KristianS Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har en 80GB Western D. SE disk som i følge Sisoft Sandra ikkje yter meir enn en ATA33 disk. Eg får ca 10MB/s som overføringshastigheit, men skulle vel egentlig ha 30-35MB/s. - Disken står aleine på primary IDE channel med ATA100 kabel. - I Windows XP står primary IDE channel oppført med -UDMA if available- som transfer mode. - Partisjonert slik: 8GB til C:, 20GB til D:, 50GB til E: - C: er 70% full (OS-disk), D: er 20% full, E: er ca 10% full - Eg får lik hastigheit på alle partisjonane. Noen som har gode tips? Kristian... Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 prøv hdtach og se om du får en mer korrekt score der. sandra er litt funny på de der hd-testene. http://www.tcdlabs.com/htach261.exe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har du en CD-ROM på samme ATA kabel? Hastigheten blir satt ned til den på det tregeste devicet. Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Takker for programtips. Programet er lastet ned og skal testes når eg kjem heim. Nei. Som skrevet i innlegget står disken aleine på primary IDE channel. CD-brenner og DVD står på secondary IDE channel. Takker for alle svar.... fleire? Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Enable DMA eller UDMA i BIOS. eg hadde ein hastigheit på 12MB/sek med den deaktivert i BIOS. aktiverte den og fekk godt over 30MB/sek. har omtrent samme HDD som deg. prøv dette. sjølv om den i windows leses av som DMA er det ikke sikkert at den er aktivert som DMA i BIOS. :o Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Enable DMA eller UDMA i BIOS. eg hadde ein hastigheit på 12MB/sek med den deaktivert i BIOS. aktiverte den og fekk godt over 30MB/sek. har omtrent samme HDD som deg. prøv dette. sjølv om den i windows leses av som DMA er det ikke sikkert at den er aktivert som DMA i BIOS. :o Takker for tipset, men dette er alt kontrollert. UDMA 5 eller kva det heiter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå