Gå til innhold

Støtter skjermkortet mitt vertex shaders?

Skogslik

Anbefalte innlegg

sliter med at eg får opp en feilmelding når eg skal starte Penumbra demoen lastet ned fra gamer.

Det komem ropp at grafkkortet ikkje støtter vertex shaders, noe eg skulle tro det gjør.

det står og at eg bør prøve og laste ned ny driver til det.

grafikkortet er: Nvidi Geforce go 7600 128mb

Noen som har peiling på om dette støtter vertex shaders, eller hvor eg kan skaffe nye drivere?

har og prøvd og instalere det på den stasjonære men der får eg opp meldinger om at dhl filer mangler når eg starter det :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det kortet har støtte for siste versjon av Vertex Shaders.

Men ikke ta meg på ordet for det, nyere drivere kan du finne på 2 steder.

Beste plassen er på produsenten av laptopen din sin hjemmeside, men noen ganger kan du slippe unna med drivere fra Nvidia selv, om ikke laptop produsenten har rigget det ut fra en universell arkitektur noe de gjør noen ganger.

www.nvidia.com

Lenke til kommentar
ok, godt og høre :)

men finner ingen drivere til det :/

fant en side her: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista

noen som har peiling på hva som passer til mitt kort?

Om produsenten av laptopen ikke har drivere og Nvidia ikke har noen støtte for det så er du kort og greit screwed...

Den siden du fant tror jeg etter serienummrene å dømme er drivere til vanlige GeForce kort som sitter i stasjonære maskiner.

Og de passer ikke i det hele tatt, om du ikke vil prøve å få blåskjerm da.

Som Nvidia selv skriver:

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

Link: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

En løsning gjenstår, skriv en email til produsenten av den bærbare maskinen din og spør dem.

Det er veldig irriterende at driverne spesial produseres på det her viset og ikke er generelle sånn som de er på stasjonære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...