Gå til innhold

Høyre hånd annerledes fra venstre. Flere muskler?

Anbefalte innlegg

Hei, på venstrehånda mi kan jeg lage en sånn "sniffegrop" ved å stramme hånda slik at det blir en liten grop nedenfor tommelen.

Altså A på dette bildet. GA235001.jpg

Det som jeg syns er rart er at dette kan jeg ikke på høyrehånda mi. Kan dette være muskler som har kommet av skriving på mobilen etc.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det oppstår ikke nye muskler i kroppen ved behov, men det finnes mange muskler i kroppen som de fleste knapt bruker til vanlig. Hvis vi ser bort fra indre muskler, som f.eks hjertet og muskler i tarmer og blodårer, og kun ser på såkalte skjelettmuskler, de som gjør at vi kan bevege kroppen, så har menneskene 639 muskler.

Lenke til kommentar
Det oppstår ikke nye muskler i kroppen ved behov, men det finnes mange muskler i kroppen som de fleste knapt bruker til vanlig. Hvis vi ser bort fra indre muskler, som f.eks hjertet og muskler i tarmer og blodårer, og kun ser på såkalte skjelettmuskler, de som gjør at vi kan bevege kroppen, så har menneskene 639 muskler.

Ser nå at det er lett å misforstå emnetittelen. Det jeg lurer på er om jeg har fått noe større muskel nede i "sniffegropa" mi på høyre hånd.

"sniffegrop" har vel med fravær av kroppsfett og gjøre :p

Men er jeg feitere på min høyre hånd? Er ikke noen forskjell på dem jeg har oppdaget utenom denne med "sniffegropa".

Jeg ser mer av senen på min venstre arm p.g.a. mindre biceps for å si det slik.

Nettop! Det jeg lurer på er om det er en muskel nede i "sniffegropa" som har blitt større på høyre hånd slik som bicepsen blir på høyrearmen.

Lenke til kommentar
Men er jeg feitere på min høyre hånd? Er ikke noen forskjell på dem jeg har oppdaget utenom denne med "sniffegropa".

Jeg jobber som negledesigner, og vet ikke om jeg kan gi deg svar, men et fakta.

Alle mine kunder har større negler og fingrer på høyre hånd. Selv om de er kjeivhendte. Ikke så det synes annet med et par mikromillimeter, men allikevel.

Jeg tror det rett og slett er slik vi er skapt! Merkelig, men vi har da heller aldri vært symmetriske?:)

Lenke til kommentar

Jeg jobber som negledesigner, og vet ikke om jeg kan gi deg svar, men et fakta.

Alle mine kunder har større negler og fingrer på høyre hånd. Selv om de er kjeivhendte. Ikke så det synes annet med et par mikromillimeter, men allikevel.

Jeg tror det rett og slett er slik vi er skapt! Merkelig, men vi har da heller aldri vært symmetriske?:)

Du har et poeng. Lungefisken ble vel utviklet fra fisken fordi den trengte å komme seg opp på land og vi mennesker er vel litt "kraftigere" på høyre hånd fordi det er denne vi har brukt mest i så mange år.

Bare en teori.

Red: Og takk! :wee:

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...