Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flyttbar skillevegg eller hylle

Anbefalte innlegg

Hei

Er sikkert flere snekkerkyndige personer rundt her på forumet.

Jeg trenger å lage en tett skillevegg, alternativt en hyllesak som er tett på ene siden. I tillegg bør den kunne flyttes rundt uten å forankres til vegg. Har laget et bilde med to alternativer (vedlegg), men trenger noen tips til hvordan jeg kan lage noen ting som er litt fin å se på. Saken er at jeg ikke har for mye penger, så jeg kan ikke legge ut flere tusen kroner hos de som produserer slike skillevegger.

Krav:

- ca 120 cm bredde

- 185-190 høyde

- Flyttbar

- MDF eller hobbyplater

- Enkel å lage

- Behøver ikke forankres til vegg

post-148492-1202763187_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 år senere...

iKEAs Expedit er et eksempel på ei hylle som kan brukes som romdeler, man får hjul til den, og den koster f.eks. 849 kr i 149 x 149 cm. Om man vil ha den ugjennomsiktig fins det kurver/kasser/innsatser med skap/skuffer i mange prisklasser. expedit-hylle__0092703_PE229404_S4.JPG

Men: Når man leser bruksanvisningen skal så høye hyller forankres til vegg, og ikke brukes med hjul. De veier litt, og det farlig å havne under når/hvis den velter. Konstruksjoner som er mye høyere enn minste bredde er ikke veldig stabile.

Derfor er siksak-skillevegger/skjermbrett tryggere om man skal ha noe flyttbart. De veier ikke så mye, og man justerer stødigheten ved å velge hvilke vinkler man bruker mellom veggdelene. Forslaget BuuB linker til med Ivar-gavler til 125 kr stykke + litt hengsler og stoff man kan stifte fast er ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...