Kamikaze-Kanin Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Bare to personer skulle vel ikke satse på å skaffen en truck mens du er i gang? For denna kommer til å bli tung Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 MoDzoNa, Mange svar som venter deg også da Vel, når det går på disker, blir det opp til antall kontrollere, satser på å få kjøpt inn en 12 port's sas kontroller for å få flesteparten av diskene på en av pcene, slik at den fungerer som fil/media server, ellers blir det 2 stk sas disker pr pc til os og apps Vannkjølingen blir på begge maskinene, radiatoren kommer fra en 525cc crosser, så tempen blir ikke noe problem, den burde ta bort mer varme enn det meste på pc markedet =) Vannblokker blir fra danger den, men de er ikke bestillt ennå Når det kommer til oppsett av pcer, blir det vel xp på en, og 2k3 server / dual boot xp på den andre, og ja, blir dobbel 24" på skrivebordet, og remote til andre pcen =) tenkte litt på skovler jeg også, men tror det blir en forgrener eller noe i toppen i steden, til å fordele vannet utover fronten... må få på en fet folie eller sandblåse på fronten også, litt kjedelig uten noe design der Okei. Vannkjølingen ser jeg værtfall på som et lite problem. Værtfall hvis du skal ha den stille. Såppas kraftige pumper bråker en god del. Slik at disse må den nesten hive inni en boks med dempematter rundt. Radiatroren er laget for høy luftflow. Noen som du ikke vil få i en PC pga den for det første står i ro. Det gjør ikke en bike. Slik at hvis du skal få opptimalisert radiatoren må du ha delta vifter på rundt 60dba eller papst viften på rundt samme. De er langt fra stille. Hage slange ville jeg heller ikke brukt over tid da disse har med å gå i oppløsning særlig under varme. Hvis du bruker ren frostveske må du nok regne med å gå opp en rundt 10-20 grader forhold til 90%-10% blandings forhold mellom batterivann(90%) og frostveske(10%). Lurer også litt på hvordan du har planlagt loopene i vannkjølingen. Noen planer på harddisk opphenget? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Tenkt litt rundt hele opplegget med vannfall i front, og kommet frem til at det kommer til å bli en egen lukket krets, kommer til å bli problemer med trykk fra 1200 l/t pumper tror jeg, så putter inn noe litt mer moderat der Kommer ikke til å bli ett problem med luftstrøm til radiator den er virkelig fin finnet,og blir dobbel 250mm vifte på den, med fanduct sånn at ikke noe luft slipper utenom radiatoren... kjører til dags dato på rundt 30c med motul motorcool kjøleveske og samme radiator, det er med chipset, q6600@ 4.2ghz og 8800gt vannkjølt Hardiskopphenger blir 2 plexi plater med antivibrasjon i topp og bunnfeste + at det kommer til å bli gummiringer rundt alle skruene til diskene, så vibrasjon kommer til å være ok Loopen blir vel noe sånnt som : Pumpe -> Radiator -> CPU1 -> Chipset1 -> Pumpe 2 -> CPU2 -> Chipset 2 -> back to start =) Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Holder til rundt Mysen du eller? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Spinnin Wheel holder til der, hehe, bor på ryen, men stammer fra trøgstad why? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bare lurte . Mysendude selv. Og siden Spinnin wheel skulle mekke noe for deg, så skulle man tro at du hadde snakket med dem direkte Lenke til kommentar
WASD Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Har du tipsa moderator om prosjektet? Dette kan nå hovedsiden dette! Blir stilig å se dette ta form! Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Updated =) Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Bra, nydelig, flott, konge.. Hvor får man tak i pop nagler? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Bra, nydelig, flott, konge.. Hvor får man tak i pop nagler? Prøv din lokale jernvarehandel Lenke til kommentar
katet Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Bra prosjekt dette her Likte ideen. Utføringa av ramma og resten var bra så langt. Dette må eg følgje med på ! Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ah! Det gjør godt i et modderhjerte å se en så godt planlagt og gjennomført casebuild! Dette blir MEGET bra, abonnerer på tråden for denne skal følges med argusøyne! :-) Vedrørende Plastkompaniet: hvordan valgte du ut/bestillte varer fra disse? Har du en katalog eller har du vært innom dem? Tar de imot order pr telefon eller mail? Har lenge lett etter en grei forhandler/grossist av plastvarer, da særlig plexi. Har handlet endel hos Astrup, men de er temmelig rå på pris... Stå på og lykke til! -Audun Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ah! Det gjør godt i et modderhjerte å se en så godt planlagt og gjennomført casebuild! Dette blir MEGET bra, abonnerer på tråden for denne skal følges med argusøyne! :-) Vedrørende Plastkompaniet: hvordan valgte du ut/bestillte varer fra disse? Har du en katalog eller har du vært innom dem? Tar de imot order pr telefon eller mail? Har lenge lett etter en grei forhandler/grossist av plastvarer, da særlig plexi. Har handlet endel hos Astrup, men de er temmelig rå på pris... Stå på og lykke til! -Audun Jeg følger på i Spawn sine fotspor; deilig å se planlagte logger med skikkelig potensiale slik som denne! Vil absolutt følge med her, stå på! Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Takk for interesse rundt prosjektet folkens Vel... endte opp med plastkompaniet for ett par år siden med omtrent samme prosjekt, gulesider.no ftw Så tok første på lista, plastkompaniet selger plastdetailer av alle typer både til privat og bedrifter, bestilling over mail =) De selger plexi i alle farger tenkelig, endte til slutt opp med en mørke rød, på kanten av svart til dette prosjektet, da blinklys orange var utsolgt. Endte vel opp med å betale 740kr kvadratmeteren for farget plexi, total regning på plexi = 2700kr Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 updated =) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Blir bra dette Hva skal den nippelen brukes til? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Blir bra dette Hva skal den nippelen brukes til? Sist gang jeg sjekka skulle jeg vel prøve å få vann igjennom den Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Fantastisk arbeid, gleder meg til du setter på vannet Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 updated ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå