 3500kr

Aluminium - 800kr

Skruer - 300,-

Vifter - 1100,-

Kobber og rørlegger stash 2500,-

Ender vel opp på en drøye 77500 for pcen med kabinett + en 70 arbeidstimer, så rundt en 90k med jobb er vel realistisk? =)

DU er syk.

bumpe gammal tråd :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kom over noe rart...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Tipper det ikke er du som selger det? Iom at det står at du ville solgt det for ca. 90k, og i annonsen står det 6.5k. Var også en annonse oppe på hw bruktmarked, men er borte nå.

Har også lagt merke til forskjellige skrivemåter dere har...

En scammer?

Endret av Septimus
Lenke til kommentar
Kom over noe rart...

Tipper det ikke er du som selger det? Iom at det står at du ville solgt det for ca. 90k, og i annonsen står det 6.5k. Var også en annonse oppe på hw bruktmarked, men er borte nå.

En scammer?

er kun kabinettet som er til salgs i den annonsen, er han som kjøpte det forrige prosjektet mitt som selger igjen ^^. men ja, er kabinettet fra denne loggen

Lenke til kommentar
Kom over noe rart...

En scammer?

er kun kabinettet som er til salgs i den annonsen, er han som kjøpte det forrige prosjektet mitt som selger igjen ^^. men ja, er kabinettet fra denne loggen

Ah, skjønner, trodde han solgte hele pcen:P Han formulerte det dårlig synes jeg. Kan jeg spørre hvor mye du solgte den til han for?

Lenke til kommentar
Kom over noe rart...

En scammer?

Ah, skjønner, trodde han solgte hele pcen:P Han formulerte det dårlig synes jeg. Kan jeg spørre hvor mye du solgte den til han for?

8500,-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...