Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=510564 Er det noen her som går eller har gått på Steinerskolen og kan bekrefte at dette forekommer? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Den lærern kunne jeg personlig slått med et balltre til ansiktet så ut som kjøttdeig!! Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Jeg har selv gått både barne og ungdomskole på steinerskolen Hovseter. Jeg kan bekrefte at noen av lærerne der ikke burde ha undervist ved norsk-skole, men det er mest tanke på dårlige læreevner. Jeg var selv ganke heldig de årene jeg gikk der, hadde en klasseforstander som var utrolig dyktig og flink til å lære bort. Når det gjelder vold mot elevene fra de anstatte på skolen, kjenner jeg meg ikke helt igjen. Jeg har ikke hørt om noe tilfelle av vold de årene jeg gikk der. Det er kanskje en person som ar anstatt på skolen som jeg kan kanskje forestille meg kunne vært voldlig mot elvene den tiden jeg gikk der. Ville ikke nevne navn eller stilling, da jeg ikke vet helt sikkert om det kunne vært tilfelle. Når det gjelder mobbing på den skolen, vil jeg tro at det var like mye mobbing der som på vanlig offentlig skole. Overganegn fra steinerskolen og til offentlig vidregåendeskole, var ikke så veldig forskjell. Opplevde at jeg hadde lært det mest grunnlegende av mattematikk og norsk. Språk-fag var vel det jeg slet mest med da jeg begynte på vidregående, så jeg tror steinerskolen stiller litt svakt når det gjelder lærerne i de fagene. Endret 12. februar 2008 av Kuffe Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Visste du at lærerne på KG må skrive under på en kontrakt hvor de erklærer seg motstandere av homofili? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Værste jeg har hørt. Ikke at jeg er homofil selv, men det syntes jeg hørtes helt forkastlig ut. Hvor har du kilder til dette? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 En jeg kjenner som har gått der og kjenner en av lærerne. Jada, ikke førstehåndskilde, men jeg stoler på denne personen. KG snakker ikke så høyt om dette. Skulle tro slike kontrakter var ulovlige. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Nå som det litt fokus rundt skoler i vg, kunne man kanskje ha tipset dem og laget litt blest rundt det. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har gått på Steinerskolen fra 1 til 10 og jeg har aldri opplevd noe slikt. Har alltid stusset litt over hvorfor det er så mye mas om steinerskolen med kristendom og annet bullshit som visstnok skulle bli pushet på elevene. Har aldri opplevd det i de 10 årene jeg gikk på steinerskolen i Fredrikstad, verken homofilimotstand, relegion eller vold mot medelever. Sant skal sies at det er et par sprø lærere rundt om på Steinerskoler i landet og slåssing på skoler er ikke akkurat skjeldent, men noe så voldsomt som det som står i artikkelen er rart. Er faktisk fornøyd med min skolegang på Steinerskolen som gjorde at jeg lærte å bruke min kreativitet og utfoldelse med bøker og tekst. Silkebøker og tegning, maling og keramikk samt sløyd var fett! Virker som et litt spesielt tilfelle, men temmelig sjuk sak for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå