Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vask og tørk om vinteren?

Fløffi

Anbefalte innlegg

Tenker at etter en uke som bileier er det på tide med en vask. Min første! Tenkte jeg skulle ta en skumspyling på statoil, men siden det såvidt er over 0 i Oslo nå, bør jeg ta en "tørk" og? Har sett at den automaten har noe tørkegreier..

Det er vel ikke så lurt å gni med no tørkeklut etter bare spyling, tenk om jeg gnir sandrester ned i lakken :ohmy:

Bør den vaskes under..? Hvor kan man gjøre det? Hvor ofte? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker at etter en uke som bileier er det på tide med en vask. Min første! Tenkte jeg skulle ta en skumspyling på statoil, men siden det såvidt er over 0 i Oslo nå, bør jeg ta en "tørk" og? Har sett at den automaten har noe tørkegreier..

Det er vel ikke så lurt å gni med no tørkeklut etter bare spyling, tenk om jeg gnir sandrester ned i lakken :ohmy:

Bør den vaskes under..? Hvor kan man gjøre det? Hvor ofte? :dontgetit:

Heisann!

Det er ikke lurt å begynne å tørke med en microfiber klut, når du bare har spylt over bilen. Da får du bare enda mer riper/swirls i lakken. Det sitter ganske mye sand og dritt på den enda.

Som du ikke får bort, vis ikke du bruker en Shmitt/Svamp.

Men selfølgelig er det lurt å tørke i dørene, sånn at ikke de fryser fast neste morgen :)

Det kan være lurt å vaske bilen under. Samler seg masse salt og dritt i kriker og kroker. De fleste maskinvaskene har et program som heter underspyling :) Jo oftere jo bedre !

Håper det var noe nytte i det svaret mitt :)

Lenke til kommentar

Hvor er det? :hmm: (Edit: 1881 sier nærmeste sted er Drammen, reiser nok ikke dit for å vaske bil :) Bor i Oslo)

Man kan vel stå med bøtte i vanlig selvvask på statoil når det ikke er så trøkk der.. Sto alene i går kveld. Spylte med såpe og vann, men den ble ikke akkurat ren :lol: Får vel vurdere sterkere lut.

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...