Fløffi Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tenker at etter en uke som bileier er det på tide med en vask. Min første! Tenkte jeg skulle ta en skumspyling på statoil, men siden det såvidt er over 0 i Oslo nå, bør jeg ta en "tørk" og? Har sett at den automaten har noe tørkegreier.. Det er vel ikke så lurt å gni med no tørkeklut etter bare spyling, tenk om jeg gnir sandrester ned i lakken Bør den vaskes under..? Hvor kan man gjøre det? Hvor ofte? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tenker at etter en uke som bileier er det på tide med en vask. Min første! Tenkte jeg skulle ta en skumspyling på statoil, men siden det såvidt er over 0 i Oslo nå, bør jeg ta en "tørk" og? Har sett at den automaten har noe tørkegreier.. Det er vel ikke så lurt å gni med no tørkeklut etter bare spyling, tenk om jeg gnir sandrester ned i lakken Bør den vaskes under..? Hvor kan man gjøre det? Hvor ofte? Heisann! Det er ikke lurt å begynne å tørke med en microfiber klut, når du bare har spylt over bilen. Da får du bare enda mer riper/swirls i lakken. Det sitter ganske mye sand og dritt på den enda. Som du ikke får bort, vis ikke du bruker en Shmitt/Svamp. Men selfølgelig er det lurt å tørke i dørene, sånn at ikke de fryser fast neste morgen Det kan være lurt å vaske bilen under. Samler seg masse salt og dritt i kriker og kroker. De fleste maskinvaskene har et program som heter underspyling Jo oftere jo bedre ! Håper det var noe nytte i det svaret mitt Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Finn deg en selvvaskstasjon der du kan ha med egen bøtte samt vaskehanske og tørkehåndkle. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Finn deg en selvvaskstasjon der du kan ha med egen bøtte samt vaskehanske og tørkehåndkle. Finnes sånne stasjoner i det hele tatt? Noen som vet om noen i Trondheim? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hydro Texaco atmed KBS(gildheim heter det vel) har selvvask. Vet ikke om man kan ta med egen bøtte, men det burdte da være mulig? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg vasker på K2000 bilpleie. Kjempefornøyd:) Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvor er det? (Edit: 1881 sier nærmeste sted er Drammen, reiser nok ikke dit for å vaske bil Bor i Oslo) Man kan vel stå med bøtte i vanlig selvvask på statoil når det ikke er så trøkk der.. Sto alene i går kveld. Spylte med såpe og vann, men den ble ikke akkurat ren Får vel vurdere sterkere lut. Endret 13. februar 2008 av Fløffi Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 K2000 ligger i Trondheim. Vet ikke om andre plasser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå