ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) sjekka på systemrequirementslab.com nå om jeg kunne kjøre et pc spill, alt funket greit utenom 1 ting: DVD Minimum: 2x DVD-ROM You Have: FAIL: Sorry, your computer does not have a DVD-ROM that meets this requirement. vil det si jeg ikke kan installere spillet fra CD'ene? skjønte lite egentlig, noen som kan forklare? har ikke spillet enda, men får det i morgen, så får ikke testet før da. Endret 12. februar 2008 av acetec Lenke til kommentar
kalg Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 er du sikker på at du har dvd-rom da? hva er eventuelt spesifikasjonene? Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 spillet er dvd-rom ja, har vært å lånt meg et annet spill nå som krever dvd-rom, pcn min klarer ikke lese den, er det noen form for program jeg kan bruke for å "lure" pcn min til å lese dvd-rom? har 0 greie på pc for å være ærlig... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Spørsmålet er fortsatt om du har DVD-rom og hva spesifikasjonene på den er. Det er ikke spørsmål om hva slags medium spillene er på. Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 har 0 peil på hvordan jeg finner utav det.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva slags leser er det du har i maskinen din? Husk. Du kan ikke lese en DVD-plate i en CD-leser. Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det kan du sjekke på min datamaskin. Der står det listet opp alle disker og drev du har i maskinen. Står det "CD-ROM", har du ikke DVD-ROM, står det "DVD-ROM" eller noe med DVD så har du det. Har du kun CD-ROM kan denne ikke spille DVD-plater. Du kan også se på spilleren som står i kabinettet, enten står det CD på den, eller DVD.. Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) ja, det står bare CD-RW-stasjon Edit: men det er ingen måte da utenom å kjøpe en dvd leser, å få brukt den DVD platen på da? har hørt at det funker med emulator, men må ikke filene allerede være på pcn da? Endret 12. februar 2008 av acetec Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Da må du kjøpe deg en dvd-spiller for å få brukt spill som krever dvd-rom. Det vil si at spillet kommer på en dvd-plate, og ikke cd. Det kan hende at det spillet du snakker om, kommer på flere cd-er, men det er tvilsomt. En dvd-leser er nesten gratis, dvd-brennere koster vel fra 200kr og oppover, da kan du både lese og brenne. Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Du kan bruke emulator, men da må du altså ha filene på maskinen først. Og også få tak i en crack, osv for at spillet skal starte uten original-platen i drevet. Mer info om det vil jeg ikke komme med, da jeg tror at det strider mot diskusjon.no's regler.. Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 jah, vet hva du snakker om.. får bare kjøpe meg en dvd leser, noen som kan anbefale en billig og brukbar dvd leser? Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg kan anbefale den her: https://prisguiden.no/product.php?productId=52585 Det er en dvd-brenner, ser ikke poenget i å kjøpe bare dvd-leser. Forskjellen i pris er minimal. Dette er P-ATA-modellen som jeg regner med at du skal ha. Jeg har selv S-ATA-modellen og er strålende fornøyd. Siden du har cd-rom idag, så skal du nok ha P-ATA-versjonen. Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) skal vi se, P-ATA er de med den brede kabelen ja? Edit: ja en dvd brenner funker som dvd leser og ja? Endret 12. februar 2008 av acetec Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 P-ATA er med de flate brede kablene, ja. Og dvd-brennere kan både lese og skrive cd- og dvd-plater. Du kan vel egentlig gå inn i en hvilken som helst databutikk og kjøpe den billigste dvd-brenneren de har. Tror de er omtrent helt like alle sammen, så slipper du å vente flere dager på at varen blir sendt, i tillegg til at du sparer porto.. Lenke til kommentar
ronny iversen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 ja, tar meg en tur på nærmeste databutikk nå jeg, hehe.. takker for svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå