Gå til innhold

Lære web scripting

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 16 år som holder mye på med PC. Nå føler jeg at jeg må begynne å spesiallisere meg på et spesefik område, istede for å bli sittende å spille hele dagen. Jeg driver litt med Photoshop nå og har lært litt HTML koding, så jeg tenkte at webside scripting er noe for meg. Men jeg er jo en fersk fisk på område og kan ikke mye.

Er PHP på Adobe Dreamweaver en bra ting å lære???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lært meg så mye som mulig om HTML og CSS før jeg begynte med serverside-koding. htmldog er et veldig godt utgangspunkt.

Du har flere språk som du kan vurdere om du vil begynne med serverside-koding.

* PHP

* Django

* Ruby on Rails

* ASP

Jeg vil tro at de fleste velger PHP, siden det er bred støtte for det blant de som hoster webservere, og at det er mange som kan PHP. Django skal også være et godt språk å utvikle i (det er et rammeverk skrevet i Python).

PHP kan du skrive i hvilken som helst teksteditor, så Dreamweaver er ikke et krav. Selv har jeg brukt Notepad++ og Programmers Notepad, og begge fungerte ypperlig, i tillegg til å være gratis.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Hmm ja, jeg har hatt lyst til å lære meg litt sånt jeg også egentlig. men er ikke sikker på hvor en skal begyne da xD men men. tipper det er et greit program å begyne med? har fått tak i adobe collection nå nettopp så skal bli litt loking der ^^ photoshop er jo ganske kult og da^^ har drevet med det ganske lenge nå :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker at jeg bruker HTML Dog ( http://www.htmldog.com/ ) og lærer meg litt koding. Så kan jeg fortsette med Adobe Dreamweaver tutorials... Tror ikke det er noe vanskelig å finne. Dette var det første funnet på google ( http://www.photoshopsupport.com/dreamweaver/tutorials.html ). Så kan jeg utvikle meg litt der. Har drevet mye med Photoshop tutorials og lært mye på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...