Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Synes det er rart at de ikke klarer å lage noe tilsvarende xbmc i en slik boks, eventuelt til pc. Vet der er lignende løsninger på pc, men ingen som er like bra. Mitt ønske er på få en boks som tar alt med mulighet for å sitte i kort til tv, og med samme enkelhet som xbmc. Pris for en slik alt i ett løsning kunne jeg fint betalt opp mot 5000 for, så fremt den tar alt og har mulighet for å se tv. Men fram til noe slikt blir tilgjengelig holder jeg meg fortsatt en selvbygd htpc. Spørs hva du mener med "tar alt" ? Når det kommer til video formater så er det ikke mye den ikke klarer.. Klarer forsåvidt greitt med lydformater også, inkl. flac, men det er vel organiseringen som er dårlig. Mappesurfing er ikke helt optimalt for å spille av musikk samligen. TViX har dog mulighet for tilkobling av tv-kort. Vet ikke om popcorn hour har dette ? Har ikke testa hvordan dette virker.. Fant ut en liten kjekk ting, "bookmark" knappen, for å markere favoritt scener i filmer og slikt.. den likte jeg :-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Med tar alt mener jeg at den spiller av de formater som er i dag, i tillegg til at avspilling og framvisning skjer på en bra måte. Det må være brukervennlig for alle i familien, og ikke ett irritasjonsmoment på hva som kunne ha vært. Vet du hvilke tvkort som kan kobles til? Er via usb da eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Med tar alt mener jeg at den spiller av de formater som er i dag, i tillegg til at avspilling og framvisning skjer på en bra måte. Det må være brukervennlig for alle i familien, og ikke ett irritasjonsmoment på hva som kunne ha vært. Vet du hvilke tvkort som kan kobles til? Er via usb da eller? Nei det er ikke usb. Er ikke sikker på hva slags tuner det er snakk om. Det er en tilleggsmodul som settes inn i boksen, kalt " HD Digital TV tuner" av produsenten. Kanskje noen vet dette kan gi et skikkelig svar på hva det er snakk om. Muligheten for bakkenett hadde ikke vært dumt der altså. Videoavspilling er definitivt det sterkeste området, i likhet med popcorn hour som spiller av stort sett det samme. Den spiser alt av video, til og med dvd iso filer åpner den uten problemer, så der var jeg virkelig imponert. Brukervennlig ? Tja.. fjernkontrollen er ihvertfall veldig grei å bruke for alle. Det som kanskje er litt mindre brukervennlig enn andre løsninger (og da har jeg kun erfaring med windows media center) er at det hele går ut på mappesurfing for å finne videoene/musikken du vil ha. Enten på lokal disk du kan sette inn, usbdisk eller pc på nettverket. Hvis man klarer det er det ikke noe å utsette, men jeg vil nok tro at det kan finnes mer brukervennlige alternativer. Vet ikke hvordan popcorn hour ligger an der ? Endret 2. juni 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 XBMC blir kompilert til PC no, windows/linux, if I recall correctly. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Streamer popcorn x.264 720p uten problemer over LAN ? 1080p ? Edit: ser sånn ut ja. Endret 13. juni 2008 av hwe Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Er du enda stor fornøyd Gaz? Noen andre som har flere innspill? Pro/cons med og uten harddisk f.eks? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vil denne kunne spille av dvd om en kobler til en ekstern usb-dvd-spiller på usb-inngangen? Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg sliter med å få subs til å funke. bruker myIhome. forslag? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg sliter med å få subs til å funke. bruker myIhome.forslag? Hvis du tenker på undertekster i formatet .Sub så funker ikke det, .Srt funker Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Med tar alt mener jeg at den spiller av de formater som er i dag, i tillegg til at avspilling og framvisning skjer på en bra måte. Det må være brukervennlig for alle i familien, og ikke ett irritasjonsmoment på hva som kunne ha vært. Vet du hvilke tvkort som kan kobles til? Er via usb da eller? Det er desverre veldig vanskelig/umulig å lage noe som tar alt i og med at det hele tiden kommer nye standarder og kodeker. Imidlertid er eneste problemet jeg har vært borti så langt, er at lyden er ute av sync på noen filmer jeg har lastet ned. Andre med tilsvarende problem? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Noen som vet hvordan man får sharet USB-disker som er tilkoblet PopcornHour? Det skal visstnok være støtte for det med den nye firmwaren jeg har installert... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Vurderer å gå fra en HTPC til denne. Grunnen er at jeg vil ha noe som er super enkelt og spiller alt! Jeg skal kun bruke den til video, ikkemusikk, kanskje noe bilde en eller annen gang. Spiller denne alt av image(.iso .img osv), .avi og .mkv? Og er det noe god løsning på å kunne spille av .rar? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Den spiller alt, og hvis du vil kjøre den med .rar kan man laste ned Llink (http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink). Ellers kan man kjøre som du nevner .iso .img (rename til iso), .avi .mkv etc. etc direkte fra spilleren Endret 10. juli 2008 av fredriri Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vet noen om det er planer for oppdatering av musikkfunksjonen til denne? Sånn som jeg skjønner det er det dens dårligste side. Vurderer om jeg skal sette sammen noe selv, eller kjøpe en popcorn hour atm, men musikkavspilling er like viktig som filmavspilling for meg. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du må nesten surfe litt rundt på forumet og se. Men hvis musikken er like viktig som filmene, så er ikke Popcorn Hour ett alternativ per akkurat nå i det hele tatt for din del. Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har problemer med at den henger når jeg spiller av film, slik at jeg må ta strømmen. Først tenkte jeg det var et nettverksproblem, men det skjer når jeg spiller av fra ekstern USB disk også. Gjetter det er overopphetingsproblem eller defekt chip. Noen med samme problem? Vurderer å gå for ny på garanti, men må bare sjekke at det ikke er noe jeg kan fikse selv først.. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Erikmy: Det er et kjent problem - og vil bli fikset i neste firmware-update. Det gjelder kjøring av filmer via image-filer over ekstern disk. Den fryser en stund, men normalt begynner den igjen automatisk etter et minutt. Sinnsykt irriterende, men tror neppe du får igjen på garantien :-/ Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Erikmy: Det er et kjent problem - og vil bli fikset i neste firmware-update. Det gjelder kjøring av filmer via image-filer over ekstern disk. Den fryser en stund, men normalt begynner den igjen automatisk etter et minutt. Sinnsykt irriterende, men tror neppe du får igjen på garantien :-/ Mmmkay.. Så lenge de løser det. Takk for svar! Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Kan Popcorn få frem DVD menyer fra iso filer og fra VIDEO_TS mapper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå