Gå til innhold

Hva skal jeg trene for turn? tips til å sette opp øktplan.

Anbefalte innlegg

Heisann

Vi skal nå ha en egentreningsperiode i gymmen i seks uker fremover og siden vi skulle velge en aktivitet/sport valgte jeg turn. Jeg har en indre frykt mot å ha hodet nedover, f.eks. salto, stå på hodet, rulle bakover, o.l., brekke nakken og daue (idiotisk, vet det) og dette er hva jeg har lyst til å overkomme iløpet av denne perioden. Har som mål å klare bakover rull (bakoverkråke), stå på hodet og etter det hendene før perioden er over. Før klarte jeg salto på trampoline, men etter at jeg fikk denne frykten i kroppen stopper jeg halvveis.

Vi har ca. 60 minutter på oss i gymsalen og jeg skal sette opp øktplaner for hver uke med oppvarming, hovedtrening og uttøying. Noen som har noen forslag til hva jeg skal skrive opp på planene? Jeg vet at jeg må trene styrke i armer og bein og beveglighet, tenkte også på å sette av 5-10 min til oppvarming og 10 min til uttøying. Jeg trener også på treningssenter to-tre ganger i uken, men der har jeg for det meste holdt på med spinning, men bør vel skifte ut dette, noen forslag?

Er det foresten mulig å bli myk nok til å gå ut i spaggatten på 6 uker? I så fall hvordan? Noen som vet hvor det står?

Til slutt lurer jeg på om noen vet om en side hvor jeg kan finne navnet på forskjellige uttøyninger? Jeg vet hvordan jeg skal utføre de fleste, men ikke hva de heter. Håper noen kan hjelpe her.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...