lgd Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har en Dell Inspiron 8200 (2.0 GHz, Ati 9000, 512, 40GB, XP Pro osv) som jeg har følgende problem med: Særlig når jeg surfer på Internett hører jeg en høyfrekvent irriterende lyd bak fra pc, den lyder sterkest fra området mellom docking-porten og inngangen til stømforsyningen. Denne lyden kommer f.eks sterkere etter hvilke internett sider jeg er på, særlig dagbladet.no er ille, mens f.eks dell sine sider er "selvfølgelig" lydløse. Lyden er mere intens mens jeg scroller nedover på siden, og den opptrer da pulserende. Når jeg jobber med vanlige programmer som f.eks Word, hører jeg ingenting. Lyden kommer også igjen når jeg har latt maskinen gå ned i dvalemodus. Da er lyden kontinuerlig og kommer fra samme sted. Jeg har ringt Dell som sendte en mann for å skifte hovedkortet, dette hjalp ingenting. Mens han hadde maskinen åpen, kunne det høres ut som om lyden kom fra området rundt skjermkortet og prossesoren. Reperatøren ringte opp Dell igjen og forklarte problemet igjen, og enden på visa var at slikt skulle det være, han hadde nemlig samme lyd på sin 8200 påsto han. Reperatøren hadde vært bort i problemet flere ganger, men ikke på denne modellen. Særlig de modellene med 1 Ghz prossesorene har hatt samme problemet og da ordnet det seg med utskiftning av prosessoren. Jeg har prøvd flere ting for å løse problemet selv. Oppgradert Biosen (A08), prøvd diverse speedstep innstillinger i biosen, prøvd å endre støminnstillinger i XP. Her hjalp det forresten å skifte til Portable når AC-adapteren er ute, da forsvant lyden. Men når jeg satte den inn igjen kom lyden tilbake igjen. (Ja jeg har prøvd en annen adapter også...) Tatt ut modemet også osv Spørsmålet mitt er om noen andre har samme erfaringen eller om noen har en løsning på problemet bortsett fra "lev med det"... Lyden er faktisk meget irrierende når jeg sitter i et stille rom. Jeg har også sett på diverse forumer og f.eks på Dell sitt forum har dette blitt tatt opp flere ganger (men på andre modeller), uten noen gode svar... kan ikke se at det har blitt tatt opp på dette forumet. Håper på svar! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 vell, jeg hører jo en lys pipelyd fra skjermen. og når jeg skroller opp og nedd så forsvinner den jo , og når jeg stopper kommer den tilbake.. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Ojoj!! Jeg satte opp en fujitsu siemens PC i går, og reagerte over makan pipelyd! Jeg tok meg ikke tid til å sjekke hvor den kom fra, men den er irriterende ja!! Det er en "fujitsu siemens amilo D" P4 2.53GHz Ati mobility Radeon 9000 bla bla bla bla bla Dvd/CDRW-enhet Ellers er det standard... Jeg hadde en liknende lyd i en stasjonær PC en gang, men den kom fra hytalerne på skrivebordet.. Hvis museledningen (PS2) krysset, eller lå for nærme høyttalerledningen, kom det lyd hver gang jeg rørte musa... Lenke til kommentar
lgd Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Ok, da ha vi jo samme skjermkort - Ati Mobility Radeon 9000... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 -----...--------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå