Thiazi Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vurderer å importere en avreceiver som trekker rundt 500W. Men de har 60Hz 120V i USA og da må jeg ha en trafo i så fall. Jeg fant en på tgelectronics.no men den gjør bare om spenningen og ikke frekvensen altså bare 50Hz forsyning. Har spurt produsentene og de sier den må ha 60Hz og ikke bare 120V med 50Hz. Noen som kan bekrefte dette, har prøvd på slikt utstyr selv? Takker for eventuelle svar. -veggedyr Lenke til kommentar
space17 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Alle trafoer som er laget for 50 Hz fungerer også på 60 Hz. Men det er slett ikke alle som er laget for 60Hz som fungerer på 50Hz. Prosjektet ditt høres dessverre litt håpløst ut (les DYRT) med mindre du er i stand til å endre strømforskyningen i receiveren selv. Dvs. å bytte ut trafoen som står der med en for 220V 50Hz. space Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Du mener det ikke finnes slike som gjør om 50 til 60Hz eller det er dyrt? Men kan det tenkes at receiveren støtter 50Hz 120V? selv om det ikke står oppgitt i manual? Lenke til kommentar
space17 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Siden produsenten sier at det må være 60Hz ville jeg ikke gamblet på noe annet. 50 til 60 Hz? Ja alt er mulig og alt som ikke er masseprodusert i stor skala er DYRT. Hvilken receiver er det du vurderer? space Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 En trafo som er lagd for 60 Hz kan bli svært varm på 50 Hz. Du risikerer at den blir ødelagt på kort tid. Å omforme 50 Hz til 60 Hz vil bli dyrt, mange ganger det den receiveren koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå