kake_fisk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvilken Java editor bruker dere og vil dere anbefale det til meg? er litt nybegynner... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Man snakker vel ofte om en IDE i denne sammenheng, siden de ofte har språk-spesifikk highlighting og muligheter for kompilering/interpeting. Bruker selv Eclipse siden jeg kan ha mange språk i den, og den gir alle språkene en og samme "ramme". Naturligvis også fin siden den er cross-platform, gratis og krever ingen installasjon på Windows. Finnes vel også en del utvidelser til Eclipse som er mer aktuelle for de som driver profesjonellt (MyEclipse tror jeg jeg har forstått er vanlig). Netbeans også er vel populært spesifikt for Java, siden den har mer innebygd funksjonalitet iforhold til å bygge GUI. Endret 12. februar 2008 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 hva med jcreator da? det høres best ut... Lenke til kommentar
Patton Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 hva med jcreator da?det høres best ut... Eclipse... maa si at Eclipse har litt snert i seg. Hoeres ikke saa verst ut. Har litt H.P. Lovecraft preg over seg. JCreator... hmm, den har J-en, men det har jo saa mange andre produkter (JBuilder, JProfiler, etc.). Lite oppfinnsomt og rett og slett kjedelig. Nei, jeg synes Eclipse hoeres mye bedre ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ja for all del. Vurdering av alle slags produkter burde utelukkende skje ved hjelp av vurdering av navnet Navnanalyse er nok det nye... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eclipse blir i alle fall anbefalt brukt ved de fleste høgskoler/universiteter i fag hvor man driver med java programmering. HiO, UiA og NTNU i alle fall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Med min Eclipse har jeg nå PHPEclipse, JSEclipse og PyDev, og en WAMP-server ved siden av, så da trenger jeg ikke flere verktøy ^^, Endret 12. februar 2008 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvilken Java editor bruker dere og vil dere anbefale det til meg?er litt nybegynner... Notepad fungerer til det meste Werner Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 hmm, okay takk, tror jeg vil bruke eclipse da men notepad er det siste jeg skal bruke... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Som Werner sier (dog en liten overdrivelse da Notepad er helt jævlig) kan du gjerne bruke en hvilken som helst tekstbehandler til å skrive kode med. Notepad2 har syntaks highlighting (og det vil du ha), og du bør nok øve deg å skrive uten IDE helt i begynnelsen. Selv skrev jeg alt i Kate da jeg lærte meg Java. Men når jeg nå skal skrive et større program for selskapet jeg er ansatt i, har jeg ikke tid til ikke å bruke IDE, derfor bruker jeg nå Eclipse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Men når jeg nå skal skrive et større program for selskapet jeg er ansatt i, har jeg ikke tid til ikke å bruke IDE, derfor bruker jeg nå Eclipse. Kontradiksjon? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det blir aldri en kontradiksjon så lenge du har mange nok negasjoner. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Det blir aldri en kontradiksjon så lenge du har mange nok negasjoner. Obfuscate Bruker Jbuilder/Eclipse/Notepad++ JBuilder har den beste søkefunksjonen. Har 23mb med kildekode i ett prosjekt som den søker igjennom på ca 2 sek Endret 12. februar 2008 av blackbrrd Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eclipse er slett ikke gale på søking heller, dog jeg bruker ikke søking til veldig mye. Den søker ihvertfall gjennom mine 14 MB på ihvertfall under 1 sekund når jeg søker etter Java-spesifikke ting. På ren tekst, bruker den vel gjerne fem sekund. Pluss at Eclipse er fri programvare! Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 okei, takk for hjelpen Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Synes Netbeans er eit ganske bra alternativ til Eclipse idag, støtter også fleire språk, spessielt Ruby/JRuby er godt integrert. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Sitter med MyEclipse selv. Men for nybegynnere vil jeg anbefale typisk Notepad++, eller annen _ren teksteditor_, samt kommandolinjen for kompilering, kjøring etc. Lærer mye mer på den måten enn å la en IDE forklare deg alt. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Bruker Eclipse og RAD (som er en IBMifisert Eclipse) selv, men for en som ikke har programmert mye vil jeg anbefale en ren teksteditor. Når man lærer seg å programmere bør man bruke noe enkelt slik at man kan fokusere på programmeringen i stedet for å krongle med IDE'et man bruker. Når man har kommet litt lenger bilr det gjerne omvendt, IDE'et hjelper deg med å fokusere på programmeringen. Men altså; start med en ren teksteditor som gir deg syntax-fargelegging og indentering er mitt råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå