Gå til innhold

Visuelt vakre filmer

Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A Space Oddesey og Apokalypse nå er veldig mektige og fantastiske visuelt. Det er derfor jeg liker å se dem gang på gang. Også liker jeg måten Shining er filmet på. Den synes jeg er veldig fin visuelt fordi det er så rene bilder osv. Det er ikke bare det som skjer i kameraet men de klare bildene.

Og rent visuelt synes jeg også at alle Terrence Mallick filmene som Thin Red Line osv har veldig fine og "klisje" aktige bilder gjennom hele filmen som lager en spesiell stemning.

Lenke til kommentar
Som sagt, 300. Ser ut som om hele filmen er satt sammen av en haug malerier

Kikk i tegneserien som filmen er basert på. "Basert på" i denne sammenhengen er ikke beskrivende nok, det er som å se i en meget elaborert dreiebok for filmen. Alle de største scenene er kopiert eksakt fra tegningene, veldig stilig gjort. Har ikke lest tegneserien bak Sin City, men det aner meg at det er det samme der.

Lenke til kommentar

Tar forbehold om at jeg ikke har lest mange poster i denne tråden.

Jeg liker spesielt godt filmer som er laget på bluescreen/greenscreen. Filmer som Sin City, Solaris og særlig 300 syns jeg har veldig fine miljøer og fantastiske bilder.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar
Har ikke lest Sin City heller, men ifølge ekstramaterialet på dvden brukte de rett og slett tegneserien som dreiebok.

Det stemmer. Jeg satt en gang og bladde i tegneserien samtidig som jeg så på filmen. De fleste shotene er helt like. Nydelig film, nydelig tegneserie.

Lenke til kommentar

Apocalypse Now! må virkelig nevnes her ja. Dette er favorittfilmen min, jeg har sett den mange ganger, og jeg skrev et essay om denne filmen og dens regissør Francis Ford Coppola på skolen forrige uke. Gleder meg til å få tilbakemelding på den oppgaven!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...