Douglas Quaid Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kva for dialekt synest du er finast? Og kva for ei er styggast? Eg for min del synest Sognamaul er ei fin dialekt, medan bergensdialekta er til å kaste opp av Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Valdresdialekta er nå helt forjævlig ihvertfall! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Valdresdialekta er nå helt forjævlig ihvertfall! Nei den er fin den! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Beste: Stavanger/Jæren, Trondheim og generell østlandsdialekt (ikke fra byene) Verste: Helgelandsdialekt. Tenk Mosjøen (Sandra L. Haugen f. eks.), Brønnøysund og Sandnessjøen. Helt jævlig! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kva for dialekt synest du er finast? Og kva for ei er styggast? Eg for min del synest Sognamaul er ei fin dialekt, medan bergensdialekta er til å kaste opp av En del brukere av "Sognamaul" er grusomt vanskelig å forstå. Ao meg her og ao meg der. Men enig med deg i at bergensk låter heslig. Blide sørlandsjenter er fint. Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Fineste: Sognamål, Bergensk, Stavangersk (sexy på damer ). Styggeste: Dialekten fra Fredrikstad og Trøndersk (men det høres kult ut på filmen "Kill Buljo", det vil jeg inrømme) Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) slettet Endret 2. juni 2008 av Capiche Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Sokndals dialekta ble kåra til Rogalands fineste dialekt Endret 12. februar 2008 av MadsFN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Narvik dialekten ! <3 Utrolig fin dialekt med mange utrykk og ord, leste det i boken "Schnakkes" ( som betyr snakkes eller Vi sees) Verste dialekt ? Harstad ! Hvorfor ? bonjævler hele gjengen. Lenke til kommentar
Poolvos Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hmm. Interessant tråd for jeg som er utlending. Antar at den dialekten de snakker i Vik Kommune i Sogn og Fjordane er vel Sognamål da? I så fall er nok den den styggeste jeg har hørt! Hjertevarmende å lese at andre sliter med den. Men må jo da innrømme at en dialekt som kaller ekorner for trebjørner ikke kan være helt håpløs for meg... Penest? Personlig så liker jeg Oslodialekten men det er nok bare fordi det er den jeg forstår best... Ellers så lyder Stavanger norsk artig, etter det jeg har hørt å dømme. Endret 12. februar 2008 av Poolvos Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Stavangerdialekt er selvfølglig den fineste, og bergensk den styggeste! Endret 12. februar 2008 av medlem-122769 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Det er en episode fra folkehøgskolen jeg aldri glemmer. Første kvelden, og alle går rundt og prater med hverandre. Når det til slutt blir natta og jeg går inn på rommet sammen med min danske roomie ser han oppgitt på meg og sier "jeg skjønner ingenting av hva hu jenta ved siden av her sier!". Folk fra Jæren, som i tillegg snakker fortere enn et lokomotiv, jeg skjønner at dansken ble oppgitt jeg. Endret 12. februar 2008 av JLa Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Værste dialekt? Namdaling... Fy faen. Skjønner ikke et eneste ord. Synes nordlendinger med rooolige stemmer er fint. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Blide sørlandsjenter er fint. Så alt for sant! Ah, det er nydelig, rett og slett. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Narvik dialekten ! <3Utrolig fin dialekt med mange utrykk og ord, leste det i boken "Schnakkes" ( som betyr snakkes eller Vi sees) Verste dialekt ? Harstad ! Hvorfor ? bonjævler hele gjengen. Dama er fra Narvik. Hvorfor hater alle i narvik folk fra harstad og folk ellers? Sier du ikkje i narvik istedenfor ikke er det grunnlag for juling. Jeg måtte også banke 2 stk der oppe sist gang jeg var i narvik. Jeg skulle få juling fordi jeg var fra et annet sted. Jeg er fra asker og narvik folket spurte meg seriøst og folk fra f.eks drammen var velkommen i asker. Selfølgelig er dem det. Det skjønte dem ikke i det hele tatt. Føkka folk spør du meg! Fineste dialekta aner jeg ikke, men jeg HATER bergensdialekt. Den er forferdelig. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Herøy (I Møre og Romsdal) sin dialekt eier alle! Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm, selv må jeg si Stavanger-dialekt er best... og Bergen er verst. Liker personlig heller ikke Oslo-dialekt så godt. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Narvik dialekten ! <3Utrolig fin dialekt med mange utrykk og ord, leste det i boken "Schnakkes" ( som betyr snakkes eller Vi sees) Verste dialekt ? Harstad ! Hvorfor ? bonjævler hele gjengen. Kjenner en eldre fyr som kommer fra Narvik, fin dialekt som er behagelig for øret. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 sunnmørsdialekt... grufullt på gutter, men ubeskrivelig deilig på jenter.... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Damer som snakker Stavangersk Jeg drømmer meg bort. Gutter som snakker pen Oslo-dialekt og sier trampolinen, bikkjen og kuen med fløtemyk stemme er kinda nasty. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå