inaktiv000 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva kjører denne boksen? Linux? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva kjører denne boksen? Linux? Jepp, dog med ett begrenset brukersnitt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva slags hardware har denne boksen? Sånn med tanke på kommende formater som kanskje krever mer prosessorkraft. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva slags hardware har denne boksen? Sånn med tanke på kommende formater som kanskje krever mer prosessorkraft. Såfremt du kobler til en intern disk/usb-disk, kan man kjøre raw 1080p direkte uten problemer. Den har i hvertfall denne CPU'en på plass Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva slags hardware har denne boksen? Sånn med tanke på kommende formater som kanskje krever mer prosessorkraft. Såfremt du kobler til en intern disk/usb-disk, kan man kjøre raw 1080p direkte uten problemer. Den har i hvertfall denne CPU'en på plass Jepp den takler det meste, klarer å kjøre 720P over nettverket også. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Såfremt du kobler til en intern disk/usb-disk, kan man kjøre raw 1080p direkte uten problemer. Den har i hvertfall denne CPU'en på plass nettverkshastigheten kan sette en stopper for det, eller? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Såfremt du kobler til en intern disk/usb-disk, kan man kjøre raw 1080p direkte uten problemer. Den har i hvertfall denne CPU'en på plass nettverkshastigheten kan sette en stopper for det, eller? Den har ikke Gigabit tilkopling for å si det sånn, men jeg tror ikke nettverket er noen flaskehals, dersom du ikke har utdatert utstyr da, eldre rutere etc... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Oki. Tolket posten dithen at det ikke funket like bra dersom du hadde det på noe annet enn en eksterndisk koblet rett til popcornmaskinen. Endret 19. mai 2008 av NgZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Driver og vurderer om jeg skal kjøpe denne, eller en TViX 6500A fra komplett nå. Skulle vel ikke være noen med erfaringer fra begge to. Ser jo ganske like ut egentlig, bortsett fra at tvix'en koster vesentlig mer..omtrent det dobbelte Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 DinSide har nylig testet Popcorn Hour, og de ga den vel direkte stryk i mine øyne. Jeg hadde hvertfall aldri kjøpt den basert på deres test av den. TViX sies å være en del bedre, men så koster den jo mye mer også. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jau, eg las testen frå dinside. Testaren ignorerar det enkle faktum at skal ein ha ein boks som streamar stort sett alt, til ein billig penge er utvalet veldig lite. Testaren hang seg også opp i bagatellar som lastetider. Er naturleg at det vil forekomma noko buffertid når ein køyrer HD material over eit nettverk. Menyane er riktignok ikkje verdens kjappaste heller, men dette er eit ikkje eksisterande problem. Hvis du ikkje har tid til å navigere menyar i 10-12 sekund for å sjå ein film, har du heller ikkje tid til å sjå sjølve filmen - anten det, ellers opererar du med ein veldig usunn tidsmargin. PCH A-100 er fortsatt under utvikling, FW-wise. Så det blir berre betre og betre. Synd at dinside ikkje innsåg dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Den testen var noe negativ ja. Selvfølgelig har man tid til et par ekstra sekunder i menyen, er vel bare det at det kan være et irritasjonsmoment uten like av og til. Merker jeg blir irritert på mobilen når den lagger litt innimellom Fikk en følelse at TViX har litt mer kvalitetsfølelse over seg da, så da tror jeg nok at jeg får for den istedet, da prisen ikke er så altfor viktig for meg.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis pris ikkje er eit problem, er nok tvix eit godt alternativ. Eg er ikkje 100% sikker på kva format m.m. den støttar, men har lest mykje bra om den. Dog, eg er utruleg nøgd med min PCH. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Vurderer denne boksen selv. Har PS3 i dag, men ser etter alternativer som er litt mere altetende som XBMC. Ser denne koster en god del mindre i USA enn i Norge. Noen som har erfaringer med bestilling andre steder enn norske butikker for å kutte prisen noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Vurderer denne boksen selv. Har PS3 i dag, men ser etter alternativer som er litt mere altetende som XBMC. Ser denne koster en god del mindre i USA enn i Norge. Noen som har erfaringer med bestilling andre steder enn norske butikker for å kutte prisen noe? Hvis det var tvix boksen du tenkte på, så bestilte jeg den nettopp fra meeter.no. der kostet den 3200, mens komplett har den til 3600. Så litt rimeligere var det jo. Alternativet er dessverre å kjøpe den i statene, noe som går opp i opp om du ikke tilfeldigvis skal bortover uansett. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg tenkte i utgangspunktet på en Popcorn-boks. Ser den går for bare 179 USD på produsentens hjemmeside. Mulig jeg kan få plukket opp en sånn fra bekjente som skal bort. Å betale 3 200 for en tvix er nok ikke aktuellt, da det da nærmer seg prisen for en respektabel HTPC. Dog kan det kanskje forsvares om den er MYE bedre enn Popcorn-boksen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg tenkte i utgangspunktet på en Popcorn-boks. Ser den går for bare 179 USD på produsentens hjemmeside. Mulig jeg kan få plukket opp en sånn fra bekjente som skal bort. Å betale 3 200 for en tvix er nok ikke aktuellt, da det da nærmer seg prisen for en respektabel HTPC. Dog kan det kanskje forsvares om den er MYE bedre enn Popcorn-boksen. Popcorn hour koster 1400 på meeter.no, ikke alverdens egentlig. De ekstra hundre kronene for norske forbrukerrettigheter synses jeg er verd det.. det går nesten opp i opp med å sende det fra utlandet, tatt frakt og toll i betrakning At tvix boksen koster det samme som en htpc, det kan jeg nok være enig i. Jeg orker bare ikke alt styret med å sette det opp, dessuten passer de ferdig mediacenter boksene bedre sammen med resten av hi-fi utstyret imo. Men begge variantene støtter omtrent samme formater, siden begge to kjører samme sigma brikke. Så utvilsomt en av de beste løsningene for HD streaming uansett hva man velger.. Har man en harddisk til overs i tillegg, blir det perfekt Endret 29. mai 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Da var TViX boksen ankommet og koblet opp i stua. Den har foreløpig spilt av alt jeg har prøvd, så jeg er foreløpig veldig fornøyd. MKV avspilling er jeg mest fornøyd med da, da det var en av grunnene til at jeg kjøpte den.. Som en liten hake kan jeg vel nevne at den foreløpiger ubrukelig til å se bilder på, og musikkavspillingen er ikke allverdens heller (lyden er bra, men du bør ha hatt en opprydning i mp3 mappa ). Men det kan jo fobedres i en firmware update. Vet ikke hvordan popcorn hour er på disse områdene? Endret 1. juni 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Bra på alt utanom musikk og bilete. Dersom ein er er blitt vant med til dømes XBMC, skal det mykje til for å imponere på dei to frontane. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Synes det er rart at de ikke klarer å lage noe tilsvarende xbmc i en slik boks, eventuelt til pc. Vet der er lignende løsninger på pc, men ingen som er like bra. Mitt ønske er på få en boks som tar alt med mulighet for å sitte i kort til tv, og med samme enkelhet som xbmc. Pris for en slik alt i ett løsning kunne jeg fint betalt opp mot 5000 for, så fremt den tar alt og har mulighet for å se tv. Men fram til noe slikt blir tilgjengelig holder jeg meg fortsatt en selvbygd htpc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå