Sewero Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Fine: Bergensk og svangersk. Stygge: Alt som ligner nynorsk og er umulig for oss her nede og forstå. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Verst: HAUGESUND Best: En smakssak og umulig å fastslå. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Den fineste dialekten er selvsagt akkurat den østlandsblandingen jeg selv snakker. Den styggeste dialekten er til enhver tid den jeg forbinder med folk jeg ikke liker. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Den fineste dialekta er den man er vokst opp med. Den styggeste er en nærliggende, men litt annerledes dialekt, som man kan høres ut som en forvreng eller parodiert utgave av ens egen. Jeg lærte å snakke i Mosjøen, og synes vefsning er finest, i alle fall om man behersker den reint, uten å knote som folk har lett for å gjøre når de har vært litt for lenge sør for Dovre. De fleste dialekter fra Nordland, samt sør-Troms, synes jeg er bra. Men nord-Norges styggeste, som jeg oppfatter som værre enn Bård&Harald-engelsk, er den der jeg bor nå i Tromsøæh. Godt det er mange innflyttere her. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Værste dialekt? Namdaling...Fy faen. Skjønner ikke et eneste ord. Synes nordlendinger med rooolige stemmer er fint. Gå å lægg dæ Må si at Nordnorsk er DIGG! Og bokmål er noe av det verste som finns.. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Enig, folk som snakker bokmål så si rett frem er drittkjedlig. Lenke til kommentar
Bredeleet Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg kan ikke forstå hva som er så stygt med bergensk? Selv snakker jeg 3 dialekter(av forskjellige grunner), bergensk, østlandsk og romsdaling. Arendaldialekt derimot, hahaha. Blanding mellom østlandsk og bergensk. Fysj Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes stavangersk (ikke Jæren etc), romsdalsk og trøndersk er fine dialekter. Sunnmørsk og bergensk er helt forferdelig! Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hehe, jeg tror ikke det er noen som snakker bokmål , men jeg skjønner. Jeg har lyst å snakke bergensk eller nordnorsk istedenfor kjedelig oslodialekt. Men har jo bodd i Bergen mye av mitt liv og har nordnorske foreldre så jeg kan jo begynne med det? Lenke til kommentar
someOen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Fatter ikke hva folk har i mot Bergensdialekt. Tøffe saker det. Er ikke så glad i Oslo-dialekten. Selv er jeg fra Haugesund. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Fin: Enkelte nordlendingdialekter Stygge: Stavangerdialekt og oslodialekt osv. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Bergensdialekta er i hvert fall noe av det jævligste jeg hører. Har ikke noen favoritter, kanskje Toten. Lenke til kommentar
zainth Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Bredeleet01/03-2008 : 19:28 Jeg kan ikke forstå hva som er så stygt med bergensk? Selv snakker jeg 3 dialekter(av forskjellige grunner), bergensk, østlandsk og romsdaling. ---"Arendaldialekt derimot, hahaha. Blanding mellom østlandsk og bergensk. Fysj" ----------- HAHAHAHA!!! Er det nåkke alvorlig iveien med deg?? arendalittar (eller ka det no heter) snakker ikkje LITT sånn som vi bergensere!! de snakker sørlandsk de. I så fall mer lik stavanger dialekten, men til og med ikke det kan sammenlignes!! og de som ikke snakker så bredt i Arendal, de snakker rett og slett "østlandsk" ikkje kom her å si at de snakker sånn som oss!!!! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Bergensk er ikke pent. Faktisk veldig irriterende å høre på. Liker ikke trøndersk heller. Sunnmøringer er morsomme å høre på. Liker spesielt hvordan de uttaler ord som kikkert, kino, o.l. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Penest er og blir stavangersk Ingen over, ingen ved siden. Styggest er det veldig mange å ta av, men trøndersk og ålesundsk topper nok lista *grøss* Særlig skikkelig bred trøndersk, slik de snakker i kommunene sør for Trondhjem (Skaun, Meldal, Orkdal etc). edit: Den fineste dialekta er den man er vokst opp med. Den styggeste er en nærliggende, men litt annerledes dialekt, som man kan høres ut som en forvreng eller parodiert utgave av ens egen. Ikke helt enig med deg. Jeg er oppvokst i Trøndelag, blandt brei trøndersk som til tider er helt uforståelig, og jeg avskyr den, men jeg elsker stavangersk, og skarre-r Endret 17. mars 2008 av Datasmurf Lenke til kommentar
Nec4re Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Styggest: Bergen/Haugesund/Bodø Finest: Kristiansand Lenke til kommentar
lamial Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tøffest: Fredrikstad og trøndersk Styggest: Bergensk! Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hehe, ser bergensk går igjen her(er selv fra Bergen). Ka e bergensk? Helge Jordal aka Professor Rottenikken, Herman Friele eller Ylvis-brødrene. Her e det mye forskjellig... (vi må serriøst ha flere smilies med hatt) Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Liker ikke så godt Bergensk, snakker den selv. Det finnes så mange fine dialekter ... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Styggeste: Ofoten og Trøndelag Peneste: Sørland, Sunnmøre, og Romsdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå