ymym Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Er sikkert flere snekkerkyndige personer rundt her på forumet. Jeg trenger å lage en tett skillevegg, alternativt en hyllesak som er tett på ene siden. I tillegg bør den kunne flyttes rundt uten å forankres til vegg. Har laget et bilde med to alternativer (vedlegg), men trenger noen tips til hvordan jeg kan lage noen ting som er litt fin å se på. Saken er at jeg ikke har for mye penger, så jeg kan ikke legge ut flere tusen kroner hos de som produserer slike skillevegger. Krav: - ca 120 cm bredde - 185-190 høyde - Flyttbar - MDF eller hobbyplater - Enkel å lage - Behøver ikke forankres til vegg Lenke til kommentar
ymym Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ingen som har noen ideer? Tar i mot alle ideer med takk Lenke til kommentar
BuuB Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hej, dette fant jeg på nettet, er ikke en "tett" vegg men en stilig skille vegg for en billig penge, håper dette hjelper ... http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article1378367.ece?S%C3%B8k=Send+foresp%C3%B8rsel Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 iKEAs Expedit er et eksempel på ei hylle som kan brukes som romdeler, man får hjul til den, og den koster f.eks. 849 kr i 149 x 149 cm. Om man vil ha den ugjennomsiktig fins det kurver/kasser/innsatser med skap/skuffer i mange prisklasser. Men: Når man leser bruksanvisningen skal så høye hyller forankres til vegg, og ikke brukes med hjul. De veier litt, og det farlig å havne under når/hvis den velter. Konstruksjoner som er mye høyere enn minste bredde er ikke veldig stabile. Derfor er siksak-skillevegger/skjermbrett tryggere om man skal ha noe flyttbart. De veier ikke så mye, og man justerer stødigheten ved å velge hvilke vinkler man bruker mellom veggdelene. Forslaget BuuB linker til med Ivar-gavler til 125 kr stykke + litt hengsler og stoff man kan stifte fast er ikke dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå