finfyr Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Begrensinger kan jeg nok leve med. Hvilke problemer kan det føre til? En kan vel streame en HD-video fra en annen maskin/server på nettverket, og da må en vel ha relativt bra hastighet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Begrensinger kan jeg nok leve med. Hvilke problemer kan det føre til? En kan vel streame en HD-video fra en annen maskin/server på nettverket, og da må en vel ha relativt bra hastighet? Ja du kan streame HD video fra nettverket. Ikke krever det noe spesielt heller, hvis du ikke sitter med gammelt 10mbit coax nettverk fortsatt. Vanlig ethernet 100Mbit, eller trådløst 54mbit holder i lange baner.. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Men om jeg ønsker å sette opp popcornmaskinen som NAS, og lagre filmer, mp3 og bilder der. For deretter å kunne se filmene, høre mp3 og se bilder fra de andre maskinene i huset, vil ikke det funke? Har kabler mellom tre maskiner i huset... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Men om jeg ønsker å sette opp popcornmaskinen som NAS, og lagre filmer, mp3 og bilder der. For deretter å kunne se filmene, høre mp3 og se bilder fra de andre maskinene i huset, vil ikke det funke? Har kabler mellom tre maskiner i huset... Nå har ikke jeg en PH selv, så akkurat hvorvidt den kan brukes til det må nok noen andre svare på. Fungerer den i nærheten av samme måte som TViX 6500, så er svaret nei, om du da ikke synes det er kjempegøy å bruke ftp til alle oppgaver. Antakeligvis vil noen av de andre datamaskinene dine i nettverket fungere bedre som "NAS".. Endret 5. april 2009 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nå har DViCO boksen og Popcorn Hour møtt sin overmann. Fulle Blu-ray plater, og m2ts filer. Er det noen som vet hvordan utsiktene ser ut for avspilling av dette, eller er det å vente til en ny og kraftigere CPU blir satt inn i slike bokser ? Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Nå har DViCO boksen og Popcorn Hour møtt sin overmann. Fulle Blu-ray plater, og m2ts filer.Er det noen som vet hvordan utsiktene ser ut for avspilling av dette, eller er det å vente til en ny og kraftigere CPU blir satt inn i slike bokser ? jeg har spilt av m2ts filer på min PCH uten problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Nå har DViCO boksen og Popcorn Hour møtt sin overmann. Fulle Blu-ray plater, og m2ts filer.Er det noen som vet hvordan utsiktene ser ut for avspilling av dette, eller er det å vente til en ny og kraftigere CPU blir satt inn i slike bokser ? jeg har spilt av m2ts filer på min PCH uten problemer. Ser faktisk ut som det var nettverket som var problemet. Spilles av fint fra usb disc..hmm Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Nå har DViCO boksen og Popcorn Hour møtt sin overmann. Fulle Blu-ray plater, og m2ts filer.Er det noen som vet hvordan utsiktene ser ut for avspilling av dette, eller er det å vente til en ny og kraftigere CPU blir satt inn i slike bokser ? jeg har spilt av m2ts filer på min PCH uten problemer. Hvilke mts filer er det du har spilt av? Har et Canon HF200 som lager relativt kraftige mts-filer som maskinen min ikke spiller. Kan en Popcorn gjøre susen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Nå har DViCO boksen og Popcorn Hour møtt sin overmann. Fulle Blu-ray plater, og m2ts filer.Er det noen som vet hvordan utsiktene ser ut for avspilling av dette, eller er det å vente til en ny og kraftigere CPU blir satt inn i slike bokser ? jeg har spilt av m2ts filer på min PCH uten problemer. Hvilke mts filer er det du har spilt av? Har et Canon HF200 som lager relativt kraftige mts-filer som maskinen min ikke spiller. Kan en Popcorn gjøre susen? Nå har jeg nettopp lagt inn siste test-firmware til dvico 6500a, og nå spiller den av blu-ray filmer med menyer og hele pakken. kanon. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Kommer en ny maskin nå: Popcorn Hour C200 De største nyhetene er at man nå kan sette inn ett Blu-Ray drev for pc, Gigabit nettverk, Innebygd trådløst nettverk, RF Remote Osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Kommer en ny maskin nå: Popcorn Hour C200 De største nyhetene er at man nå kan sette inn ett Blu-Ray drev for pc, Gigabit nettverk, Innebygd trådløst nettverk, RF Remote Osv... Gigabit nettverk er noe av det jeg har savnet. Har problemer med å streame blu-ray uten lagging på vanlig 100mbit. Ellers så jo prisen ikke avskrekkende ut heller =) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Kommer en ny maskin nå: Popcorn Hour C200 De største nyhetene er at man nå kan sette inn ett Blu-Ray drev for pc, Gigabit nettverk, Innebygd trådløst nettverk, RF Remote Osv... Gigabit nettverk er noe av det jeg har savnet. Har problemer med å streame blu-ray uten lagging på vanlig 100mbit. Ellers så jo prisen ikke avskrekkende ut heller =) Nei ikke om du bestiller direkte, ser Komplett skal ha 3500,- ca Men det spørs jo hvor lang tid det tar da, sist når jeg satte meg på mailingsliste for PHC-100 ventet jeg 3mnd, men det gjør ikke noe for det haster ikke med meg. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 har selv a110 modellen. Bruker den til lyd & bilde. Det som er bra er at den spiller alt jeg har prøvd på den så langt, uten noe hakking eller problemer (over samba share). Den lager ikke noe som helst lyd og det var et av mine viktigste kriterier da jeg kjøpte.( Jeg har en kompis med samme, men han opplevde litt hakking med 1080, men etter at han forandret fra samba til noe annet funket det fint. det er vistnok en bug som gjør at samba shares tar mye cpu.) Har du mange filmer eller musikk er det sinnsykt knotete å spille av. man kan scrolle 20 elementer av gangen, og med 2k mp3 album så blir det litt knotete. man kan "hoppe" til posisjon x, men de gangene jeg skal spille av musikk blir det jo litt hopping frem og tilbake før jeg finner riktig bokstav. (hopp til 1700.. nei for lang, 1500.. nei for kort.. 1600.. ca.. også srolle 20 og 20 til jeg finner albumet) Den "snakker" ikke med imdb direkte og du har ingen standard info views der du kan se screens/rating på filmen du vil se. Når det negative er tatt med er jeg faktisk rimelig fornøyd med boksen min. Jeg bruker ikke spess lang tid for å spille av det jeg vil, selv om det er noen irritasjonsmomenter for å finne fila. Det finnes noen modder til boksen som gjør ting penere men jeg har selv ikke testa det (om du søker på forumet dems). Det går ikke an å legge in xbox media center, da hardwaren i boksen er alt for dårlig til å dra det. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har lagt inn My Lil Movie JukeBox Funker utmerket, får cover visning isteden for filvisning, i tilegg får man info om filmene, skuespillerne osv.. Eneste som var at det tok litt tid med 300+ filmer, så det er greitt å begynne før man legger filmer inn egentlig Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Da har jeg bestillt C200, fikk bestillt med en gang det vart mulig Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Bestillte meg nylig A-110 + Western Digital 500GB SATA 2,5" Vil heller vente med C-200 til den har vært ute på markedet noe lengre. Så håper på det beste her. Herligheten kommer på tirsdag. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Bestillte meg nylig A-110 + Western Digital 500GB SATA 2,5"Vil heller vente med C-200 til den har vært ute på markedet noe lengre. Så håper på det beste her. Herligheten kommer på tirsdag. Ser ikke noen grunn til å vente, jeg fikk A100 med en gang den kom og syns den har fungert helt greitt, så jeg regner med C200 ikke skuffer heller. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har lagt inn My Lil Movie JukeBox Testet du YAMJ (Yet Another MovieJukebox) først, eller hopper du direkte på My Lil Movie JukeBox? Jeg er usikker på hvilke av de jeg skal velge. Noen som har testet begge og kan dele erfaringer? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har lagt inn My Lil Movie JukeBox Testet du YAMJ (Yet Another MovieJukebox) først, eller hopper du direkte på My Lil Movie JukeBox? Jeg er usikker på hvilke av de jeg skal velge. Noen som har testet begge og kan dele erfaringer? Jeg så ikke at de hadde laget YAMJ før jeg regget meg på forummet til PCH, men jeg kommer nok til å innstallere det på C200'n min, bare vente på bedre Firmware først. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg så ikke at de hadde laget YAMJ før jeg regget meg på forummet til PCH, men jeg kommer nok til å innstallere det på C200'n min, bare vente på bedre Firmware først. Hva er grunnen til at du også skal teste YAMJ? Kun for du er nygjerring, eller er den bedre? Ut i fra det lille jeg har sett, ser jo My Lil Movie JukeBox bedre ut. Får plass til flere covere på skjermen. Mulig det kan justeres i YAMJ. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå