Gå til innhold

Bruksområder for Nvidia bios-editor?

Anbefalte innlegg

Nei, står 0,05v på linken under :hmm:
Set VR at Maximum Resistance and tune down resistance to increase voltage. Original resistance of resistor is 538ohms, reducing resistance by 10ohms will increase voltage by 0.05v.

http://sg.vr-zone.com/?i=4641

Mener de ikke resistoren på kortet da? Som at du øker spenningen med 0.05v ved å senke motstanden på den med 10 Ohm.

Du senker jo motstanden på den ved å parallellkoble inn en ekstra motstand. :)

Om dere skjønner hva jeg mener...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deeer fungerte det ja. :) Etter at jeg prøvde på den skruen, så fungerte "plutselig" kabinettet som jord også. Mulig jeg som har vært litt unøyaktig.

1,27v på gpu og 1,87v på minnet. Skal begynne å variere motstand i morgen og komme tilbake med eventuell før/etter overklokk.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått testet med potmeter!

Skrudde motstanden nedover til 250 ohm, og da viste det 1,44v på gpu! Skal teste litt mer til helgen med hvilken kjerne-klokk jeg klarer med den nye volten, og om jeg da klarer "dramatisk" mye mer enn standard volt, så skal jeg lodde på en permanent motstand :)

Lenke til kommentar

Vannkjølingen ble sendt fra Gardermoen i dag, så satser på å være klar med testresultater torsdags kveld senest :)

Noen som vet hvor høyt opp man får skrudd volten med 8800GT (G92) ved hjelp av Nibitor?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått leket meg litt med volten på skjermkortet.

Standard er 1,29v, og jeg økte til 1,55v.

Maks stabile klokk jeg klarte med original volt, var 625MHz. Etter å ha økt volten til 1,55v kjører jeg nå 720MHz stabilt :yes:

Lenke til kommentar

Ok, Nbitor forblir for smågutta det då, hehe.

Nei, dette er på 8800GTS 320MB, og der var det 1,29v før jeg begynte modifiseringen :)

Med å øke volten 0,15 klarte jeg altså 100MHz ekstra.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...