guttorm Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Cudos, sinnsvakt bra design og utførelse. Spesielt designen likte jeg. Gammel er du egenlig? Spørmålet måtte vell komme:P Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Han kan ikke være ung ihvertfall, for dette har jo måtte kosta noe helt sinnsvakt med penger! Men hva skal man egentlig med så mye plass? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Gammel er du egenlig? Spørmålet måtte vell komme:P Snart 22 ^^ Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ikke verst dette her, men det er jo sjukt å bruke nesten 80.000kr på en PC Du har valget mellom pcen din eller En pent brukt personbil med 200hk + En 42" flatsjerm liksom :!: Jeg hadde valgt bil og Tv Endret 29. mars 2008 av Sniken_123 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ikke verst dette her, men det er jo sjukt å bruke nesten 80.000kr på en PC Du har valget mellom pcen din eller En pent brukt personbil med 200hk + En 42" flatsjerm liksom :!: Jeg hadde valgt bil og Tv Man kan sikkert kjøpe et tonn med sjokolade også, men det er jo hvilken interesse man har som styrer pengebruken. Ingenting er sjukt så lenge det er din interesse. Det er tusenvis av mennesker som mener det er sjukt å bruke 10.000,- på en PC... disse menneskene ser ikke lenger enn sin egen nese og sine egne interesser. Neida jeg vet at du ikke mente det så bastant, men uansett greit å tenke over når man hører slike kommentarer mot egne investeringer Flott Prosjekt, hvordan er det fysisk å bytte disker og har du god oversikt over hvilke som evt. må byttes? Hva slags power krever dette ved oppstart siden SATA disker ikke støtter styrt og forsinket oppstart? Endret 29. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Et forslag for å dempe plaskinga av vannet som faller er å legge inn bremser, dvs. legge inn "etasjer" som vannet renner gjennom. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 hei, dette var et insane kabinett!! har du gjort alt selv og uten sponsors?? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ikke verst dette her, men det er jo sjukt å bruke nesten 80.000kr på en PC Du har valget mellom pcen din eller En pent brukt personbil med 200hk + En 42" flatsjerm liksom :!: Jeg hadde valgt bil og Tv Har en 42" og en 180hk cbr1000 hvis det hjelper? ^^ Er som andre folk sier, ligger litt i hva man prioriterer og bruke penger på, alltid morro å bygge ting skikkelig når man først er i gang =) hei, dette var et insane kabinett!!har du gjort alt selv og uten sponsors?? OCZ kontaktet med på TG08 og ville bytte ut begge powerene mine med pcp&c 1200w, men får se, men dårlig med sponsorer så langt, men er tilbudene bra , så kan jeg sikkert få på noe reklame stash på kabinettet ^^ Endret 29. mars 2008 av grevaeg Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Men hva skal man egentlig med så mye plass? Trenger ett sted å lagre alle familie bildene vet du Flott Prosjekt, hvordan er det fysisk å bytte disker og har du god oversikt over hvilke som evt. må byttes? Hva slags power krever dette ved oppstart siden SATA disker ikke støtter styrt og forsinket oppstart? Vel... alle disker har en ID, disk nr 1 er på toppen, osv, så er det bare å telle nedover til disken du skal ha, klarer fint å bytte disker med å løsne dem og bare ta dem ut, bruker 2x 1200w power nå... pcene bruker vel en drøye 700ish pr stk ved load Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Digg kabinett du bygger. En ting jeg lurte litt på, hvor har du fått tak i perforert alu og aluminums bjelkene, snuser litt på å bygge noe selv med tider og stunder. Frank Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Litt ot men: Var det du som var på The eXperience med et kabinett med en haug med disker? Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Utrolig stilig konsept, og flott gjennomført Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Vel... alle disker har en ID, disk nr 1 er på toppen, osv, så er det bare å telle nedover til disken du skal ha, klarer fint å bytte disker med å løsne dem og bare ta dem ut, bruker 2x 1200w power nå... pcene bruker vel en drøye 700ish pr stk ved load Ingen problemer å bruke plass nei . Det jeg tenkte på var at du har skrånet diskene ant. fordi det er litt trangt, men går det greit å få de ut? Du hadde ikke tenkt at det kunne være lettere om du løsnet kabler bak men hadde muligheten til å bytte disken i front? Forstår jo at du ville ha dette vanndisplayet i front som vanskeliggjør den biten. Men hvordan er plassen til å skyve ut diskene siden de står på skrå fra før av? Ellers imponerende arbeid hele veien. Endret 29. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Litt ot men: Var det du som var på The eXperience med et kabinett med en haug med disker? Yup yup.... stemmer bra det er rev. 4 av kabinett nuh =) har bygd ett hvert år de siste 4, men har ikke lagd worklogs på det Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 For å si det mildt: Jævlig bra jobbet Noe av det feteste jeg har sett Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Helt utrolig, sinnsykt bra gjennomført. Er enig med mange her, ingenting er som å bruke penger på hobbyen sin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Litt ot men: Var det du som var på The eXperience med et kabinett med en haug med disker? Yup yup.... stemmer bra det er rev. 4 av kabinett nuh =) har bygd ett hvert år de siste 4, men har ikke lagd worklogs på det Hmmm hvor mye tar du for å bygge et "rev. 5c" (som i revisjon 5 custom build) på bestilling? hehe. Modifikasjonene ville vært kabinett uten vannkjøling men gode viftekjølingsmuligheter og mulighet for montering av 120mm vifter mellom front og disker, samt mulighet for å ta ut diskene gjennom fronten (bare en dør i front). Endret 30. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) SYK pc! håper det ikke gjør at jeg legger ut et bilde som ble tatt fra TG iår. sånn jeg fattet oppmerksomheten mot pcen. HEFTIGE saker ! :D hey hey hey.. det bildet har jeg tatt.. godt noe jeg tar av bilder blir tatt i bruk. Det er ønskelig at du legger ved kilden neste gang Bildet er hentet fra www.dewi1.com Det ligger fere bilder der nå. Bildefilene går fra DSC_3243.JPG til DSC_3249.JPG her PS. bildene er ganske store Ble ganske fasinert av denne maskinen selv også. Hadde flere på rekka der jeg satt som bare måtte bort å titte. synd at det ikke fungerte med fann i fronten slik det var ment i første omgang. akjønner ikke hvordan det ikke kunne bli tett egentlig, men sånn kan det gå. Fett prosjekt! Endret 30. mars 2008 av Dewil Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 akjønner ikke hvordan det ikke kunne bli tett egentlig, men sånn kan det gå.Fett prosjekt! Fikk ett tips om at det muligens var parafinen som hadde årsaken til lekkasjen i utgangspunktet, skal gi fronten ett nytt forsøk snart.... men denne gangen med trippel lexan, fresa spor til gummi pakninger , og masse skruer som orginalt skissert i workloggen, tror dette funker best =) Har gitt deg creds for bildet nå dewil, sorry, trodde det var andre fyren som hadde tatt det =) Lenke til kommentar
stigallan Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Noe jeg lurer sykt på er varmeutviklingen av alle hardiskene? har du sjekket dette, og om du sette på dekslet vil det vel bli håvelig varmt der for det er jo ca null luftgjennomstrømning der:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå