_Spook_ Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kan Popcorn få frem DVD menyer fra iso filer og fra VIDEO_TS mapper? Ja, ved bruk av SMB share. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vurderer å kjøpe en slik en. Noen forbedringer på musikkfronten? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kan Popcorn få frem DVD menyer fra iso filer og fra VIDEO_TS mapper? Ja, ved bruk av SMB share. Er SMB share standard Windows mappedeling? Lenke til kommentar
Grommers Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kan Popcorn få frem DVD menyer fra iso filer og fra VIDEO_TS mapper? Ja, ved bruk av SMB share. Er SMB share standard Windows mappedeling? Det stemmer. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg har et prosjekt for arkivering av alle DVD-filmer i form av ISO-rip. Dette er et prosjekt som krever at det er tilgang til bl.a. underteksting ved avspilling. Har jeg forstått det korrekt at A-100 kan spille av delte iso-filer fra f.eks en NAS eller server slik at avspillingen oppleves likt som det skulle vært den originale DVD'n i en DVD-spiller? Altså tilgang til alle menyer, undertekster og lydspor. Bruker idag PS3 som er et godt utgangspunkt om man er glad i kompromisser Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Erfaringer med å bruke denne saken som NAS-server? Er meget keen på en slik til stua, så vi kan dele alt vi har her i huset. Noen vits å ikke kjøpe denne om en likevel skal ha en NAS-server i hus? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Erfaringer med å bruke denne saken som NAS-server? Er meget keen på en slik til stua, så vi kan dele alt vi har her i huset. Noen vits å ikke kjøpe denne om en likevel skal ha en NAS-server i hus? Denne enheten har i utgangspunktet ikke hardisk, og er ikke alternativ til NAS. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Erfaringer med å bruke denne saken som NAS-server? Er meget keen på en slik til stua, så vi kan dele alt vi har her i huset. Noen vits å ikke kjøpe denne om en likevel skal ha en NAS-server i hus? Denne enheten har i utgangspunktet ikke hardisk, og er ikke alternativ til NAS. I følge denne testen kan en sette inn 2.5" disk... Er vel begrenset hvor stor plass en da kan ha uansett, så da faller vel noe av poenget bort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Hvis du har en forsterker som støtter DTS, så er svaret ja, absolutt. Og ja, den kan streame 1080p fra nettverk Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Hvis du har en forsterker som støtter DTS, så er svaret ja, absolutt. Og ja, den kan streame 1080p fra nettverk Hmmm... Da blir det store spørsmålet hvordan jeg finner ut om forsterkeren min støtter DTS... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Hvis du har en forsterker som støtter DTS, så er svaret ja, absolutt. Og ja, den kan streame 1080p fra nettverk Hmmm... Da blir det store spørsmålet hvordan jeg finner ut om forsterkeren min støtter DTS... Er det store prisforsjellen på de ulike variantene da ? Hvis det ikke er så mye som skiller de ville jeg gått for siste modell uansett.. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Hvis du har en forsterker som støtter DTS, så er svaret ja, absolutt. Og ja, den kan streame 1080p fra nettverk Hmmm... Da blir det store spørsmålet hvordan jeg finner ut om forsterkeren min støtter DTS... Er det store prisforsjellen på de ulike variantene da ? Hvis det ikke er så mye som skiller de ville jeg gått for siste modell uansett.. Skiller 600,- så det er litt. https://prisguiden.no/vis_kategori....manufacturer_id[]=4123 Endret 14. januar 2009 av robiwan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vurderer å gå til anskaffelse av en mediastream, men har et par spørsmål: Er eneste forskjell fra A100 til A110 DTS? Hva vil dette egentlig si i praksis? Tror jeg har både coax og optisk inngang på min forsterker, er det noe vits for meg å gå for A110 da? Kan den stream 1080p fra nettverket, eller må disse ligge lokalt på disk? Hvis du har en forsterker som støtter DTS, så er svaret ja, absolutt. Og ja, den kan streame 1080p fra nettverk Hmmm... Da blir det store spørsmålet hvordan jeg finner ut om forsterkeren min støtter DTS... Er det store prisforsjellen på de ulike variantene da ? Hvis det ikke er så mye som skiller de ville jeg gått for siste modell uansett.. Skiller 600,- så det er litt. https://prisguiden.no/vis_kategori....manufacturer_id[]=4123 Ser det var et par andre forsjeller også, bla.a støtte for sata disker. Mulig det er meg som tuller, men kanskje noen andre kunne svart på dette. Er det slik at a-100 maskinen ikke kan spille av lyd kodet i DTS ? Hvis det er tilfelle, så kan du ikke spille av materiale med dts-lyd noe som kan være en ulempe. Hvis det ikke er det, så kan du vel spare de 600 kr om du vil.. Lenke til kommentar
kernelb Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva skjer om man har forsterker som støtter DTS (osv...) men ikke HD-DTS? Får man da DTS lyd? Lenke til kommentar
kjenyg Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tenkte å sette inn en intern hdd i min popcorn hour a100 Noen som vet om denne vil passe? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tenkte å sette inn en intern hdd i min popcorn hour a100 Noen som vet om denne vil passe? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055 Er vel kun 2.5" disker som passer.... Ta et kjapt søk for sikkerhetsskyld:) Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) kjøpte min PCH i desember og er så langt veldig fornøyd.....eneste som jeg synes trekker ned er at "auto" funksjonen på film formatet fungerer dårlig. Mange filmer hakker hvis jeg bruker "auto" i stedet for å velge riktig format fra lista 23.976,25.00 osv til riktig film.....litt tungvint. Hører det har kommet FW oppdateringer både i januar og nå i mars som jeg ikke har fått med meg. Noen som har oppdatert.....og hva er i såfall forbedret? Endret 21. mars 2009 av Spill&Dill Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har lest litt mer nå, og stemmer det som jeg antydet i et tidligere innlegg, at det kun er 2.5" disker som passer? Og hvordan er det å bruke denne som NAS? Kjøre inn en stor harddisk og droppe innkjøpet av en NAS, som jeg tenkte var på sin plass. Noen med erfaringer om å bruke Popcorn som NAS? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det er begrensninger i nettverkshastigheten, så den egner seg nok dårlig til NAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå