offroadman Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Trenge nytt HK til dette oppsette Må ha plass til to 3870x2 kort pluss ett par kontroller kort. Har dere noen gode HK til mitt bruk Lenke til kommentar
keitran Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Skal jeg være helt ærlig så burde du nok heller kjøpe en syk CPU for pengene. Å ha 4 GPU veit jeg ikke om er mye "bang for the buck". De fleste spill utnytter dåtlig det å ha 4 GPU. Kjører selv CF med 2 3870, og det drar ganske godt. Bruk heller pengene på en syg CPU, eller spar de til 3870x2 blir billigere (og flere spill har støtte for 4 gpu) EDIT: Asus Maxumus Formula fungerer fett med CF. Men mye er gjort hvis du har et X38 kort i stede for et P35. Endret 12. februar 2008 av keitran Lenke til kommentar
etoel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har kikket på dette oppsettet en stund og det avhenger hvilke krav du stiller til de andre kortene. De ulike x38 kortene varierer stort sett på hvor mange pcie spor de har. Jeg trenger et pcie x4 kort og da begrenser utvalget seg. Så kikk litt på hva du har i "et par kontroller kort" Det finnes ikke driverstøtte for 2x 3870x2 etter hva jeg vet, så det er nok litt tidlig, men det blir helt klart et kanonbra oppsett når dette kommer. Siden spillene ikke trenger å skrives om for CF trenger du ikke bekymre deg for det. Så - kikk på x38 kortene og pass på at de støtter CF og eventuelle andre kontrollerkort. Asus P5E3 Deluxe er en bra kandidat. DDR3/DDR2 er jo også en økonomisk faktor. Lenke til kommentar
offroadman Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Planen er å kjøpe det andre 3870x2 kortet når det har sunke litt i pris eller når lommeboka sier ja. De HK som støtter DDR3, kan man kun ha ddr3 ram på de? Det av andre kort som kan havne i PC-en så er det muligens et lyd kort og ett sata kort Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 husk heftig bra kjøling i kabinettet. mitt 3870x2 er veldig varmt på alle sider, og har gjort harddisker ganske varme pga redusert luftflyt - skjermkortet er ekstremt stort!! Lenke til kommentar
etoel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 De som støtter ddr3 støtter vanligvis ikke ddr2 (noen gjør). Lydkortene er som regel pci, sata kortene kan være alt mulig - det må du sjekke. Dersom du har mulighet for å velge sata kort (regner med at det er raid siden du allerede har støtte for 6-10 sata disker på kortet) kan du jo snu på flisa og velge dette kortet etter hovedkortet. Asus har mange gode kort som støtter ddr2 (mye billigere og nesten like raskt) - Maximus Formula er navnt dersom du ikke trenger noen pcie x4/x8/x16 utover de 2 x16 til skjermkortene. Dette er kort som koster 1500-2000, men det er en bra investering. De har svært godt rykte med tanke på stabilitet og overklokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå