Koffe Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 God dag. Har en problemstilling som går ut på å koble en Siemens CPU 314 IFM med en CP340(vanlig seriell RS232 modul) opp mot labview. Skal lage et program som kan styre PLS`en fra labview og kunne få statusmeldinger tibake. Har noen gjort dette før og har noen tips`? Så vidt jeg har forstått så skal kommunikasjonen foregå med ascii kode, og når jeg bruker terminal for å sende noe til PLS`en får jeg svar: "15" uansett.. Hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei. Kanskje ett simpelt spørsmål, men har du stilt på hvilken COM port du sender ifra ? Regner med at du kan velge det i programmet ditt. Har du prøvd alle ? Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Holder på med det samme på en . Jeg bruker OPC server for å gjøre kommunikasjonen. Sjønner jeg deg rett så vil du lage driver til Siemens plsen i labview ? Må vel da bruke modbus(husker ikke flere protokoler i farten) Mulig noen har laget driver til Siemens S7 sjekk på ni.com. Kanskje du allerede har driver. Tips: hvis OPC er et aleternativ så ligger det en demo på beijer.no sine sider. Virker bare i 30 min av gangen, men det er mer en god nok tid til å teste. OPC er veldig enkelt å sette opp. Når OPC serveren er oppe å går er det bare å bruke datasocket for å lese og skrive til plsen. Du kunne jo ha posta VIen du bruker som bilde her. Endret 13. februar 2008 av JaLLa2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå