Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål rundt mercedes E-klasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvaliteten på motoren i denne bilen er ihvertfall upåklagelig, dette er samme motor som sitter i M-B Sprinter og de kan gå svært langt.

 

E-klasse har sjelden feil som er dyre å reparere, det som er ganske standard er slitasje i for/bakstilling, men sjelden noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Jevnt over bra kvalitet, kan være problemer med lekkasjer rundt dysetetningene om bilen er gammel eller har gått langt, så dette burde sjekkes før et event. kjøp. Kvalliteten på resten av bilen er den samme, stort sett lite tull bortsett fra rust og slitasje i for/bak-stilling (gjelder vel stort sett alle biler med de veiene vi har i Norge.)

Lenke til kommentar

har vært flere sånne i familien og det er den største driten som vi har hatt..

 

Kosta i snitt 600k+ og praktisk talt bor på verkstedet. MASSE feil med elektronikken og de ruster noe grassalt. Hjelper ikke om de står i garage og blir jevnlig vasket og polert, isåfall slipper du unna med "bare" å bytte dørene i stedet for dører+tak osvosv..

 

BertelOSteen gir deg NULL service, og selv om det gikk på garantien måtte du betale lakkering og leiebil selv. Dette kom på 16k for en av tilfellene her ;)

 

På den positive siden så er de veldig komfortable :)

Endret av Golito
Lenke til kommentar

W210 serien er ikke bare mandagsbiler, det er den bilen som ga mercedes dårlig rykte. De ruster i filler, alle dører, panser, bagasjelok og travers må skiftes og da er det bare snakk om år før bilen på ny må inn. Er ikke bare som sliter med rust også alle de andre bilene som er produsert på slutten av 90tallet har rustproblemer.

 

Hold deg til 124 eller hopp rett på w211 fra etter 2003, da startet de med nanolakk og bedre rustbeskyttelese. 210 serien koster deg bare masse penger, og prisene har rast fordi ingen vil kjøpe de pga rust. Men 210 serien er yppelige biler å kjøre og har en komfort som er bedre en 124 serien. 124 er den siste ekte mercedesen, overlegen kvalitet på alle område med komfort som var mange hakk over biler produsert på 80/90 tallet.

 

Ser også at bilen du linker til har siftet speil på begge sider disse speilen kom først på facelift. samt lakkert treverket. Avantgard modellene skal ha mørkt tre verk, blåfargede ruter og avantgard grill.

 

Edit:

Fant utstyrslisten til denne bilen:

 

Plant 50

Model E290TT

Tyres

Primary MICHELIN

Order

Lights HELLA

Cab 00000

Delivery date 04.12.96

Dealer Sweden (569)

Interior mb-tex black (101)

Paint

744 brilliant silver metallic (с 1991)

Options

236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)

special light wiring for Norway and Sweden

248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

450 International taxi (с 01.09.1972)

533 front and rear speakers - without radio (с 01.03.1994)

580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

668

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

807 Change of year of model, last figure shows new model year

825

844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (с 01.10.1977)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)

 

Tror nok dette er en Classic med avantgardgrill. Den har i allefall taxipakke. og setene er IKKE skinn, men mb-tex. Det er plastseter som ser ut som skinn. De er uslitelige.

Endret av powerslave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...