MendE Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skriver dette, jeg tror det er en blanding av at jeg kjeder meg og at jeg vil egentlig gjøre noe med livet. Ønsket mitt er egentlig å starte på nytt, fordi jeg har et tonn med rot som jeg vil ha orden i. Det første ønsket mitt er egentlig å bo alene. Jeg tror det ville blitt letter å ta initiativ til å rydde, vaske og lage mat og sånn. Fordi da vet jeg at det er min egen skyld at det er blidt slik. Også er jeg veldig lei den personen som jeg bor i lag med, fordi hun banner og gjør ting som plager meg også har hun en litt annen oppfating av hvordan man skal leve livet. Det andre ønsket mitt ville at jeg startet på nytt med skole arbeidet mitt. At alt som jeg ikke har gjort av lekser blir borte, slik at jeg kan konsentrere meg om en ting av gangen. Skulle også gjerne fått tilbake den følelsen av å ha lyst til å jobbe med skolearbeid. Det tredje ønsket mitt ville vært at jeg sluttet å sitte framfor PCen hele dagen, vil liksom ut og gjøre noe på fritiden. Har lyst til å være med venner og slikt. Bruker bare å se vennene mine på skolen og ikke i fritiden. Er egentlig i et litt trist humør nå så jeg vill bare si ja takk til tips om hva jeg kan gjøre for og føle meg bedre? Hvis det er noen som føler det samme som meg så si gjerne ifra, kjekt og hvite at man ikke er alene. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det beste tipset jeg kan gi deg er å slutte å "ha lyst å gjøre noe med livet", og starte å faktisk gjøre noe med livet. Du vet hva du vil. Gjør det. Endret 11. februar 2008 av Eivolele Lenke til kommentar
MendE Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Det føles bare slik at enkelte ut av de tingene jeg virkelig vill, ligger veldig langt borte. Liker ikke at venner og personer jeg kjenner spør om hvorfor jeg ikke er den personen jeg bruker å vise meg som. Sliter litt med å finne ut hvem jeg er, og hvilken funksjon jeg har i samfunnet. Om jeg bare er en person som skal være der, eller om jeg kan bety noe for noen andre? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 kan jeg spørre hvem du bor sammen med? Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Alle kan bety noe for noen andre. Du også. Ikke lur deg selv til å tro noe annet. Selv om tingene du virkelig vil ligger langt borte, nytter det ikke å bare vente på dem. Det er faktisk du som kan gjøre noe med dem. Metafor: enten du skal bestige Galdhøpiggen eller Mount Everest, må du starte å gå. Toppen kommer ikke til deg av seg selv. Lenke til kommentar
MendE Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) En venninne av meg fra undomskolen. Hun er egentli ganske så slapp. Det er somregel jeg som prøver å ta initiativ til å rydde og vaske opp, men når hunn ikke årker så er det ikke vits i å prøve. Hun er den typen som stort sett tenker på fester og andre folk som du ikke har anelse hvem er. Hun snakker ofte om alkohol og om hvor "hote" enkelte er på TV bare fordi det plager meg så synsykt. Og vi snakker ikke så mye lenger, kjenner henne liksom ganske godt så jeg vet hva hun tenker på. Svar til Eivolele: Toppen kommer ikke til meg av seg selv. Det vet jeg men jeg kunne godt tenkt meg litt anvisning om hvilken retning jeg skal gå. Endret 11. februar 2008 av MendE Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Toppen kommer ikke til meg av seg selv. Det vet jeg men jeg kunne godt tenkt meg litt anvisning om hvilken retning jeg skal gå. -Meld deg på en fritidsaktivitet hvor du kan treffe nye mennesker -Jobb som en jævel for å ta igjen skolearbeidet -Si til "venninnen" din at du ikke vil bo sammen med henne mer, og finn deg din egen hybel/leilighet. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eivolele: bra jobba å banne etter å ha lest åpningsinnlegget.. ;P Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Virker som hun lever livet mer enn deg da, at du kanskje bare er litt sær. Er normalt å snakke om alkohol og hvor hotte dem på tv er, og hvordan det kan plage deg skjønner jeg ikke Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det beste tipset jeg kan gi deg er å slutte å "ha lyst å gjøre noe med livet", og starte å faktisk gjøre noe med livet. Du vet hva du vil. Gjør det. Meget konsist og riktig formulert. Kan legge til at man kan jo gå for en oppgave av gangen. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Skaff deg en "Life Coach". http://www.180.no/sok/coaches/11.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå