kneggknegg Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Vrir meg i smerte da jeg hører stavanger-dialekt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Volda-dialekt er rett og slett grufullt. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det enkleste er vel å nevne de jeg liker. Sørlending - jenter med den dialekten Er det rart jeg trives i kr.sand. Trøndersk så lenge den ikke blir for brei Østlending, Oslo/Akershus - så lenge det ikke blir for bredt og bygdetulling. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Stavangerdialekt er selvfølglig den fineste, og bergensk den styggeste! neineinei... den motsatte veien så er eg enig. bergensk best stavangerdialekt heilt jævelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Stavanger-dialekt er herlig! Derimot er alt nord for Trøndelag skikkelig ille, og har vel ikke helt sansen for Hedmark generelt. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Må si at jeg ikke liker dialekten i Bærum dessverre. Er heller ikke så veldig glad i dialekten i Østfold. Men derimot Kristiansand, og de traktene liker jeg meget godt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Likar: Bergensdialekt (snakkar det sjølv...) Os-dialekt Bærums-dialekt Likar ikkje: Breie østlands-dialektar Trøndersk Ein dal nord for kristiansand, det er klin umuleg å forstå noko... Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Østlandsk>Resten av dialektene Den mest avskylige av dem alle må være stavangersk, hvis det er den jeg tror det er. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Tøffaste: Trøndersk Morosamaste: Nordnorsk Hawt på jenter: Stavangerdialekt Blærete: "Fin" i språket generelt Hillbilly: Utkantdialektar frå austlandet Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Best: Stavanger, Trønderlag og Sogndal Verst: Bergen og "bokmålsdialekt" Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Haugesund? Den er ikke den styggeste da Og nei,jeg sier ikke dette fordi jeg er fra Haugesund. Alle har ikke like sterk dialekt. Penest: Stavanger og Sogndal..? Styggest: Østland dialekter. Endret 22. mai 2008 av Luna91 Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Finest: Kristiansand Styggest: Molde Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker dialekten fra Valdres. Jeg takler den ikke! Totning(eller hva det nå enn heter, det de snakker i Toten) er også stygt. Ellers syns jeg dialekt fra Sogn er veldig fint. Kanskje fordi jeg kommer derfra selv? Bergensk er også fint, i alle fall når det ikke blir snakket så bredt. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Oslo-dialekt er selvfølglig vakrest... Styggest? Stavanger Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Fineste: Sogndal Styggeste: Ålesund Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Fineste: Sunnhordalanske og fjording Skjønner ikke at folk liker sognamaåol, men smaken er vel som baken. Styggeste: Bred oslo-dialekt, og andre dialekter med kraftig høytone. Lenke til kommentar
IH7 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 I Kristiansand snakker de fint. Arendalsk er latterlig. Trøndersk er vanskelig å forst, folk fra Valle er som finner. (www.vallemal.no) Østlandsk er vakkert, og generelt sett er nok den dialekten folk rundt deg snakker stygg. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 mange fine dialekter. Selv så syns jeg ikke hedmarksdialekta er så værst om det ikke blir så bredt att det blir toten taker over den :!: Men jøss, går jæveln i meg og jeg møter noen som sliter med dialekta mi, så legger jeg den brei som juling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Synes vel kanskje at Kristiansundsdialekta er den styggeste dialekta. Og da tenker jeg på den voksne versjonen og ikke den utvannede som ungdomen har begynt å få. Misliker vel også den breiale østlandsdialekta. Liker best stavangerdialekta. Har også hørt av masse turister at dialekta mi er den fineste de har hørt, men det blir litt vanskeligere for meg å bedømme. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Totendialekt aka. "Totning" må være det verste jeg vet om. Liker generelt ikke dialekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå