Gå til innhold

[LØST]DVD leser hjelp

Anbefalte innlegg

sjekka på systemrequirementslab.com nå om jeg kunne kjøre et pc spill, alt funket greit utenom 1 ting:

DVD

Minimum: 2x DVD-ROM

You Have: FAIL: Sorry, your computer does not have a DVD-ROM that meets this requirement.

vil det si jeg ikke kan installere spillet fra CD'ene? skjønte lite egentlig, noen som kan forklare? har ikke spillet enda, men får det i morgen, så får ikke testet før da.

Endret av acetec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du sjekke på min datamaskin. Der står det listet opp alle disker og drev du har i maskinen. Står det "CD-ROM", har du ikke DVD-ROM, står det "DVD-ROM" eller noe med DVD så har du det.

Har du kun CD-ROM kan denne ikke spille DVD-plater.

Du kan også se på spilleren som står i kabinettet, enten står det CD på den, eller DVD..

Lenke til kommentar

Da må du kjøpe deg en dvd-spiller for å få brukt spill som krever dvd-rom. Det vil si at spillet kommer på en dvd-plate, og ikke cd.

Det kan hende at det spillet du snakker om, kommer på flere cd-er, men det er tvilsomt.

En dvd-leser er nesten gratis, dvd-brennere koster vel fra 200kr og oppover, da kan du både lese og brenne.

Lenke til kommentar

Du kan bruke emulator, men da må du altså ha filene på maskinen først.

Og også få tak i en crack, osv for at spillet skal starte uten original-platen i drevet. Mer info om det vil jeg ikke komme med, da jeg tror at det strider mot diskusjon.no's regler..

Lenke til kommentar

P-ATA er med de flate brede kablene, ja. Og dvd-brennere kan både lese og skrive cd- og dvd-plater.

Du kan vel egentlig gå inn i en hvilken som helst databutikk og kjøpe den billigste dvd-brenneren de har. Tror de er omtrent helt like alle sammen, så slipper du å vente flere dager på at varen blir sendt, i tillegg til at du sparer porto..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...