sinnaelgen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) noen som vet en måte å bergne parmetrene mellom de forsdkjelige farge formatene ? f.eks RGB og (svart,cyan,gul og magenta ( huskker ikke korktnavn på norsk) ) Endret 11. februar 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det du kan gjøre er å bruke paint som følger med windows, og så velger du en farge. Dobbeltklikk en farge for å redigere den og så trykker du på "Definer farger". Da kan du legge inn desimal-verdiene for rgb, og da vil du få opp verdiene for nyanse, metning og lys. Eller motsatt vei. Men selve utregninga vet jeg ikke. Tror den er ganske avansert. Kanskje patentert for alt jeg vet Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 det er selve utregningen jeg er på jekt etter.også til de andre farge metodene . det var når jeg i paint gjorde ett eller annet jeg skulle ønske jeg viste hvordan de går an å beregne mellom de forskjelige farge metodene har tenkt å bruke det til ett program som jeg senere skal lage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå