Gjest goskg Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg så nå nettopp at jeg har et lite hakk i tanna mi. Det er på venstre del av venstre fortanna mi, og er som en liten del av en runding, lager et lite bilde for å vise; Hva kan ha forårsaket dette, å hva kan jeg gjøre for å fikse det? Takker for svar Lenke til kommentar
kalli Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Tror ikke det skal gjøre noe. Så lenge det ikke gjør noe vondt da... Du kan jo alltids ta en tur til tannlegen å få skjekka over da. Lenke til kommentar
Gjest Dr. Tannlege Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 tanna kan rett og slett ha brukket.. det skjer "ofte" det.. Og spesielt fortennene er jo utsatt for slag o.l så det kan ha vært det som har forårsaket det. Hvis det plager deg veldig så kan du alltids dra til tannlegen og betale dyre dommer så fikser tannlegen tanna for deg uten problemer. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 jeg hadde noe liknende... Det viste seg og være et lite "skall" på tanna som hadde løsten/slått av... jeg gikk til tanlegen og slipte dte ned.. Ellers sa han at jeg kunne fått store "svismerter" der etterhvert... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hvis ikke store deler av tanna er borte, kan det hende at den bare er slitt. At den er blitt slipt av tanna under. Mine fortenner er ikke helt rette, pga. tennene under. EDIT: Men hvis det er helt nytt, så har du antaglig, som andre sier, slått i stykker en del av tanna. La til et bilde for å vise hva jeg mente. Endret 11. februar 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Tror ikke den kan være slipt ned av tanna under, passer ikke så godt inn med hakket som har komt, nei. Men kan det ha etset vekk eller noe av sukker o.l? Har veldig lyst å finne ut hva som har skjedd, så det ikke skjer mer. Og tror i grunn heller ikke det har vært slått av, husker ikke noe som helst slags smell i fortennene i det siste, og det er ikke veldig mye av tanna som er vekk. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har ikkje noko å seie! Eg har fleire hakk...og dei gjer meg ingen plage. Bror min braut forresten av ein del av ei tann. Han drog til tannlegen og limte på hardplast eller noko slikt. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har veldig lyst å finne ut hva som har skjedd, så det ikke skjer mer. Det er ikke usannsynlig at det kommer av tanngnissing mens du sover. Dette er ganske vanlig, men de fleste som gjør det vet ikke om det, i og med at de sover. Ta kontakt med tannlegen din, så fikser han/hun en skinne som hindrer ytterligere skader på tennene. Mer info her. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tannlegen kan slipe dette, slik at tanna blir jevn igjen, evt hvis det er et større hakk, kan tannlegen lime på en type plast- (husker ikke hva det heter) slik at tanna ser jevn og bra ut. Selve hakket kan komme av slag, gnissing eller erosjon pga mye sure drikker. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tannlegen kan slipe dette, slik at tanna blir jevn igjen, evt hvis det er et større hakk, kan tannlegen lime på en type plast- (husker ikke hva det heter) slik at tanna ser jevn og bra ut. Selve hakket kan komme av slag, gnissing eller erosjon pga mye sure drikker. Det var det eg snakka om ja Bror min limte på ein type plast som var smelta eller slipt i ei passande form. Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Bet på en liten jernbit på klokka for å klemme den sammen for å holde noe (dårlig forklart, men irrelevant), og i det kom et lite flak av en av mine to fortenner. Ikke særlig større enn 1/3 kokt riskorn, men jeg lurer på om det er noe jeg bør gjøre noe med - kan det føre til videre skader om jeg ikke drar til tannlegen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå