Gå til innhold

Kjøpt Aus F8sa, ikke fått med windows cd og lisens nøkkel.

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva som er vanlig praksis når det kommer til salg av pcer og medfølgende OS.

Tidligere har jeg fått med windows cd fra Dell, samt en recovery cd fra Acer. I tillegg har lisensnøkkelen stått under pcen.

Nå sist kjøpte jeg en laptop fra komplett, og her følger ikke noen av delene med. Det fulgte faktisk ikke med en eneste cd sammen med laptopen.

Ser der ligger en skjult partisjon på pcen, så mulig det jeg trenger ligger på denne, men hvordan får jeg da tilgang til å få brent ut innholdet på denne partisjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med asus nå. Der var ingen mulighet for å brenne ut denne recovery delen, men jeg kunne trykke f9 under oppstart og boote fra denne.

En idiotisk måte å gjøre det på i grunn. Hva om jeg vil ha større disk, eller den jeg har nå ryker til? Jeg har jo betalt for en windows lisens, så hvorfor kan de ikke da levere med en windows plate så jeg kan få gjøre som jeg selv ønsker?

Lenke til kommentar
Tidligere har jeg fått med windows cd fra Dell, samt en recovery cd fra Acer. I tillegg har lisensnøkkelen stått under pcen.

Nå sist kjøpte jeg en laptop fra komplett, og her følger ikke noen av delene med. Det fulgte faktisk ikke med en eneste cd sammen med laptopen.

Ikkenoe problem å bruke hvilken som helst Windows-plate, når du installerer får du beskjed om å legge inn Windows lisenskoden, og da bruker du den som står under pc`en :)

Edit: Ja, det er tungvindt :p

Han hadde ikke fått med lisensnøkkel, så det blir vel vanskelig!! hehe

Lenke til kommentar

Neida, langt fra noe stort problem i grunn.

Lån en CD, eller last ned en piratversjon (som ikke blir pirat i ditt tilfelle uansett, du skal jo bruke din egen gyldige nøkkel). Så bruker du et programmene som kan hente ut lisensnøkkelen din fra din windows-installasjon. Det finens flere slike program, bare google etter det.

Etter det er det jo bare å isntallere i vei.

Det eneste du må tenke på er at du må sansynligvis ha samme windows versjon som du fikk installert. Nytter vel ikke å laste ned en pro versjon om du har home versjonen :) De lisensnøkklene vil vel neppe passe seg i mellom.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det er klistremerke under som lisensen skal stå på, men dette er så nedslitt at det ikke er lesbart. Slik har det hvert siden jeg fikk maskinen.

Er nok ikke en demomodell da jeg ventet i ca 1 mnd på at de skulle få dem inn på lager hos komplett.

Har vista home premium, kan jeg da bruke hvilken som helst vista plate og velge riktig versjon under installasjonen? På xp kunne jeg kun bruke min lisens på oem versjoner, og er vel det samme med vista. Blir vel kanskje ikke så lett å få tak i plate lengre da.

Jeg får lete litt rundt. Takker for hjelpen ihvertfall:)

Hadde håpet å finne drivere til xp på asus sin hjemmeside, men der lå det kun til vista.

Har nå sendt en forespørsel på epost til asus om å få tilsendt en recoverycd.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...