MissLilly Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM verdt de ekstra kronene i forhold til Sigma 10-20mm F4-5.6 EX? Dessuten, kan noen forklare meg hva som menes med at dette objektivet ikke passer til 'full-frame' kamera? Betyr det at dersom jeg i fremtiden bestemmer meg for å oppgradere kameraet vil jeg ikke kunne bruke denne lenger? (Jeg har nettopp kjøpt ett Canon 400D) Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Dessuten, kan noen forklare meg hva som menes med at dette objektivet ikke passer til 'full-frame' kamera? Betyr det at dersom jeg i fremtiden bestemmer meg for å oppgradere kameraet vil jeg ikke kunne bruke denne lenger? Det betyr at du ikke kan bruke objektivet på film-kameraer, og det betyr at du ikke kan bruke objektivet på kameraer med fullstørrelse-sensorer. Canon 5D og Canon 1D-serien kan ikke bruke de objektivene du vurderer. Når det gjelder hvor bra objektiver er, så kan du glane litt i photozone.de sin utmerkede test-database over nesten alle objektivene du vil ha (og dem du ikke har råd til også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå