eladmir Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 kjøpte meg aspire 5920 for et halvt år siden og vurdere å oppgradere fra vista til XP. pga problemer med compabilitet med endel programmer jeg er nødt til å kjøre både i jobb og skole sammenheng. det er mange som mener at man kan få driver problemer om man bytter fra vista til XP. og jeg lurer på om noen har noen erfaringer når det gjelder denne modellen, og eventuelle problemer som kan oppstå? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Siden Aspire 5920 kan leveres i forskjellige maskinvarekonfigurasjoner hadde det vært en idé om du hadde listet opp maskinvaren i din bærbare. Et generelt svar jeg kan gi deg derimot er at det mest sannsynlig (ca. 89%) ikke er noe problem med Windows XP på maskinen. Eneste som kan være litt tricky er å legge inn SATA drivere under installasjon av Windows XP. Lykke til, og synd å høre at Vista ikke fungerte bra nok til deg. Men en idé er alikevell å vente med "oppgraderingen" til XP til SP1 til Vista er lansert, da denne skal rette opp en god del kompatiblitetsproblemer i Vista. Den kommer i april, så da kanskje de programmene du er avhengige av vil fungere igjen... Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ekte Windows Vista® Home Premium, Core 2 Duo T7300, GeForce 8600M-GT 256MB/1GB TurboMemory, 15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright, 2024 MB (2x 1024), 160 GB, DVD-SM, 802.11N, Bluetooth Dette er oppsettet til laptoppen slik som det på acer sine hjemme sider. jeg kommer sansynligvis til å innstalere Vista igjen når SP1 kommer, men intil det blir jeg nødt til å ente gå tilbake til stasjonær eller bytte til XP. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Nå vet jeg ikke helt hva du mener med å oppgradere fra Vista til XP, men.. vista sp1 ble released 4.februar, de som venter på windows update versionen får den i midten av Mars. Ikke at de som bruker windows update regelmessig kommer til å merke forskjell, men jeg tviler på at programmene dine plutselig kommer til å funke under sp1. Om programvaren du bruker ikke fungerer under Vista, så vil den ikke fungere. Alternativ er få taki en ny version av programet som fungerer i Vista, eller bruke det OSet som programet er laget for. Dual boot er også en mulighet. Sata drivere burde vel ikke være et problem på en bærbar, ikke at jeg har noe peiling på det. Endret 12. februar 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 anotherzen: jeg syntes dette svaret ditt var fryktelig dårlig og lite hjelpsomt, problemet mitt er at jeg har stabilitets problemmer med programmvaren jeg jobber med, noe som sansynligvis vil bli fikset i SP1. og siden dette er en laptop vil jeg også kunne nyte godt av optimaliseringen og øking av ytelse som vil komme med sp1. gjøre ting glattere. programmvarene jeg har hatt problemer med er blant annet: Solid Works. 3d modelerings program, 2007 versionen er kompatibel med vista men fungerer ikke særlig bra, 2008 versionen fungerer bra men denne har jeg ikke kjøpt enda. For å kunne logge på remote clienten til jobben kan jeg heller ikke logge på med vista siden de ikke har oppdatert clienten til vista enda. noe som er et stort problem. Har også problemer med at pcen blir fryktelig treg etter flere timer med jobbing, det virker som Vista spiser opp mine 2gb minne, problemer jeg ikke har hatt med samme programmvare i XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå