oddflo Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Får meldingen cpu fan failed ved oppstart av pcen. cpu vifte fungerer utmerket, og finner ikke noe galt i oppsett. Feilmelding kommer i form av lyd, ikke skrift. Noen som vet om noe er galt.... hvordan kan jeg bli kvitt feilmeldingen.... :smile: Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har maskina fungert før uten denne feilmeldinga? Tilkoblinga for CPU-Fan er over minnebrikke 3, dette kortet krever omdreining sensor fra kjølervifta. Jukset tidligere med mitt A7N8 Deluxe når eg brukte Papst vifte uten omdreiningsgiver på kjøleren, brukte da ei Enermax kabinettvifte tilkoblet CPU-Fan kontakten. Skiftet også "Halt on all Errors" i Bios til "Halt on no Errors" - nederst på "Main sida" i Bios. Har seinere skiftet til Taisol CKM 702151A kjøler med Fanmate for reduskjon av omdreining til ca. 2450 O/min - fikk da beskjed om CPU Fan has failed og valg på skjerm om eg ville starte - etter endringa i Bios til: "Halt on no Errors" har det fungert fint siste 2 mnd. Lenke til kommentar
oddflo Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Har maskina fungert før uten denne feilmeldinga? Tilkoblinga for CPU-Fan er over minnebrikke 3, dette kortet krever omdreining sensor fra kjølervifta. Jukset tidligere med mitt A7N8 Deluxe når eg brukte Papst vifte uten omdreiningsgiver på kjøleren, brukte da ei Enermax kabinettvifte tilkoblet CPU-Fan kontakten. Skiftet også "Halt on all Errors" i Bios til "Halt on no Errors" - nederst på "Main sida" i Bios. Har seinere skiftet til Taisol CKM 702151A kjøler med Fanmate for reduskjon av omdreining til ca. 2450 O/min - fikk da beskjed om CPU Fan has failed og valg på skjerm om eg ville starte - etter endringa i Bios til: "Halt on no Errors" har det fungert fint siste 2 mnd. Feilmeldinga har vært der hele tiden. Har prøvd det du skriver her. Har nå slått av speaker i Bios. Slipper hvertfall å høre på feilmeldingen. Årsak er nok som du skriver, at vifta ikke har omdreiningssensor. Takk for svar. Lenke til kommentar
power Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har du satt strøm tilførselen i pluggen som er merket med CPU på hovedkortet? ... Hvis ja: Da kan du bare nappe ut system høytaleren Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 du kan disable cpu fan warning i bios ja. tror det ligger under pchealth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå