Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Synes The Last samurai er en meget vakker og god film, både soundtrack, måten den er filmet på og det fantastiske landskapet. Skader heller ikke at alle skuespillerene, inkludert Cruise, leverer sterkt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Little Miss Sunshine har veldig bra fargebruk, og bra klein stemning. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 The Remains of the Day. Vakker musikk, nydelig bruk av farger og kontraster, dyktige skuespillere, bra story og god stemning. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Som sagt, 300. Ser ut som om hele filmen er satt sammen av en haug malerier Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Me and you and everyone we know. (2005) Nettopp ferdig å se den. Meget spesiell film, som er vakker på alle plan. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 A Space Oddesey og Apokalypse nå er veldig mektige og fantastiske visuelt. Det er derfor jeg liker å se dem gang på gang. Også liker jeg måten Shining er filmet på. Den synes jeg er veldig fin visuelt fordi det er så rene bilder osv. Det er ikke bare det som skjer i kameraet men de klare bildene. Og rent visuelt synes jeg også at alle Terrence Mallick filmene som Thin Red Line osv har veldig fine og "klisje" aktige bilder gjennom hele filmen som lager en spesiell stemning. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke si at jeg har så mye peiling på dette, men 300 bruker jo diverse "filtre". Tim Burtons filmer er jo også litt særegne. Da jeg så emnetittelen på denne filmen, tenkte jeg f.eks. på The Girl Next Door Goscinny Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Vel, kan jo faktisk også nevne The Gladiator da. Veldig vakker. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Vel, kan jo faktisk også nevne The Gladiator da. Veldig vakker. Men veldig kjedelig. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Som sagt, 300. Ser ut som om hele filmen er satt sammen av en haug malerier Kikk i tegneserien som filmen er basert på. "Basert på" i denne sammenhengen er ikke beskrivende nok, det er som å se i en meget elaborert dreiebok for filmen. Alle de største scenene er kopiert eksakt fra tegningene, veldig stilig gjort. Har ikke lest tegneserien bak Sin City, men det aner meg at det er det samme der. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har ikke lest Sin City heller, men ifølge ekstramaterialet på dvden brukte de rett og slett tegneserien som dreiebok. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Tar forbehold om at jeg ikke har lest mange poster i denne tråden. Jeg liker spesielt godt filmer som er laget på bluescreen/greenscreen. Filmer som Sin City, Solaris og særlig 300 syns jeg har veldig fine miljøer og fantastiske bilder. Endret 26. februar 2008 av Leffsa Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har ikke lest Sin City heller, men ifølge ekstramaterialet på dvden brukte de rett og slett tegneserien som dreiebok. Det stemmer. Jeg satt en gang og bladde i tegneserien samtidig som jeg så på filmen. De fleste shotene er helt like. Nydelig film, nydelig tegneserie. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Mm! Leste tegneserien (300) litt etter at jeg hadde sett filmen. VELDIG like replikker, og kameravinkler osv var ganske like. Storslagen film! Goscinny Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Den nye "Heima" som handler om Sigur Rós og Island er fantastisk vakker og tar i bruk mye av naturen på Island Musikken er jo i tillegg fantastisk. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 30 Days of Night er "vakker" på sin måte og full av stemning og visuelt inntrykk. Tegneserien er flott å se på og. Tar forbehold om at du tåler vampyrer og litt blod. Cloverfield er ihvertfall ganske spesiell når det gjelder kameraføring, hele historien blir fortalt gjennom et amatørkamera, men synes ikke den er vakker på noen måte. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Da er det vel ingen grunn til å nevne Cloverfield her, er det? Den er langt fra den første som bruker den slags kameraføring, og hvis du ikke synes den er vakker teller den vel ikke som en "visuell vakker film". ^^ Lenke til kommentar
Montag Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 For de som ikke fikk med seg min forrige post i bildequizzen, nominerer jeg Gregory Colberts utrolige . Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Apocalypse Now! må virkelig nevnes her ja. Dette er favorittfilmen min, jeg har sett den mange ganger, og jeg skrev et essay om denne filmen og dens regissør Francis Ford Coppola på skolen forrige uke. Gleder meg til å få tilbakemelding på den oppgaven! Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Return of the King er kjempeflott synes jeg. Når Théoden sier "ere the sun rises!" og kameraet beveger seg over hæren hans, får jeg alltid gåsehud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå